Wielka Koalicja za Równością i Wyborem pyta kobiety „Bierze Cię WK_RW"

Agencja kreatywna Lotna na zlecenie Wielkiej Koalicji za Równością i Wyborem stworzyła kampanię społeczną zwracającą uwagę na problemy związane z prawami kobiet w Polsce. Hasłem spajającym całą kampanię zostało pytanie: „Bierze Cię WK_RW?”.

jd
jd
Udostępnij artykuł:
Wielka Koalicja za Równością i Wyborem pyta kobiety „Bierze Cię WK_RW"

Wielka Koalicja za Równością i Wyborem to zrzeszenie krajowych i międzynarodowych organizacji zajmujących się prawami reprodukcyjnymi, prawami pacjenckimi i edukacją seksualną. Skrócona nazwa brzmi WKRW, która jest podobna do jednego z nieparlamentarnych słów. To wyraz emocji – złości i niezadowolenia na stan praw kobiet w Polsce, w szczególności praw reprodukcyjnych. 

- Założeniem Wielkiej Koalicji za Równością i Wyborem było dotarcie głównie do kobiet, szczególnie z pokolenia Y i Z, bowiem dzisiejsze problemy dotyczą przede wszystkim ich – mówi Piotr Flis, co-owner Lotnej i autor kampanii. – Wykorzystując tematy, którymi zajmuje się Koalicja oraz jej samą nazwę, stworzyliśmy bardzo mocny przekaz, który dokładnie trafia do tej grupy docelowej – dodaje.

Kampania opiera się na wyselekcjonowanych hasłach, które stały się key visualami akcji. Całość działań prowadzona jest offline (plakaty, ulotki, bannery) oraz online – kreacje dostępne są w digitalu, ze szczególnym uwzględnieniem mediów społecznościowych.

grafika
grafika
grafika

- Skupiliśmy się na emocjach wynikających z problemów i spraw dotykających kobiet – sytuacji związanej z ich prawami, dostępem do antykoncepcji, legalizacją aborcji oraz rzetelnej edukacji seksualnej – komentuje Anita Kamila Sochacka – współwłaścicielka agencji Lotna. – Chcieliśmy nie tylko zwrócić ich uwagę na te problemy, ale też wydobyć na powierzchnię emocje, które buzują w młodych kobietach i przekuć je w sprawczość. Nasz cel to nie tylko zwiększenie świadomości. To także motywacja do większej aktywności i zaangażowania się w budowę społeczeństwa obywatelskiego, które może przejawiać się na przykład poprzez korzystanie ze swoich praw konstytucyjnych, czyli aktywnego uczestnictwa w wyborach.

Kampania trwa na Instagramie i Tik Toku, nawiązuje do trendów oraz do kultury memicznej. Działania potrwają do 14 października. 

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Laureat Pulitzera pozywa gigantów AI za naruszenie praw autorskich

Laureat Pulitzera pozywa gigantów AI za naruszenie praw autorskich

Od sylwestra asystent AI w mObywatelu, a w 2026 r. portfel tożsamości cyfrowej

Od sylwestra asystent AI w mObywatelu, a w 2026 r. portfel tożsamości cyfrowej

Drugi sezon "8 wspaniałych" w Canal+. Premiera już dziś

Drugi sezon "8 wspaniałych" w Canal+. Premiera już dziś

Sezon świąteczny to szczyt sprzedaży subskrypcji streamingowych

Sezon świąteczny to szczyt sprzedaży subskrypcji streamingowych

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń
Materiał reklamowy

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń

W tym kraju "Gang Olsena" jest jak "Kevin" w Polsacie. I nie chodzi o Danię

W tym kraju "Gang Olsena" jest jak "Kevin" w Polsacie. I nie chodzi o Danię