SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Wirtualna Polska przed Facebookiem, a Gazeta.pl przed OLX. Strony Media Expert i RTV Euro AGD z rekordami (Gemius/PBI z grudnia)

W grudniu ub.r. serwisy Wirtualnej Polski miały więcej polskich użytkowników niż Facebook, a Grupa Gazeta.pl niż Grupa OLX. Rekordowe zasięgi zanotowły witryny sieci sklepów Media Expert i RTV Euro AGD.

Article

Według badania Gemius/PBI strony i aplikacje internetowe Google’a w minionym miesiącu odwiedziło 26,27 mln polskich internautów (czyli 94,92 proc. wszystkich użytkowników sieci w naszym kraju). Wykonali tam 8,73 mld odsłon, a każdy w ciągu doby spędził średnio 27 minut i 12 sekund. Miesiąc wcześniej te witryny i aplikacje zanotowały 26,58 mln odwiedzających i 7,8 mld odsłon.

Na drugie miejsce awansowała Grupa Wirtualna Polska (21,52 mln użytkowników i 2,81 mld odsłon), wyprzedając Facebooka (21,34 mln użytkowników i 3,77 mld odsłon), natomiast Grupa Gazeta.pl (16,32 mln odwiedzających i 525,85 mln odsłon) wysunęła się przed Grupę OLX (16,26 mln użytkowników i 4,19 mld odsłon).

Po ponad 20 minut przeciętnego czasu korzystania przez dobę oprócz Google’a zanotowały Grupa Wirtualna Polska (26 minut i 34 sekundy), Facebook (23 minuty i 50 sekund), Grupa TVN (22 minuty i 38 sekund), Grupa Interia.pl (21 minut i 57 sekund) oraz Grupa OLX (21 minut i 32 sekundy). Natomiast w przypadku Grupy Edipresse ten wskaźnik wyniósł jedynie 2 minuty i 9 sekund, a w przypadku Grupy Polska Press - 3 minuty i 2 sekundy.

Serwisy Media Expert i RTV Euro AGD w czołówce

W czołowej dwudziestce znalazły się sklepy internetowe dwóch sieci elektromarketów. Mediaexpert.pl zanotował 8,74 mln użytkowników i 104,79 mln odsłon, a Euro.com.pl - 8,13 mln użytkowników i 101,25 mln odsłon. Obie miały rekordowy zasięg, rok wcześniej Mediaexpert.pl miał 8,44 mln odwiedzających i 30,05 proc. zasięgu, a Euro.com.pl - 7,68 mln użytkowników i 27,33 proc. zasięgu.

Łączną liczbę internautów w Polsce oszacowano w grudniu na 27,7 mln (przed rokiem było ich 28 mln), z czego 22,9 mln korzystało z sieci na komputerach, a 23,4 mln na smartfonach i tabletach (wobec odpowiednio 23 i 23,5 mln rok wcześniej).

Google.com odwiedziło 25,58 mln polskich internautów, wykonując 7,56 mld odsłon oraz spędzając w ciągu doby średnio 25 minut i 49 sekund, natomiast na Google.pl 13,69 mln odwiedzających wygenerowało 1,09 mld odsłon oraz spędziło przez dobę przeciętnie 13 minut i 17 sekund.

Allegro.pl miało 17,43 mln użytkowników i 1,38 mld odsłon, WP.pl - 17,18 mln użytkowników i 1,79 mld odsłon, a Onet.pl - 17 mln użytkowników i 1,37 mld odsłon. Ta pierwsza domena zanotowała 11 minut i 58 sekund średniego dobowego czasu korzystania, druga - 24 minuty i 6 sekund, a trzecia - 18 minut i 48 sekund.

Ponad 20 minut przeciętnego czasu spędzonego przez internautę w ciągu doby oprócz Google.com i Facebooka zanotowało o2.pl (22 minuty i 44 sekundy).

Na komputerach YouTube przed Facebookiem

Tylko na komputerach Grupa Google miała 21,4 mln użytkowników, 2,67 mld odsłon oraz 26 minut i 41 sekund średniego czasu korzystania. Na YouTubie 17,08 mln internautów wykonało 567,48 mln odsłon i spędziło przez dobę średnio 13 minut i 20 sekund, a na Facebooku - 15,83 mln użytkowników wygenerowało 924,54 mln odsłon oraz korzystało przeciętnie przez 21 minut i 31 sekund przez dobę.

W przypadku Grupy TVN średni dobowy czas korzystania wyniósł 31 minut i 37 sekund, w przypadku Grupy Wirtualna Polska - 27 minut i 39 sekund, a w przypadku Grupy Interia.pl - 27 minut i 16 sekund.

Google.com na komputerach odwiedziło 20,25 mln internautów, wykonując 2,14 mld odsłon oraz korzystając w ciągu doby średnio przez 25 minut i 40 sekund, a Google.pl zanotowało 10,76 mln użytkowników, 504,99 mln odsłon oraz 13 minut i 35 sekund przeciętnego dobowego czasu korzystania.

Na Facebooku odwiedzający spędził w ciągu doby średnio 21 minut i 31 sekund, na WP.pl - 23 minuty i 37 sekund, na o2.pl - 25 minut i 31 sekund.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Wirtualna Polska przed Facebookiem, a Gazeta.pl przed OLX. Strony Media Expert i RTV Euro AGD z rekordami (Gemius/PBI z grudnia)

6 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
potus
Chętnie przeczytałbym fachowy tekst o sposobach dmuchania statystyk. Najprostsza metoda to zmuszanie do korzystania z przekierowań i linków. Ale to chyba tylko wierzchołek góry lodowej.
odpowiedź
User
MM
Podacie wyniki portali plotkarskich? Bo przyglądam się z ciekawością ostatnio temu
odpowiedź
User
beka
media expert i euro rtv agd w taki sposób zalały i zaśmieciły całą Polskę swoimi debilnymi reklamami przed świętami, że rzygać się chciało. Jak widać przyczyniło się to do odwiedzin na stronie. Mam jednak nadzieję, że nie do zysków. Wiele z tych reklam wisi i wisiało nielegalnie.
Mimo, że pracuję w branży reklamowej, to dla mnie firmy, które w ten sposób działają, dyskwalifikują się same.
odpowiedź