SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Wielkie piłkarskie święto już za moment. W jaki sposób topowe marki docierają do fanów?

Mało co dorównuje sportowi w rozbudzaniu emocji i budowaniu społeczności. Zaangażowanie kibiców może być wykorzystane w ramach działań marketingowych - o ile prowadzimy je autentycznie. Jak wpisać sportową rywalizację i emocje w proces budowania marki? Oto kilka przykładów udanych kampanii, które mogą stać się inspiracją podczas planowania własnych działań reklamowych.

Przewodnik marketingowy pełen wskazówek Meta jest dostępny tutaj.

Turnieje sportowe to emocje, rozrywka, rywalizacja oraz wspólne przeżywanie porażek i sukcesów ulubionych drużyn. To także świetna okazja do promocji marki i projektowania angażujących kampanii reklamowych online. W przeprowadzonym ostatnio badaniu 8 na 10 osób przyznało, że podczas oglądania wydarzeń sportowych na żywo sprawdza media społecznościowe, wysyła wiadomości do rodziny i znajomych lub przegląda Internet.

Przed nami najważniejszy turniej piłkarski. Aby dobrze zaplanować działania marketingowe na ten okres, warto przyjrzeć się przykładom i poszukać inspiracji w udanych kampaniach reklamowych. Poniżej kilka historii marek, które świetnie wykorzystują sportowe emocje i zaangażowanie kibiców w swoich kampaniach.

Bezcenne piłkarskie wspomnienia

480 mln osób obserwuje przynajmniej jedno konto związane z piłką nożną na Facebooku. To dwa razy więcej niż w przypadku jakiegokolwiek innego sportu. Wie o tym dobrze MasterCard, sponsor Ligi Mistrzów UEFA, który dotarł do ponad dwukrotnie większej liczby odbiorców niż przewidywano. Jak to możliwe? Wszystko dzięki kampanii, w której zaprezentowano serię reklam wideo na Facebooku z udziałem legend piłki nożnej. Gwiazdy futbolu dzieliły się swoimi bezcennymi wspomnieniami piłkarskimi i zachęcały do udziału w specjalnie zorganizowanym konkursie.

MasterCard chciało dotrzeć ze swoimi reklamami do większej liczby odbiorców, dlatego zdecydowało się na reklamy typu in-stream na Facebooku oraz formaty wyświetlające się w Aktualnościach i Relacjach na Instagramie. Seria wideo podniosła w rezultacie świadomość marki w Europie aż o 4,7 punktu procentowego.

Marka stworzona z myślą o sportowych emocjach

Dzięki długoletniej współpracy Pepsi urosło do rangi symbolu rozgrywek futbolu amerykańskiego w USA. Od 19 sezonów jest oficjalnym napojem bezalkoholowym NFL (National Football League) i sponsoruje coroczne halftime show podczas finału Super Bowl. Celem kampanii na 2020 rok było zwiększenie świadomości związku marki z NFL wśród fanów futbolu oraz zwiększenie sprzedaży.

Aby podkreślić unikalną relację Pepsi z ligą futbolową, marka zdecydowała się na serię reklam wideo w Aktualnościach Facebooka i Instagrama, a także przetestowała funkcję in-stream, aby sprawdzić, czy może to przynieść wyższy zwrot z wydatków na reklamę. Wideo in-stream wyświetlało się przerwach dłuższych materiałów wideo na Facebooku. Eksperyment z nowymi funkcjami okazał się udany – firma odnotowała aż 7,6-krotny zwrot z wydatków na reklamę w kampanii.

Wznieśmy toast za wygrany mecz!

Guinness, czyli kultowa marka irlandzkiego piwa, to od 2019 roku sponsor tytularny międzynarodowych mistrzostw rugby Guinness Six Nations w Wielkiej Brytanii. Firma rozpoczęła sponsorowanie rozgrywek szeroko zakrojoną kampanią obejmującą reklamy telewizyjne, OOH oraz kreacje w mediach społecznościowych. Seria krótkich wideo stworzonych na platformy social mediowe prezentowała prawdziwe historie fanów brytyjskiego rugby.

Facebook i Instagram odgrywały istotną rolę w strategii kampanii. Stanowiły dla Guinnessa sposób na budowanie marki oraz zwiększenie zaangażowania fanów podczas turnieju. Co ważne, dzięki kampanii wykorzystującej format reklamy wideo na Facebooku i Instagramie Guinness był w stanie osiągnąć 11-punktowy wzrost wskaźnika zapamiętania reklamy wśród mężczyzn w wieku 18–24 lata.

Dodatkowo, dzięki współpracy z Facebook Creative Shop, stworzono różnorodne formaty i kreacje dostosowane do poszczególnych platform. Obejmowały one wywiady wideo z kapitanami drużyn oraz relacje na Instagramie, które zawierały dźwięki gry, naklejki z ankietami oraz rekomendacje dotyczące barów i miejsc, w których można było cieszyć się wygraną po meczu.

Więcej o działaniach marki i planowaniu kampanii nawiązującej do wydarzeń sportowych można przeczytać w pozostałych artykułach serii [Link #1 i Link #2] Pełen przewodnik po tym procesie, zawierający wiele więcej konkretnych rad i danych można znaleźć tutaj.

  • Więcej informacji:
  • Meta