Wirtualna Polska i RASP przed Facebookiem, SE.pl wyprzedził Gazeta.pl i Radiozet.pl (Mediapanel ze stycznia)

W styczniu br. serwisy i aplikacje Grupy Wirtualna Polska i Ringier Axel Springer Polska miały więcej użytkowników niż Facebook. SE.pl dzięki dużemu wzrostowi wyprzedził m.in. Gazeta.pl i Radiozet.pl.

tw
tw
Udostępnij artykuł:

Według badania Mediapanel w styczniu br. strony i aplikacje Grupy Google odwiedziło 28,33 mln polskich użytkowników, czyli 97,4 proc. wszystkich internautów w naszym kraju. W porównaniu z grudniem ub.r. zyskały 44,6 tys. odwiedzających.

Liczba polskich użytkowników YouTube’a wzrosła miesiąc do miesiąca z 25,82 do 25,88 mln. Natomiast przeglądarkowy Facebook zanotował spadek z 21,48 do 21,38 mln odwiedzających, przez co został wyprzedzony przez Grupę Wirtualna Polska (wzrost z 21,39 do 21,75 mln) i Grupę Ringier Axel Springer Polska (wzrost z 21,31 do 21,6 mln).

Grupa OLX przed Agorą, TVN i RMF przed TVP

Strony i aplikacje Agory osiągnęły wzrost liczby użytkowników z 17,8 do 18,04 mln. Mimo to zostały wyprzedzone przez Grupę OLX, w której liczba odwiedzających zwiększyła się z 17,52 do 18,62 mln.

Z kolei Grupa ZPR Media dzięki wzrostowi z 15,58 do 16,32 mln wysunęła się nad Wikipedię. Natomiast liczba użytkowników Grupy Polsat-Interia zwiększyła się z 19,73 do 20,1 mln.

W zestawieniu pojawiła się Telewizja Polska, której serwisy i aplikacje odwiedziło 10,27 mln internautów. Więcej użytkowników miały Grupa TVN (13,35 mln), Eurozet (12,84 mln) i Grupa RMF (10,35 mln).

25,4 mln Polaków codziennie w internecie

W badaniu Mediapanel łączną liczbę internautów w Polsce oszacowano na 29,1 mln, to 0,1 mln więcej niż w listopadzie.

Codziennie z internetu korzystało średnio 25,4 mln osób, też o 0,1 mln więcej niż miesiąc wcześniej.

grafika

Allegro przed Onetem i WP.pl, w górę SE.pl i OLX.pl

Google.com z miesiąca na miesiąc zanotowało wzrost liczby użytkowników z 27,14 do 27,33 mln, a Google.pl - spadek z 12,03 do 11,16 mln.

Na siedmiu czołowych pozycjach kolejność jest taka sama jak przed miesiącem. Allegro.pl odwiedziło 18,67 mln internautów, Onet.pl - 17,73 mln, WP.pl a - 16,87 mln, a Wikipedia.org - 15,09 mln.

OLX.pl dzięki po wzroście liczby użytkowników z 13,36 do 14,54 mln awansował o dwie pozycje, a SE.pl dzięki wzrostowi liczby odwiedzających z 11,48 do 12,38 mln przesunął się pięć pozycji w górę, wyprzedzając m.in. Radiozet.pl (wzrost z 11,84 do 12,38 mln), Gazeta.pl (spadek z 12,35 do 12,31 mln) i o2.pl (wzrost z 11,73 do 12,11 mln).

grafika

Rekord Netflixa na komputerach

Na komputerach strony i aplikacje Grupy Google zanotowały 22,27 mln użytkowników i 76,6 proc. zasięgu, a YouTube - 16,08 mln użytkowników (wobec 16,44 mln w lisopadzie) i 55,3 proc. zasięgu.

Liczba odwiedzających przeglądarkowy Facebook zmalała z 15,64 do 15,23 mln, Grupy Allegro - z 13,32 do 13,05 mln, natomiast Grupa Wirtualna Polska osiągnęła wzrost z 13,37 do 13,49 mln.

W przeglądarkowym Netfliksie liczba odwiedzających zwiększyła się z 4,87 do 5,5 mln. W czołowej dwudziestce pojawiło się CDA.pl z 4,24 mln użytkowników.

grafika

Google.com zanotowało minimalny wzrost liczby użytkowników (z 21,77 do 21,79 mln), a Google.pl - spadek z 9,97 do 9,2 mln.

Liczba użytkowników OLX.pl poszła w górę z 6,34 do 6,84 mln. Netfix ma już niewiele mniej odwiedzających niż Interia.

grafika

Na smartfonach i tabletach Grupa Google osiągnęła wzrost z 25,82 do 26,01 mln użytkowników, a YouTube - z 23,81 do 24,08 mln.

Grupa OLX po wzroście liczby odwiedzających z 16,1 do 17,13 mln awansowała o dwie pozycje. Natomiast liczba użytkowników Grupy ZPR Media zwiększyła się z 14,53 do 15,49 mln.

grafika

Google.com osiągnął wzrost z 23 do 23,39 mln użytkowników, Onet.pl - z 15,19 do 15,75 mln, Facebook.com - z 15,17 do 15,39 mln, a WP.pl - z 14,31 do 14,49 mln.

Liczba odwiedzających OLX.pl poszła z górę z 11,51 do 12,72 mln, a SE.pl - z 11,16 do 12,18 mln.

grafika

Allegro i OLX na czele aplikacji mobilnych

Aplikacja Allegro miesiąc do miesiąca zanotowała wzrost liczby użytkowników z 7,1 do 7,76 mln, a aplikacja OLX - spadek z 5,54 do 5,38 mln.

Z aplikacji Playera skorzystało 1,41 mln internautó, z WP Poczta - 1,18 mln, a z Nowej Poczty Interii - 986,9 tys.

W wynikach prezentowane są tylko aplikacje objęte w badaniu Mediapanel audytem.

grafika

Badanie Mediapanel. Do badania wykorzystano dane o strukturze pochodzące z badania NetTrack Kantar Polska oraz badania Maluchy.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Spięcie w TVP Info. Polityk PiS: nie ma pani prawa mnie wyprosić ze studia

Spięcie w TVP Info. Polityk PiS: nie ma pani prawa mnie wyprosić ze studia

Rodziny jednopłciowe głosu w polskich mediach prawie nie mają. Mówią za nich inni

Rodziny jednopłciowe głosu w polskich mediach prawie nie mają. Mówią za nich inni

Koncert kolęd w Republice. Wśród gwiazd Zenek Martyniuk, na widowni para prezydencka

Koncert kolęd w Republice. Wśród gwiazd Zenek Martyniuk, na widowni para prezydencka

Nie żyje Gabriela Andrychowicz. Była głosem Chillizet

Nie żyje Gabriela Andrychowicz. Była głosem Chillizet

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami
Materiał reklamowy

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami

Jakub Bujnik odchodzi z Wirtualnej Polski

Jakub Bujnik odchodzi z Wirtualnej Polski