Wirtualna Polska zasilana wyłącznie zieloną energią. Większość z własnych farm

Serwerownie Wirtualnej Polski w całości są zasilane zieloną energią, której 80 proc. pochodzi z własnych farm fotowoltaicznych. Firma podkreśla, że dzięki temu jako pierwszy wydawca internetowy w Polsce zapewnia klientom zeroemisyjne reklamy.

tw
tw
Udostępnij artykuł:
Wirtualna Polska zasilana wyłącznie zieloną energią. Większość z własnych farm
fot. materiały prasowe WP

Wirtualna Polska w zeroemisyjną energię inwestuje od prawie dwóch lat. W połowie 2021 rou za 12,4 mln zł przejęła 100 proc. udziałów firmy mającej farmę fotowoltaiczną na Dolnym Śląsku o łącznej mocy 3 MW. Zbudowała też testową farmę dla jednej ze swoich serwerowni.

W efekcie WP w swoich serwerowniach korzysta wyłącznie z energii zeroemisyjnej: 80 proc. pochodzi z farm, a resztę firma kupuje z zewnątrz. - Serwery całej Grupy WP zasilane są wyłącznie zieloną energią, a dodatkowo sami taką energię produkujemy - podkreśla Przemysław Mańkowski, VP sales w Wirtualna Polska Media.

- To nie tylko wyróżnia nas na rynku mediów, ale jednocześnie pozwala zaproponować naszym partnerom unikatowe możliwości. Wiemy jak ważne jest dla nich prowadzenie biznesu w sposób zrównoważony, pozwalający chronić klimat. Kampanie w Wirtualnej Polsce otwierają w tym zakresie zupełnie nowe możliwości - dodaje Mańkowski.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/wydawcy-internetowi-e-reklama-bedzie-dalej-rosla-podwyzki-cen-nieuniknione,7169724853126785a ##

Żeby to podkreślić, biuro reklamy WP udostępni klientom kalkulator pozwalający wyliczyć oszczędności emisji CO2 na podstawie kampanii planowanej w serwisach firmy. Podobne dane będą mogli otrzymać w podsumowaniu kampanii. W najbliższą środę wydawca zorganizuje webinar „Ekologiczna transformacja na rynku reklamy” z udziałem menedżerów z firm Dentsu i PSMM.

grafika

W trzecim kwartale ub.r. przychody grupy kapitałowej Wirtualna Polska zwiększyły się o 20,3 proc. do 270,9 mln zł, a zysk netto zmalał z 54,87 do 50,76 mln zł. Jej spółka zależna Wakacje.pl osiągnęła dwucyfrowy wzrost sprzedaży w porównaniu z trzecim kwartałem 2019 roku.

W drugim półroczu Wirtualna Polska przeprowadziła szereg akwizycji, kupiła m.in. węgierskiego wydawcę platform do rezerwacji noclegów Szallas (za ok. 83 mln euro), spółkę Mediapop wydającą m.in. Jasrząbpost.pl i Pyszności.pl (za 28 mln zł plus ewentualnie 9 mln zł) oraz mniejszościowe pakiety udziałów sklepu internetowego Selsey i platformy crowdfundingowej Patronie.

tw
Autor artykułu:
tw
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

O co chodzi w sukcesji w Polsacie: kto wygrał, kto rządzi imperium? [FAQ]

O co chodzi w sukcesji w Polsacie: kto wygrał, kto rządzi imperium? [FAQ]

Agnieszka Woźniak-Starak wraca do "Pytania na śniadanie". Wiemy, kim będzie jej partner i kiedy debiut [TYLKO U NAS]

Agnieszka Woźniak-Starak wraca do "Pytania na śniadanie". Wiemy, kim będzie jej partner i kiedy debiut [TYLKO U NAS]

Finał sukcesji po polsku. Dzieci prawomocnie wygrywają z Zygmuntem Solorzem

Finał sukcesji po polsku. Dzieci prawomocnie wygrywają z Zygmuntem Solorzem

Holding budowlany chce kupić dziennik od Polska Press. W grze były naczelny

Holding budowlany chce kupić dziennik od Polska Press. W grze były naczelny

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń
Materiał reklamowy

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń

Jedna reklama, jedno pytanie i miliony wzruszeń. Wracamy do historii "Dziadka" z Allegro

Jedna reklama, jedno pytanie i miliony wzruszeń. Wracamy do historii "Dziadka" z Allegro