SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

“Wiadomości” i “Fakty” z niemal taką samą widownią

W listopadzie wśród programów informacyjnych wzrosty oglądalności zanotowały tylko “Teleexpress” i “Panorama”. Widownia najostrzej konkurujących ze sobą “Wiadomości” i “Faktów” była bardzo zbliżona, zaś najwięcej straciły “Wydarzenia”.

“Wiadomości” i “Fakty” z niemal taką samą widownią

Z danych Nielsen Audience Measurement wynika, że liderem oglądalności wśród programów informacyjnych był w listopadzie* br. nadawany w Jedynce serwis “Teleexpress”. Gromadził on w tym okresie codziennie średnio 4,82 mln widzów, czyli o 0,95 proc. więcej niż rok wcześniej.

Na drugim miejscu znalazły się “Wiadomości” TVP 1, które w zeszłym miesiącu śledziło średnio 4,71 mln osób, czyli o 3,44 proc. mniej niż w analogicznym okresie ub.r.

Trzecie w rankingu “Fakty” TVN miały w listopadzie niemal taką średnią oglądalność jak główny serwis Jedynki, ale zanotowały spadek widowni jedynie o 1,34 proc.  Natomiast pod względem udziału w rynku “Fakty” wyprzedziły “Wiadomości” stosunkiem 32,10 proc. do 30,61 proc.  - dziennik TVP 1 zanotował spadek udziału o 1,05 pkt. proc., a serwis TVN-u – o 0,20 pkt. proc.

Kolejne miejsce w zestawieniu zajęły „Wydarzenia” Polsatu z oglądalnością na poziomie 2,89 mln osób. Serwis ten zanotował spadek widowni o 13,48 proc. - największy w całym rankingu.
 
Piąta była „Panorama” TVP 2, emitowana obecnie o godz. 18.00. Jej oglądalność w analizowanym okresie br. wyniosła 2,09 mln widzów i była aż o 59,49 proc. wyższa niż w listopadzie 2009 roku, gdy dziennik ten ukazywał się o 22.45. Serwis Dwójki zanotował tym samym największy wzrost w rankingu. 

Wszyscy 4+
listopad 2010 2009
Program AMR SHR AMR SHR
TELEEXPRESS 17:00 4 816 938 40,34% 4 771 595 40,60%
WIADOMOŚCI 19:30  4 711 516 30,61% 4 879 192 31,66%
FAKTY 19:00  4 705 356 32,10% 4 769 198 32,30%
WYDARZENIA 18:50 2 885 985 19,96% 3 335 724 22,96%
PANORAMA 18:00/ 22:45 2 091 188 15,58% 1 311 154 13,81%


W komercyjnej grupie docelowej (widzowie w wieku 16-49 lat) liderem oglądalności były “Wiadomości”, które minimalnie wyprzedziły “Teleexpress”. W tej grupie wszystkie serwisy zanotowały spadki widowni poza “Panoramą”, której oglądalność wzrosła. 

16-49
listopad 2010 2009
Program AMR SHR AMR SHR
WIADOMOŚCI 19:30  1 663 367 26,71% 1 671 838 27,05%
FAKTY 19:00  1 661 118 28,20% 1 695 829 29,18%
TELEEXPRESS 17:00 1 441 285 31,49% 1 452 696 32,25%
WYDARZENIA 18:50 1 102 500 18,99% 1 234 113 21,53%
PANORAMA 18:00/ 22:45 639 514 12,02% 514 296 10,54%


 Z kolei wśród osób w wieku do 16 do 49 lat zamieszkałych w miastach widzów liderem ze znaczną przewagą były „Fakty”, które straciły jednak widzów, tak jak wszystkie programy informacyjne poza “Panoramą”.

16-49 miasta
listopad 2010 2009
Program AMR SHR AMR SHR
FAKTY 19:00  1 188 637 33,07% 1 234 236 34,84%
TELEEXPRESS 17:00 837 546 29,56% 864 021 30,79%
WIADOMOŚCI 19:30  816 178 21,58% 846 497 22,68%
WYDARZENIA 18:50 594 093 16,76% 621 405 17,83%
PANORAMA 18:00/ 22:45 309 127 9,58% 278 295 8,71%

* - prezentowane w tekście dane dotyczą okresów 1-29 listopada 2010 roku oraz 1-29 listopada 2009 roku.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: “Wiadomości” i “Fakty” z niemal taką samą widownią

11 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
novum
Albo AGB podwyzsza wyniki TVN-u albo TNS OBOP obniza.Jedno jest pewne-o ile AGB i OBOP pokazują w miare podobne udzialy dla TVP i Polsatu o tyle nie mogą "dogadac" sie co do wyników dla TVN-u.Jest czyms kuriozalnym zeby roznica w wielu pozycjach tej stacji siegala w analizach obu osrodkow ponad 1,5 mln!
8 8
odpowiedź
User
Góral
No to pięknie nam załatwiła Wyszyńska Wiadomości... Wystarczył jej jeden miesiąc, by sp... cały zysk Karnowskiego... I znów Wiadomości jak za Trębskiego i Pińskiego, drętwe i nudne ale za to politycznie OK (dla PełO)... :) Tak trzymać Gosiu! W Faktach Durczok otwiera dziś szampana i zaprasza Ciebie, jako główną bohaterkę dnia ... :)
8 8
odpowiedź
User
obserwator
Ale czemu się tu dziwić? Jak się wyrzuca dobrych i pełnych poweru wydawców a zastępuje miernymi i "ostrożnymi"(nie tylko politycznie) jak Jaźwiński czy Bajszczak (jedyny argument Wyszyńskiej na ich rzecz - 20 letnie doświadczenie, to może już emeryturka, a nie główne wydania Wiadomości?), to na efekty nie trzeba było długo czekać. A Wyszyńska nie ma bladego pojęcia nie tylko o robieniu newsów (w białych potrafi poprawić jedynie literówkę), ale brak jej nawet podstawowej erudycji - Irak, Iran, to co w końcu? (smaczne, smaczne), albo Korea Północna na północ od Południowej czy południe?, czego potem piękny efekt na planszy. A KPN, to jak wiadomo, Kampinoski Park Narodowy...
8 8
odpowiedź
User
Obserwator
"novum" napisał(a): Albo AGB podwyzsza wyniki TVN-u albo TNS OBOP obniza.Jedno jest pewne-o ile AGB i OBOP pokazują w miare podobne udzialy dla TVP i Polsatu o tyle nie mogą 'dogadac' sie co do wyników dla TVN-u.Jest czyms kuriozalnym zeby roznica w wielu pozycjach tej stacji siegala w analizach obu osrodkow ponad 1,5 mln!


To prawda, mają różne próbki badawcze - AGB jest głównie nakierowana na duże miasta, czyli główny zasięg TVN, a OBOP jest równo rozrzucony po kraju, czyli tam gdzie na pewno jest zasięg TVP, ale w ok. 20% nie ma TVN. Dlatego najbardziej miarodajne są duże miasta - o ten kawałek tortu trwa wojna - i tu Fakty biją Wiadomości na łeb, na szyję... A niedługo tak będzie nawet tam, gdzie TVN nie ma zasięgu, bo Wiadomości są na równi pochyłej od kilku lat (co prawda, Karnowskiemu udało się zahamować ten trend na ponad rok, ale teraz wszystko wróciło już do normy).
8 8
odpowiedź
User
ewa
Brawo Fakty..TVN
8 8
odpowiedź