SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Wirtualna Polska z 67,5 mln zł wpływów i 0,5 mln zł straty netto

W I kwartale br. Wirtualna Polska Holding zanotowała 67,5 mln zł przychodów ze sprzedaży, 10,7 mln zł zysku operacyjnego i 495 tys. zł straty netto. 93 proc. wpływów firmy pochodziło ze sprzedaży reklam. Na koniec marca jej zadłużenie z tytułu kredytów bankowych wynosiło 211,2 mln zł.

fot. Shutterstock.comArticle

Przychody Wirtualnej Polski ze sprzedaży wzrosły w skali roku o 27,6 proc. w ujęciu pro forma, tzn. jeśli hipotetycznie do wyników spółki z I kwartału ub.r. doliczyć bilans przejętych przez nią później firm Sportowefakty.pl, Domodi i Grupa Money.pl. Faktycznie w tamtym okresie zanotowała 28,8 mln zł wpływów, czyli ponad dwa razy mniej niż rok później.

W I kwartale br. firma osiągnęła 10,72 mln zł zysku z działalności operacyjnej (wobec 2,33 mln zł straty pro forma rok wcześniej), 17,77 mln zł EBITDA (prawie trzykrotny wzrost w ujęciu pro forma) i 21,54 mln zł skorygowanej EBITDA (wzrost o 40,4 proc. w ujęciu pro forma).

- Osiągnięcie takich wzrostów było możliwe dzięki połączeniu wzrostu przychodów z jednoczesnym utrzymaniem relatywnie stałej bazy kosztowej. Pozwoliło to na wykorzystanie efektu skali oraz dźwigni operacyjne - komentuje Elżbieta Bujniewicz-Belka, członek zarządu ds. finansowych w Wirtualnej Polsce.


Jednak m.in. ze względu na duże zadłużenie Wirtualna Polska zanotowała ujemny wynik netto: 495 tys. zł straty (wobec 2,86 mln zł rok wcześniej) i 790 tys. zł straty przypadającej akcjonariuszom jednostki dominującej (2,86 mln zł rok wcześniej).

Zdecydowanie najwięcej firma wydała na wynagrodzenia i inne świadczenia dla pracowników - 23,11 mln zł (w I kwartale ub.r. było to 10,53 mln zł) i usługi obce (głównie wynajem biur i serwerowni oraz pozyskanie treści zewnętrznych, np. zdjęć, do publikacji) - 22,12 mln zł (wobec 6,12 mln zł rok wcześniej). W skali roku mocno zmalały natomiast koszty związane z akwizycjami i restrukturyzacją - z 9,86 do 1,1 mln zł.


Wirtualna Polska zarabia przede wszystkim na sprzedaży usług reklamowych - w I kwartale br. te przychody wyniosły 62,9 mln (z czego 55,04 mln zł to transakcje pieniężne) i stanowiły 93,2 proc. wszystkich wpływów spółki.


Pod koniec marca firma zerwała poprzednią umowę kredytową z końca 2013 r. na prawie 320 mln zł i podpisała nową (z innymi bankami, które zaoferowały niższą marżę) na 279,5 mln zł, po czym szybko spłaciła pierwszy kredyt. Zmiana kosztowała 2 mln zł prowizji i 4,2 mln zł opłat wstępnych przy zaciąganiu poprzedniego kredytu, które miały być rozłożone równomiernie na okres jego spłaty.

Na koniec marca br. zadłużenie spółki z tytułu kredytów wynosiło 211,16 mln zł (o 8,35 mln zł mniej niż kwartał wcześniej), z czego na kredyty długoterminowe przypadało 187,21 mln zł.

W marcu br. serwisy internetowe Grupy Wirtualna Polska zanotowały 15,96 mln użytkowników i 4,1 mld odsłon krajowych (według Megapanelu PBI/Gemius - zobacz jego pełne wyniki).

Dołącz do dyskusji: Wirtualna Polska z 67,5 mln zł wpływów i 0,5 mln zł straty netto

5 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Adam
#nikogo
odpowiedź
User
Emeryt
znowu jakies testy prowadzi pan Jarosław - na kazdym kroku takie reklamy http://i.imgur.com/I2PAG2h.png
odpowiedź
User
njh
A ludzie jak tam nadal nielegalnie w biurach na umowach o dzieło siedzą? Gdzie jest PiP i ich kontrolerzy!!!
odpowiedź