„Wiadomości” uciekają „Faktom”

W styczniu br. największą oglądalność wśród programów informacyjnych miały „Wiadomości”, które zwiększyły przewagę nad konkurencyjnymi „Faktami” - duży spadek „Teleexpressu” - raport Wirtualnemedia.pl.

Patryk Pallus / pp
Patryk Pallus / pp
Udostępnij artykuł:

Dane AGB Nielsen Media Research przygotowane dla portalu Wirtualnemedia.pl pokazują, że emitowane w TVP 1 „Wiadomości” w zeszłym miesiącu oglądało średnio 5,36 mln widzów, czyli o 5,94 proc. więcej niż rok wcześniej.

Na drugim miejscu w rankingu programów informacyjnych znalazł się także nadawany w Jedynce „Teleexpress”, który zanotował największy spadek wynoszący 11,62 proc. W styczniu br. ten serwis oglądało 5,25 mln osób.

Trzecia pozycja przypadła „Faktom” TVN. W ubiegłym miesiącu oglądało je  4,59 mln widzów, czyli więcej o 0,29 proc. niż w analogicznym okresie ub.r. Program przegrał jednak z konkurencyjnymi „Wiadomościami” nie tylko pod względem widowni, ale tez udziału w rynku.

Czwartą lokatę zajęły „Wydarzenia” Polsatu z oglądalnością wynoszącą 3,05 mln osób. Dziennik stracił 3,5 proc. oglądających.

Piąta była „Panorama” TVP 2, emitowana o 22.45, której oglądalność wyniosła 1,43 mln widzów. Rok temu program nadawany był o 18.30 i o 0.30, dlatego wyniki te są nieporównywalne. 

W komercyjnej grupie docelowej (widzowie wieku 16-49 lat) liderem rankingu programów informacyjnych były „Wiadomości”.które jako jedyne zanotowały wzrost liczby widzów. Najwięcej  oglądających stracił natomiast „Teleexpress”. 

Z kolei wśród osób w wieku do 16 do 49 lat zamieszkałych w miastach widzów straciły wszystkie dzienniki, a największy spadek zanotowały „Wydarzenia”. Liderem były natomiast „Fakty”. 

Emitowane w TVN 24 „Fakty po Faktach” oglądało w styczniu br. 472 tys. widzów, co oznacza spadek o 3,44 proc. w porównaniu do ub.r. Natomiast konkurencyjny „Gość Wydarzeń” nadawany w Polsat News miał 81 tys. osób. Rok temu program ten nie był emitowany.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Nowa dziennikarka Wirtualnej Polski. Transfer z naTemat

Nowa dziennikarka Wirtualnej Polski. Transfer z naTemat

Kia Polska prezentuje model Kia K4. Kampania od agencji Interactive Partnersod

Kia Polska prezentuje model Kia K4. Kampania od agencji Interactive Partnersod

Prezenterka TVN ambasadorką marki gastronomicznej sieci stacji paliw MOL

Prezenterka TVN ambasadorką marki gastronomicznej sieci stacji paliw MOL

Publicis przejmuje globalną obsługę kreatywną Vodafone

Publicis przejmuje globalną obsługę kreatywną Vodafone

Stowarzyszenie Nowe Horyzonty wzmacnia zarząd i inwestuje w rozwój najważniejszych projektów filmowych
Materiał reklamowy

Stowarzyszenie Nowe Horyzonty wzmacnia zarząd i inwestuje w rozwój najważniejszych projektów filmowych

Nowy dziennikarz w Kanale Sportowym. Nie znika z własnego projektu

Nowy dziennikarz w Kanale Sportowym. Nie znika z własnego projektu