SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Właściciel TikToka startuje na rynku gier mobilnych. Pierwsze dwa tytuły wiosną 2020 roku

Chińska firma ByteDance, właściciel społecznościowej aplikacji TikTok szykuje się do wejścia w segment gier mobilnych. W ostatnich miesiącach ByteDance zatrudnił ponad tysiąc specjalistów związanych z tworzeniem gier, a pierwsze dwa tytuły mają się pojawić na rynku wiosną 2020 roku.

Article

Chiński koncern ByteDance jest najbardziej znany jako właściciel społecznościowej aplikacji TikTok, z której obecnie korzysta na całym świecie ponad miliard aktywnych użytkowników. Tylko w samym ostatnim kwartale 2019 r. została pobrana ponad 220 mln razy.

Oprócz segmentu społecznościowego firma wciąż poszukuje źródeł przychodów w innych obszarach rynku, przykładem tego jest uruchomienie przez ByteDance w grudniu ub.r. własnej muzycznej platformy streamingowej.

ByteDance wchodzi w gry

Teraz według nieoficjalnych informacji podanych m.in. przez Bloomberga ByteDance zamierza zadebiutować na rynku gier mobilnych, na którym do tej pory nie był obecny.

Według doniesień właściciel TikToka w ciągu ostatnich kilku miesięcy zbudował zespół złożony z ponad tysiąca specjalistów zajmujących się grami. Pracują oni w oddziałach w Pekinie i Szanghaju oraz dwóch innych chińskich ośrodkach przygotowując dla ByteDance nowe oryginalne tytuły.

Oprócz tego ByteDance zakupił też prawa do dystrybucji w Chinach kilku popularnych gier mobilnych, jedną z nich jest „One Piece”, tytuł będący hitem w Japonii.

Według planów wiosną 2020 r. na rynku mają się pojawić dwie pierwsze gry wyprodukowane przez ByteDance. Na razie nie są znane tytuły ani szczegóły na ich temat, wiadomo jednak że będą rozpowszechniane na rynku globalnym.

Trudny chiński rynek

Skuteczne zaistnienie ByeDance w segmencie gier może być dla firmy niełatwe, szczególnie w Chinach. Największy udział w tamtejszym rynku gier na poziomie 55,8 proc. ma koncern Tencent, który wyprzedza NetEase (17,3 proc.).

Atutem ByteDance w popularyzacji jego gier może być jednak znacząca baza użytkowników TikToka, którzy są potencjalnymi odbiorcami zaplanowanych tytułów.

Obszar gier mobilnych rozwija się w ostatnich latach coraz bardziej dynamicznie. Według danych firmy analitycznej App Annie w 2019 r. wydatki użytkowników związane z aplikacjami mobilnymi osiągnęły globalnie kwotę 120 mld dol. 72 proc. tych przychodów popłynęło do deweloperów gier.

Największe przychody uzyskał w ub.r. Fate/Grand Order, na 2. miejscu jest Honour of Kings, zaś na 3. pozycji Candy Crush Saga. Z kolei najpopularniejsze gry ostatniej dekady to Subway Surfers, Candy Crush Saga oraz Temple Run 2.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Właściciel TikToka startuje na rynku gier mobilnych. Pierwsze dwa tytuły wiosną 2020 roku

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl