SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Widzowie wybrali Ich Troje zamiast Sopot Festival

Tegoroczny 44. Sopot Festival oglądało najmniej widzów w ciągu trzech ostatnich lat, gdy muzyczną imprezę pokazuje telewizja TVN. Ze znacznie większym zainteresowaniem spotkały się natomiast nadawane w czasie festiwalu propozycje konkurencyjnych stacji m.in. premiera serialu 'Ja wam pokażę!' i taneczna Eurowizja.

Widzowie wybrali Ich Troje zamiast Sopot Festival

Średnia widownia emitowanego w dniach 31 sierpnia - 2 września Sopot Festivalu wyniosła 1,68 mln osób, zaś udziały TVN w rynku telewizyjnym podczas emisji koncertów ukształtowały się na poziomie 12,69 proc. - wynika z danych AGB Nielsen Media Research. Nieco lepiej było komercyjnej grupie docelowej, gdzie udziały wyniosły 14,07 proc.

Sopot Festival 2007

Wszyscy 4+

Data Start Koniec AMR AMR % SHR %
31-08-2007 21:30 23:03 1 049 142 2,92% 8,60%
01-09-2007 19:30 20:37 2 339 574 6,50% 18,20%
01-09-2007 20:51 23:08 1 586 722 4,41% 12,12%
02-09-2007 19:35 22:23 1 909 078 5,31% 13,36%
średnia

1 682 860 4,68% 12,69%
Sopot Festival 2007

16 - 49

Data Start Koniec AMR AMR % SHR %
31-08-2007 21:30 23:03 553 946 2,93% 9,45%
01-09-2007 19:30 20:37 1 080 440 5,71% 20,51%
01-09-2007 20:51 23:08 846 489 4,47% 13,85%
02-09-2007 19:35 22:23 1 002 429 5,30% 14,80%
średnia

866 244 4,58% 14,07%

Piątkowy koncert Norah Jones przyciągnął przed ekrany 1,05 mln widzów (udziały wyniosły 8,60 proc.). Znacznie większą widownię miał tego dnia nadany w Polsacie jubileuszowy koncert "10 lat Ich Troje... a niech gadają" (nie rywalizował bezpośrednio z Sopotem). Obejrzało go 3,56 mln osób, a udziały słonecznej stacji wyniosły 24,79 proc.

W sobotę w ramach festiwalu odbywał się konkurs o nagrodę Bursztynowego Słowika, którego zwycięzcą został zespół Feel. Pierwsza część koncertu przyciągnęła przed ekrany 2,34 mln widzów (udziały 18,20 proc.), a druga - 1,59 mln (12,12 proc.). Zdecydowanie większą publiczność zgromadziły tego dnia propozycje TVP. Premiera polskiego filmu "Jutro idziemy do kina" była oglądana w Jedynce przez 4,22 mln widzów przy udziałach w rynku na poziomie 29,79 proc., zaś emitowany w Dwójce "Konkurs tańca Eurowizji 2007" obejrzało średnio 4,24 mln osób (32,90 proc.).

Trzeciego dnia festiwalu wyemitowano koncert z przebojami disco z lat 70. Oglądało go 1,9 mln widzów, a udziały TVN wyniosły 13,36 proc. Tego dnia największą popularnością cieszył się jednak pokazywany w czasie Sopot Festival w TVP1 pierwszy odcinek serialu "Ja wam pokażę!", który przyciągnął przed telewizory 5,49 mln osób (35,45 proc.). Większą widownię niż impreza TVN zgromadziły także: koncert "Przeboje Jedynki" (2,74 mln; 22,07 proc.) i emitowane w TVP2 "Hity na czasie" (2,36 mln; 15,54 proc.).

Tegoroczny Sopot Festival miał najmniejszą oglądalność w porównaniu z imprezami z dwóch poprzednich lat. W zeszłym roku sopockie koncerty były oglądane średnio przez 3,2 mln widzów, zaś pierwszy organizowany przez stację z Wiertniczej Sopot Festival 2005 przyciągnął przed ekrany 2,17 mln osób (udziały 18,22 proc.).

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Widzowie wybrali Ich Troje zamiast Sopot Festival

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl