Wirtualna Polska kupuje farmę fotowoltaiczną za 12,4 mln zł

Spółka zależna holdingu Wirtualna Polska podpisała umowę kupna 100 proc. udziałów firmy, do której należy farma fotowoltaiczna na Dolnym Śląsku o łącznej mocy 3 MW. Wartość transakcji, wraz z zadłużeniem przejętej spółki, wynosi ok. 12,4 mln zł.

tw
tw
Udostępnij artykuł:
Wirtualna Polska kupuje farmę fotowoltaiczną za 12,4 mln zł
fot. materiały prasowe WP

Umowa została zawarta przez Wirtualna Polska Media z dwiema osobami fizycznymi. Dotyczy spółki celowej, do której należy fotowoltaiczna na Dolnym Śląsku o łącznej mocy 3 MW zajmująca ponad 5 ha powierzchni.

Wirtualna Polska Media zobowiązała się, że spłaci pożyczki zaciągnięte przez spółkę od jednego z jej udziałowców.

- Łączna wartość transakcji obejmująca zapłatę ceny sprzedaży oraz spłatę kwot wierzytelności z ww. umów pożyczek wyniesie ok 12,4 mln PLN. Przejście praw udziałów nastąpiło z chwilą zapłaty ceny sprzedaży - podano w komunikacie giełdowym Wirtualnej Polskiej.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/bezpieczenstwo-skrzynki-mailowe-wirtualna-polska,7170162739808385a ##

Holding Wirtualna Polska przyjął strategię neutralności klimatycznej zakładającą, że wszystkie centra danych, z których korzystają jego spółki, od 2023 roku będą zeroemisyjne.

Od początku br. firma pracowała nad zainstalowaniem paneli fotowoltaicznych, które mają pozwolić na redukcję emisji CO2 o ponad 24 tony rocznie. W kwietniu zakończyła budowę testowej farmy fotowoltaicznej dla jednej ze swoich serwerowni.

W pierwszym kwartale br. holding Wirtualna Polska osiągnął wzrost przychodów o 19,4 proc. do 178,93 mln zł oraz zysku netto z 7,25 do 27,29 mln zł. Mocno urósł pion internetowy, natomiast zmalały wyniki Telewizji WP. Firma chce wypłacić dywidendę - po 1,55 zł na akcję.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Marka Streboxar w gronie klientów BeDigital

Marka Streboxar w gronie klientów BeDigital

VZK Laboratory z pierwszą kampanią na polskim rynku

VZK Laboratory z pierwszą kampanią na polskim rynku

Kampania mBanku "Jedna/Trzecia" edukuje Polaków o przyszłości finansowej

Kampania mBanku "Jedna/Trzecia" edukuje Polaków o przyszłości finansowej

HBO Max pokazało spot z zapowiedziami na 2026. To premierowe materiały

HBO Max pokazało spot z zapowiedziami na 2026. To premierowe materiały

Plebiscyt na Młodzieżowe Słowo Roku rozstrzygnięty!
Materiał reklamowy

Plebiscyt na Młodzieżowe Słowo Roku rozstrzygnięty!

Google i Apple wdrażają awaryjne zabezpieczenia po atakach zero-day

Google i Apple wdrażają awaryjne zabezpieczenia po atakach zero-day