SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

WhatsApp z ułatwieniami dla firm. Kontakt z klientem przez kody QR

W należącym do Facebooka komunikatorze WhatsApp wprowadzono nowe rozwiązanie mające ułatwić relacje użytkowników aplikacji z firmami. Teraz internauci mogą szybko nawiązać kontakt z marką przez zeskanowanie kodu QR.

Article

WhatsApp to komunikator wprowadzony na rynek 11 lat temu, służy do kontaktów pomiędzy użytkownikami za pośrednictwem telefonów komórkowych. W 2014 r. WhatsApp został kupiony przez Facebook za kwotę 19 mld dol.

W lutym br. WhatsApp poinformował że liczba użytkowników tej platformy przekroczyła globalnie 2 mld. Podany wynik oznacza, że od początku 2018 r. grupa odbiorców aplikacji zwiększyła się o 500 mln, bowiem wówczas liczbę użytkowników oceniano na 1,5 mld.

Czytaj także: Facebook planuje integrację Messengera i WhatsAppa. Możliwe kontakty pomiędzy użytkownikami

Marki wykorzystają kody QR

Platforma WhatsApp jest wykorzystywana nie tylko przez domowych użytkowników, ale także przez firmy które za pośrednictwem komunikatora prowadzą działalność marketingową i reklamową skierowaną do potencjalnych klientów.

Teraz Facebook na swojej stronie internetowej poinformował o wprowadzeniu nowego rozwiązania, które ma przyspieszyć i ułatwić firmom dotarcie do odbiorców.

Do tej pory marka mogła rozpocząć komunikację z użytkownikiem WhatsAppa tylko wtedy, gdy dodał on konkretną firmę do listy swoich kontaktów. Od tego momentu możliwa była pomiędzy firmą a klientem rozmowa online lub przesłanie użytkownikowi oferty.

Teraz zainicjowanie kontaktów na linii marka – klient jest możliwe także z wykorzystaniem kodów QR. Jak informuje Facebook wystarczy by użytkownik WhatsAppa zeskanował kod QR konkretnej firmy zamieszczony na stronie internetowej, paragonie czy opakowaniu produktu.

Po dokonaniu skanu w WhatsApp automatycznie otworzy się okienko pozwalające na bezpośrednią komunikację pomiędzy firmą a jej potencjalnym klientem. Tą drogą marka może szybko odpowiedzieć na pytania użytkownika lub przesłać mu katalog swoich produktów czy poinformować o ofercie w inny sposób.

Jak informuje Facebook nowa opcja jest dostępna dla firm na całym świecie korzystających z aplikacji WhatsApp Business lub platformy WhatsApp Business API.

Facebook w pierwszym kwartale br. osiągnął wzrost przychodów o 18 proc. do 18,7 mld dolarów i 4,9 mld dolarów zysku netto. Wyniki przekroczyły oczekiwania analityków. Firma Marka Zuckerberga odczuwa już jednak pierwsze efekty pandemii koronawirusa: w marcu jej przychody zmalały, a w kwietniu nie zwiększyły się rok do roku.

Czytaj także: WhatsApp podniesie limit w wideorozmowach. Do ośmiu użytkowników w jednym połączeniu

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: WhatsApp z ułatwieniami dla firm. Kontakt z klientem przez kody QR

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl