SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Wpływy agencji Bardzo zmalały o połowę, a zysk do 12,7 tys. zł

W ub.r. agencja reklamowa Bardzo zanotowała 5,11 mln zł wpływów sprzedażowych i 12,7 tys. zł zysku netto, wobec 10,07 mln zł przychodów i 997,1 tys. zł zysku netto rok wcześniej. Firma ograniczyła wydatki na wynagrodzenia i usługi obce.

Kadry z reklam przygotowanych przez agencję BardzoKadry z reklam przygotowanych przez agencję Bardzo

Wpływy sprzedażowe Bardzo zmalały w skali roku o 49,3 proc. Na początku ub.r. współpracę z agencją w zakresie obsługi ATL po 10 latach zakończyła Agora (spoty do obecnej kampanii „Gazety Wyborczej” przygotowało SzutSzut Studio).

Za to Bardzo nadal pracuje m.in. dla Allegro, Tyskiego i Tymbarku. Przy czym w przypadku tej pierwszej marki jesienią ub.r. intensywną kampanię usługi Allegro Smart! przygotowała agencja 23Heroes. Allegro Ze względu na tę akcję Allegro zrezygnowało z wizerunkowej reklamy bożonarodzeniowej, a wcześniej przez kilka lat to Bardzo realizowało takie spoty, m.in. doceniony także za granicą spot „English for beginners”.

Dla Tyskiego agencja w ub.r. przygotowała m.in. mundialową kampanię ze Zbigniewem Bońkiem, a po obronie w przetargu obsługi tego klienta komunikację pod hasłem „Przejdźmy na Ty”, kontynuowaną w br. w formie promocji.

Natomiast w ramach obsługi marki Tymbark agencja tworzy kampanie soków, musów i napoju H2owoc, obecnie te pierwsze są reklamowane jako „zdrowo pomyślane”.

Zmalały wydatki na usługi obce i wynagrodzenia

Zdecydowanie najwięcej Bardzo wydaje na usługi obce. W ub.r. koszty w tym zakresie wyniosły 4,6 mln zł, co wobec 8,06 mln zł rok wcześniej oznacza spadek o 43 proc.

Z kolei nakłady na wynagrodzenia zmalały w skali roku z 452,7 do 284,4 tys. zł., a na ubezpieczenia społeczne - z 40 do 5,9 tys. zł. W ub.r. przeciętne zatrudnienie w agencji wynosiło zaledwie 0,42 etatu, wobec dwóch rok wcześniej.

Wydatki spółki na zużycie materiałów i energii zmniejszyły się rok do roku z 72,2 do 60,3 tys. zł, , a pozostałe koszty - ze 135,9 do 75,7 tys. zł. Natomiast nakłady na amortyzację wzrosły z 51,4 do 58,4 tys. zł.

Łącznie koszty operacyjne firmy wyniosły w ub.r. 5,08 mln zł, po spadku o 42,3 proc. w skali roku.

Zysk sprzedażowy Bardzo zmalał z 1,25 mln zł w 2017 roku do 22 tys. zł w ub.r. Zmniejszyły się też pozostałe wpływy operacyjne (z 18,1 do 5,4 tys. zł) i pozostałe koszty operacyjne (z 37,5 do 11 tys. zł), natomiast wpływy finansowe wzrosły z 8,3 do 9 tys. zł, a koszty finansowe z 3,9 do 4,1 tys. zł.

W ub.r. agencja zanotowała 21,3 tys. zł zysku brutto i 12,6 tys. zł zysku netto, wobec odpowiednio 1,24 mln zł i 997,1 tys. zł rok wcześniej. Wartość zapłaconego przez nią podatku dochodowego zmalała w skali roku z 242,2 do 8,7 tys. zł.

Dołącz do dyskusji: Wpływy agencji Bardzo zmalały o połowę, a zysk do 12,7 tys. zł

3 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Iwona D.
To się nazywa biznes! Rok do roku - 50 procent w plecy. W każdej normalnej agencji za taki wynik zarząd szuka pracy przy zbieraniu runa leśnego. Chyba że zarząd jest właścicielski - wtedy może po prostu konsekwentnie sprowadzać spółkę do parteru, bo kto mu zabroni? Kolejny dowód na to, że siła idei i owszem, ale do tego jeszcze - tzw. noł hał operacyjny by się przydał. Widzieliśmy to już tyle razy, prawda?
odpowiedź
User
pm
Nie rozumiem nic, ale życzę jak najlepiej!
odpowiedź
User
przyjaciel!
Co ten news ma na celu? Podłożenie Bardzo nogi? Na pewno im to nie pomoże, a jest to agencja z której powinniśmy być dumni! Poza tym te dane finansowe nic nie znaczą. Niskie zyski to raczej umiejętność i konieczność uciekania przed podatkami.
odpowiedź