SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Wiosenna ofensywa wydawców

Marquard Media Polska ruszył z nowym miesięcznikiem dla kobiet Joy. Nowe tytuły szykuje Gruner + Jahr, do rywalizacji stają też Hachette Filipacchi Burda Polska i Bauer.

Wydawcy prasy kolorowej szykują się do ostrej rywalizacji o czytelników i reklamy. Chcą odwrócić zeszłoroczny spadkowy trend sprzedaży i zatrzymać przy sobie reklamo-dawców. W ubiegłym roku wszystkie czołowe luksusowe tytuły dla kobiet (poza Cosmo-politan) zanotowały spadki od kilku do nawet 20 proc.
Jeżeli wszyscy wydawcy dotrzymają słowa, w tym roku zadebiutuje na rynku co najmniej pięć nowych kolorowych magazynów. Przede wszystkim dla kobiet, choć niewykluczone, że będzie też coś dla mężczyzn. Choć czytelników nie przybywa, rosną wydatki na reklamę. Rocznie w tempie około 10 proc. W tym roku wydawcy będą więc starali się zdobyć jak największą część tortu reklamowego, którego wartość szacuje się na blisko 2 mld zł. W 2005 roku, jak wynika z danych Expert Monitora, luksusowe magazyny dla kobiet i mężczyzn wyciągnęły z tej puli dla siebie ponad 0,25 mld zł - czytamy w "Gazecie Prawnej".

ców rynku pismo będzie adresowane do tych samych czytelniczek co obecnie Glamour wydawany przez Gruner & Jahr. Joy ma przyciągnąć czytelników przede wszystkim ceną - kosztuje 2,90 zł, czyli najtaniej ze wszystkich. Odniesie sukces?
- Szansę są spore. Najbardziej zagrożony powinien być Glamour - uważa Tomasz Namysł, członek zarządu Wydawnictwa Bauer.


Zdaniem Rafała Oracza, problemem Joya jest bardzo mała ekskluzywność rozumiana jako coś co wyróżnia tytuł na tle konkurencji. Potwierdza jednak, że tytuł ma spore szansę na sukces.

- Z punktu widzenia wydawców segmentów prasy kobiecej mogłoby być praktycznie tyle, ile jest kobiet w Polsce - dodaje Rafał Oracz.

Ale wydawca Glamour Gruner & Jahr nie zamierza oddać pola. Pod wodzą nowego prezesa -Magdaleny Malickiej - wydawnictwo może wprowadzić w tym roku aż trzy nowe projekty. Na pewno pracuje nad luksusowym miesięcznikiem dla kobiet. Uderzy w segment pism luksusowych, takich jak Pani i Twój Styl, gdzie prym wiedzie Wydawnictwo Bauer. Tu można najwięcej zarobić na reklamach. W ubiegłym roku liderem pod tym względem był właśnie Twój Styl, który zebrał ponad 51 mln zł. Jak Bauer zamierza bronić się przed konkurencją?

- Nasza strategia jest naszą bronią. Tajną - ucina rozmowę na ten temat Tomasz Namysł.

Wiadomo jednak, że chce zwiększyć   sprzedaż   Twojego Stylu i Pani, oraz że będzie je mocno promował. Tajemnicą owiane są natomiast plany Hachette Filipacchi Burda Polska. HFP zapowiadało przed połączeniem z Burdą wprowadzenie na rynek lifestylowego magazy­nu dla mężczyzn - donosi "GP".

Dołącz do dyskusji: Wiosenna ofensywa wydawców

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl