SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Wirtualna Polska zasilana wyłącznie zieloną energią. Większość z własnych farm

Serwerownie Wirtualnej Polski w całości są zasilane zieloną energią, której 80 proc. pochodzi z własnych farm fotowoltaicznych. Firma podkreśla, że dzięki temu jako pierwszy wydawca internetowy w Polsce zapewnia klientom zeroemisyjne reklamy.

fot. materiały prasowe WPfot. materiały prasowe WP

Wirtualna Polska w zeroemisyjną energię inwestuje od prawie dwóch lat. W połowie 2021 rou za 12,4 mln zł przejęła 100 proc. udziałów firmy mającej farmę fotowoltaiczną na Dolnym Śląsku o łącznej mocy 3 MW. Zbudowała też testową farmę dla jednej ze swoich serwerowni.

Natomiast pod koniec ub.r. zainwestowała ponad 8,1 mln zł w kolejną farmę fotowoltaiczną na Dolnym Śląsku, o mocy 1,85 megawatów.

W efekcie WP w swoich serwerowniach korzysta wyłącznie z energii zeroemisyjnej: 80 proc. pochodzi z farm, a resztę firma kupuje z zewnątrz. - Serwery całej Grupy WP zasilane są wyłącznie zieloną energią, a dodatkowo sami taką energię produkujemy - podkreśla Przemysław Mańkowski, VP sales w Wirtualna Polska Media.

- To nie tylko wyróżnia nas na rynku mediów, ale jednocześnie pozwala zaproponować naszym partnerom unikatowe możliwości. Wiemy jak ważne jest dla nich prowadzenie biznesu w sposób zrównoważony, pozwalający chronić klimat. Kampanie w Wirtualnej Polsce otwierają w tym zakresie zupełnie nowe możliwości - dodaje Mańkowski.

Żeby to podkreślić, biuro reklamy WP udostępni klientom kalkulator pozwalający wyliczyć oszczędności emisji CO2 na podstawie kampanii planowanej w serwisach firmy. Podobne dane będą mogli otrzymać w podsumowaniu kampanii. W najbliższą środę wydawca zorganizuje webinar „Ekologiczna transformacja na rynku reklamy” z udziałem menedżerów z firm Dentsu i PSMM.

W trzecim kwartale ub.r. przychody grupy kapitałowej Wirtualna Polska zwiększyły się o 20,3 proc. do 270,9 mln zł, a zysk netto zmalał z 54,87 do 50,76 mln zł. Jej spółka zależna Wakacje.pl osiągnęła dwucyfrowy wzrost sprzedaży w porównaniu z trzecim kwartałem 2019 roku.

W drugim półroczu Wirtualna Polska przeprowadziła szereg akwizycji, kupiła m.in. węgierskiego wydawcę platform do rezerwacji noclegów Szallas (za ok. 83 mln euro), spółkę Mediapop wydającą m.in. Jasrząbpost.pl i Pyszności.pl (za 28 mln zł plus ewentualnie 9 mln zł) oraz mniejszościowe pakiety udziałów sklepu internetowego Selsey i platformy crowdfundingowej Patronie.

Dołącz do dyskusji: Wirtualna Polska zasilana wyłącznie zieloną energią. Większość z własnych farm

7 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Zielony
Greenwashing
odpowiedź
User
PK
Chodziło przede wszystkim od bilans finansowy, a nie o ekologię, ale jak się do naiwniakom sprzedać coś pod pozorem tego, że jest zielone, to będą wciskać ściemę. A kadra kierownicza w WP to umie. Gładka gadka i lanie wody...
odpowiedź
User
Lekarz dyżurny
Na szczęście coraz więcej ludzi widzi, ze cala współczesna "ekologia" to szkodliwa hucpa i same kłamstwa. Trend jest wyraźny i naiwnych będzie coraz mniej.
odpowiedź