SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Właściciel Biedronki zwiększył wydatki reklamowe mocniej niż Lidl, liderem Aflofarm (Top10)

Po dziesięciu miesiącach br. najbardziej wzrosły wpływy reklamowe telewizji, radia i kin. Wśród reklamodawców największe wzrosty wydatków zanotowały Jeronimo Martins Polska (Biedronka), Terg, Volkswagen Group Polska i USP Zdrowie.

fot. Shutterstock.com Article

W okresie od stycznia do października br. media tradycyjne (poza internetem) zarobiły na reklamach ponad 30,6 mld zł. Było to 11,6 proc. więcej niż w tym samym okresie 2018 roku - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl (dane Kantar Media, cennikowe, netto, bez rabatów).

Ponad połowa budżetów trafiła do telewizji, która zwiększyły wpływy reklamowe o 16,2 proc., do blisko 16 mld zł.
6,8 mld zł trafiło w omawianym okresie do stacji radiowych, które zwiększyły przychody reklamowe w skali roku o 13,6 proc.

Trzecie pod względem wpływów reklamowych magazyny zarobiły 3,7 mld zł, czyli 1,8 proc. więcej rok do roku.

Na reklamę w kinach marketerzy wydali 1,4 mld zł (wzrost o 12,7 proc.), a na indoor – 97,4 mln zł (wzrost o 2,2 proc.).

Wydatki na reklamy w gazetach spadły rok do roku o 2,7 proc., do 1,7 mld zł, a na reklamę zewnętrzną zmalały o 3,5 proc., do 1,42 mld zł.

Największym reklamodawcą niezmiennie pozostaje Aflofarm Farmacja Polska. Firma zwiększyła wydatki reklamowe rok do roku o 10,5 proc., do 1,7 mld zł. Drugi na podium Lidl przeznaczył na reklamy 731,8 mln zł, czyli 18,1 proc. więcej niż przed rokiem, a trzecie Ferrero Polska zwiększyło budżet o 12,9 proc., do 533,5 mln zł.

Spośród pozostałych reklamodawców z Top10 największy wzrost nakładów reklamowych odnotowało Jeronimo Martins Polska, właściciel sklepów Biedronka. Były one wyższe o 34,5 proc. i wyniosły 429,8 mln zł. O 33,2 proc. więcej na reklamę wydała firma Terg, zostawiając w mediach 502,4 mln zł. Wydatki Volkswagen Group Polska wzrosły w skali roku o 22,3 proc., do 419,3 mln zł. Z kolei USP Zdrowie zwiększyła je o 21,2 proc., do 477,2 mln zł.

Polkomtel w omawianym okresie wydał 391,4 mln zł (o 19,3 proc. więcej), a Euro-Net Warszawa -427,6 mln zł ( o 14,6 proc. więcej).

Z czołówki największych reklamodawców tylko Natur Produkt Zdrovit zredukował swój reklamowy budżet – wydatki zmniejszył rok do roku o 2,4 proc., z 518,7 mln zł do 506,1 mln zł. 

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Właściciel Biedronki zwiększył wydatki reklamowe mocniej niż Lidl, liderem Aflofarm (Top10)

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl