SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Wizytówka Franczyzodawcy według Pracuj.pl (case study)

Zapraszamy do przeczytania opisu kampanii reklamującej Wizytówkę Franczyzodawcy oferowaną przez portal Pracuj.pl. Akcję – prowadzoną w lutym br. – przygotowała i zrealizowała agencja Netizens Peppermint.

Wizytówka Franczyzodawcy według Pracuj.pl (case study)

1. Informacje o kliencie / produkcie
Grupa Pracuj oferuje rozwiązania rekrutacyjne, wspierające pracodawców w skutecznej rekrutacji i budowaniu wizerunku firm jako pracodawców. W obszarze działalności firmy znajdują się serwisy rekrutacyjne, systemy rekrutacji on-line, usługi wizerunkowe oraz inne przedsięwzięcia internetowe.

2. Sytuacja wyjściowa
W ramach prowadzonego serwisu Pracuj.pl wyodrębniono zakładkę franczyza, która jest nową platformą oferującą produkty franczyzodawcom, w tym głównie Wizytówkę Franczyzodawcy. Jest to krótka prezentacja usługi zawierająca niezbędne informacje konieczne do przedstawienia profilu firmy i szybkiego kontaktu z nią (opis systemu franczyzowego, link do strony www, dane teleadresowe).

3. Zadanie do wykonania
Wprowadzenie nowego produktu na Pracuj.pl – Wizytówki Franczyzodawcy.

4. Cele komunikacyjne
a) zaprezentowanie korzyści wynikających z obecności firmy na zakładce franczyza
b) przekonanie klientów korzystających z oferty konkurencji do zakupu produktów Pracuj.pl

5. Wyzwanie
Wprowadzając Wizytówkę Franczyzodawcy, agencja na poziomie strategii komunikacji musiała znaleźć przewagę konkurencyjną, jaką daje Pracuj.pl, która w wiarygodny i istotny sposób nakłoniłaby grupę docelową do zainteresowania się nowym produktem.

 

6. Oczekiwana reakcja odbiorcy/ komunikaty
1. wejście na landing page kampanii oraz zapoznanie się z korzyściami jakie daje Wizytówka Franczyzodawcy
2. skontaktowanie się z Pracuj.pl

7. Grupa docelowa
• w pierwszej kolejności agencja musiała dotrzeć mailingiem do 600 firm oferujących swoje systemy franczyzowe.
• były to osoby decyzyjne w firmie (prezesi, właściciele, dyrektorzy marketingu i PR) oraz przedstawiciele działów HR (dyrektorzy personalni, specjaliści ds. rekrutacji)
• osoby poszukujące namacalnych, konkretnych korzyści dla swojej firmy
• osoby krytyczne wobec przekazów marketingowych
• osoby zajęte/ przeładowane informacjami

 

8. Strategia komunikacji
Zaproponowane rozwiązanie z jednej strony komunikowało franczyzodawcom walory wizerunkowe jakie daje obecność na Pracuj.pl, z drugiej było uwiarygodnione bardzo racjonalnymi, namacalnymi korzyściami jakie daje Wizytówka Franczyzodawcy: możliwość precyzyjnego dotarcia do potencjalnych franczyzobiorców oraz obecność renomowanych firm z branży  w zakładce franczyzowej.

Komunikat główny: Idealnych partnerów franczyzowych znajdziesz na Pracuj.pl.

9. Przeprowadzone działania
Spójna, racjonalna kampania, wykorzystująca zaproponowane przez agencję wiarygodne, efektywne i nie intruzywne narzędzia online, kierujące na Landing Page, którego zadaniem było nakłonienie do kontaktu z Pracuj.pl.

• E-mailing – komunikat „Szukasz nowego kanału dotarcia do franczyzobiorców?
• Mailing tradycyjny – komunikat „Otwórz nowe możliwości dla swojej firmy” – karta 3d z  listem powitalnym
• Advertoriale prasowe – komunikat „Nowe możliwości dla franczyzodawców”
• Landing Page – komunikat „Idealnych partnerów franczyzowych znajdziesz na Pracuj.pl” wraz opisem usługi , racjonalnymi benefitami oraz listą firm, które zaufały Pracuj.pl (loga największych franczyzodawców korzystających z usługi). Możliwość zamówienia usługi oraz zobaczenia jak wygląda przykładowa Wizytówka Franczyzodawcy.

 

Podsumowanie
CTR: 17 proc.
Open Rate: 74 proc.

Kampania marketingowa dedykowana franczyzie spotkała się z bardzo dużym zainteresowaniem ze strony podmiotów funkcjonujących na rynku. Liczba firm franczyzowych, które skorzystały z usług Pracuj.pl, zwiększyła się dwukrotnie w okresie trwania kampanii.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Wizytówka Franczyzodawcy według Pracuj.pl (case study)

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl