SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

„Wieczorynka” traci widzów. Tylko co dziesiąty to dziecko

Od początku września ub.r. „Wieczorynka” w TVP1 przyciąga przed telewizory codziennie 1,35 mln osób, czyli o 160 tys. mniej niż rok wcześniej. Jednak dzieci stanowią tylko około 12. proc. tych widzów.

„Wieczorynka” traci widzów. Tylko co dziesiąty to dziecko

„Wieczorynka” w TVP1 nadawana jest codziennie - w dni powszednie około 19.15, a w weekendy niezmiennie o 19.00. W okresie od 1 września 2012 roku do 28 stycznia 2013 roku jej średnia widownia wyniosła 1,35 mln osób, co przełożyło się na 9,57 proc. udziału. Jednak oglądalność w grupie dzieci w wieku od 4 do 12 lat to raptem 158 tys. osób (przełożyło się to na 16,47 proc. udziału). Oznacza to, iż grupa docelowa „Wieczorynki” stanowi tylko 11,70 proc. jej wszystkich widzów - wynika z danych Nielsen Audience Measurement przygotowanych na zlecenie portalu Wirtualnemedia.pl.

W porównaniu do analogicznego okresu rok wcześniej wieczorny cykl bajek dla dzieci stracił 160 tys. widzów. W okresie od września 2011 roku do końca stycznia 2012 roku „Wieczorynkę” oglądało bowiem 1,51 mln osób, a jej udział wynosił 10,79 proc. W grupie 4-12 oglądalność wynosiła 174 tys. osób, a udział - 19,09 proc.

Pasmo „Wieczorynki” daje obecnie TVP1 dopiero czwarte miejsce w rynku. W tym czasie liderem jest TVN, która emituje „Fakty”, co przekłada się na 29,08 proc. udziału. Na drugim miejscu znajduje się Polsat (końcówka „Wydarzeń” i serwis sportowy; 17,60 proc.), a na trzecim - TVP2 (m.in. teleturniej „Jeden z dziesięciu”, „Postaw na milion”; 11,10 proc.).

Z kolei wśród najmłodszych widzów (w wieku od 4 do 12 lat) TVP1 pozostaje liderem rynku. Dalej znajdują się TVN (10,79 proc.), Polsat (6,42 proc.) oraz TVP2 (3,44 proc.).

Wieczorne bajki TVP1 większą popularnością cieszą się w weekendy. W badanym okresie średnia widownia sobotnich i niedzielnych „Wieczorynek” wyniosła 1,5 mln widzów, co przełożyło się na 10,53 proc. udziału wśród wszystkich widzów oraz na 18,67 proc. w grupie wiekowej 4-12. Spośród weekendowych emisji największą oglądalność zanotował serial „Przygody Bolka i Lolka”. Jego odcinek z 17 października ub.r. obejrzało 2,16 mln widzów.

Z kolei w dni powszednie „Wieczorynka” w analizowanym okresie gromadziła średnio 1,22 mln widzów, co dało Jedynce odpowiednio 8,75 proc. oraz 14,63 proc. udziału. Największą popularnością cieszył się tutaj odcinek serialu „Miś Uszatek” wyemitowany 12 stycznia br., który przyciągnął przed telewizory 2,02 mln widzów.


Oglądalność „Wieczorynki”

"Wieczorynka" TVP1Wszyscy 4+4-12
AMRSHR %AMRSHR %
dni powszednie (od poniedziałku do piątku)12211588,75%14000914,63%
weekendy (soboty i niedziele)149728410,53%17871218,67%
Wirtualnemedia.pl
średnio od 1 września 2012 do 28 stycznia 201313467339,57%15761016,47%
Wirtualnemedia.pl
średnio od 1 września 2011 do 28 stycznia 2012150892110,79%17395919,09%

 
Oglądalność konkurencji w czasie emisji
„Wieczorynki”

StacjaWszyscy 4+4-12
AMRSHR %AMRSHR %
TVN409193129,08%10329910,79%
Polsat247623917,60%614926,42%
TVP2156163511,10%329113,44%
TVP1-Wieczorynka13467339,57%15761016,47%

 
Trzy topowe odcinki „Wieczorynki”

TOP 3 - dni powszednieWszyscy 4+
TytułDataGodz.AMRSHR %
PRZYGODY BOLKA I LOLKA /SER.ANIM.POL./17-10-201219:15:56216323714,42%
DOMISIE /PROG. DLA DZIECI/11-01-201319:17:52180197111,77%
SMURFS /SER. ANIM./24-12-201219:00:37179944016,18%
Wirtualnemedia.pl
TOP 3 - weekendyWszyscy 4+
TytułDataGodz.AMRSHR %
MIS USZATEK /SER.ANIM.POL./12-01-201319:17:09202495613,26%
GUMISIE /SER.ANIM.USA./09-12-201219:00:38198349112,48%
GUMISIE /SER.ANIM.USA./21-10-201219:00:45197726313,24%
Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: „Wieczorynka” traci widzów. Tylko co dziesiąty to dziecko

20 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Dada
Ciekawe ile taki prezent kosztował konkurencję? :) Dodatkowo z tvp historia zniknął dziennik telewizyjny z godziny 19:00! Zabrali mi moją ulubioną rozrywkę – dubbingowanie faktów dziennikiem i odwrotnie…
odpowiedź
User
jan88
wydaje się , że jest to spowodowane wiekiem bajek. W skrajnym przypadku przed telewizorem mogą zasiąść dziadek ,ojciec i wnuk (wszyscy jako dzieci te bajki oglądali). Przygody Misia Uszatka uważam za jedną z najlepszych bajek jakie w życiu widziałem , ale dzisiejszych dzieci to nie zainteresuje bo za nudne.
odpowiedź
User
marian
Przyczyna bardzo prosta. Włączam telewizor o 19:00 na TVP1 i czekam za bajką. Dziecko się niecierpliwi. Czasem czekamy nawet 10-15 minut oglądając reklamy dla dorosłych..... Jak już w końcu się zacznie to trwa 5 -10 minut i znowu reklamy.
PORAŻKA!
Szybko zmieniam na TV PLUS gdzie przez całą godzinę bez dłuższych reklam lecą bajki.
odpowiedź