SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Wpływy naTemat i INNpoland w górę o 25 proc., a MamaDu o 122 proc. Zysk na kapitał zapasowy

W ub.r. spółka Glob360, wydawca serwisów naTemat, INNpoland i dadHero, osiągnęła wzrost przychodów o 24,6 proc. do 7,7 mln zł oraz zysku netto z 513,3 do 976,3 tys. zł. Procentowo jeszcze bardziej zwiększyły się wpływy jej spółek zależnych ASZ Dziennik i MamaDu. Zysk netto wszystkich spółek przeznaczono na ich kapitał zapasowy.

Article

Glob360 osiąga przychody przede wszystkim z usług marketingowych: emisji reklam oraz innych działań marketingowych, m.in. reklamy natywnej i content marketingu. Jesienią ub.r. firma uruchomiła serwis dla ojców dadHero.pl.

W sprawozdaniu firmy podano, że jej główny portal naTemat.pl w całym ub.r. zanotował ok. 62 mln unikalnych użytkowników i 753 mln sesji, a gospodarczy INNpoland.pl - ponad 15 mln użytkowników i przeszło 63 mln odsłon. Według badania Gemius/PBI w styczniu br. naTemat.pl w kategorii informacji i publicystyki zanotował 5,41 mln użytkowników i 31,64 mln odsłon.

Więcej na usługi obce, mniej na wynagrodzenia

Wydatki operacyjne Glob360 zwiększyły się o 25,2 proc. - z 5,75 do 7,2 mln zł. Ich zdecydowaną większość stanowią nakłady na usługi obce, które poszły w górę z 3,67 do 5,28 mln zł. Natomiast wydatki na zużycie materiałów i energii zwiększyły się z 40,3 do 171,8 tys. zł.

Koszty wynagrodzeń zmniejszyły się z 1,79 do 1,57 mln zł, a ubezpieczeń społecznych i innych świadczeń pracowniczych - z 35,3 do 32,5 tys. zł. Z kolei pozostałe koszty rodzajowe zwiększyły się ze 101,2 do 124,8 tys. zł.

Rentowność firmy poprawiło 693,1 tys. zł z dotacji (wiosną ub.r. spółka otrzymała grant w ramach szóstej rundę realizowanej przez Google inicjatywy Digital News Innovation Fund), a pogorszył spadek wpływów finansowych z 128,6 do 39,4 tys. zł.

Zysk sprzedażowy Glob360 zwiększył się z 428,6 do 502 tys. zł, zysk brutto - z 604,3 tys. zł do 1,21 mln zł, a zysk netto - z 513,3 do 976,3 tys. zł.

Właścicielami Glob360 są redaktor naczelny „Newsweek Polska” Tomasz Lis (ma 65 proc. kapitału) i adwokat Robert Jędrzejczyk (35 proc.). Na początku września zdecydowali, że zeszłoroczny zysk netto spółki w całości trafi na jej kapitał zapasowy.

Wpływy MamaDu 122 proc. w górę

Do Glob360 należą też spółki wydające serwis satyryczny ASZdziennik.pl i witrynę parentingową MamaDu.pl. Pierwsza w ub.r. osiągnęła wzrost przychodów z 766,4 tys. zł do 1,06 mln zł (czyli o 38,4 proc.). Jednocześnie jej koszty operacyjne poszły w górę o 23,8 proc. do 876,9 tys. zł (z czego wydatki na usługi obce - z 491,9 do 621,1 tys. zł).

W efekcie zysk sprzedażowy i brutto spółki wzrósł z 58,1 do 183,5 tys. zł, a zysk netto - z 48,8 do 167 tys. zł.

Z kolei przychody sprzedażowe MamaDu poszły w górę o 121,8 proc. - z 455,5 tys. zł do 1,01 mln zł. Koszty operacyjne zwiększyły się jedynie o 2,4 proc. do 714,6 tys. zł (z czego wydatki na usługi obce: z 465,3 do 548,6 tys. zł).

W efekcie wyniki rentowności spółki wyszło ponad zero: wynik sprzedażowy z 242,1 tys. zł straty do 295,9 tys. zł zysku, a wynik brutto i netto - z 242,1 tys. zł straty do 285,5 tys. zł zysku.

Zyski netto obu spółek zostały przekazane na ich kapitały zapasowe.

Grupa naTemat łączne wyniki finansowe swoich spółek za ub.r. podała już pod koniec lutego. - Ponad rok temu podjęliśmy decyzję o powołaniu nowego zarządu, który dostał bardzo dużą samodzielność w działaniu. Rekordowa oglądalność, przychody i potrojenie zysku w porównaniu do roku poprzedniego to świetne wyniki, które potwierdzają, że była to dobra decyzja. Dodatkowo wprowadziliśmy kilka personalnych zmian, powierzając więcej odpowiedzialności za kluczowe obszary osobom najlepiej znającym rynek i nasz produkt - skomentowała Monika Bogusz-Jędrzejczyk, od ponad 4,5 roku prezes Glob360.

- Najbardziej cieszy mnie, że nie ma w tym przypadku, tylko widać efekty redakcyjnych, technologicznych i biznesowych zmian, które wprowadzaliśmy. Pod względem oglądalności to kolejny bardzo mocny rok wzrostowy - dodał Michał Mańkowski, redaktor naczelny, dyrektor operacyjny i członek zarządu Glob360. - W samym naTemat.pl przekraczamy już 10 mln unikalnych użytkowników miesięcznie, MamaDu.pl jest trzecim portalem parentingowym w całej Polsce, według najnowszego Gemiusa, a nasz profil na Facebooku jednym z najbardziej angażujących wśród mediów w Polsce w ogóle. To pozwala się rozwijać, uruchomiliśmy nowy serwis dadHERO, a Grupę naTemat współtworzy już ok. 65 niesamowitych osób, czyli kilkanaście więcej niż na początku zeszłego roku. Powoli kończą się nam biurka - wyliczył Mańkowski.

Pod koniec lutego naTemat.pl we własnym studiu zaczął realizować sześć cyklów podcastowych.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Wpływy naTemat i INNpoland w górę o 25 proc., a MamaDu o 122 proc. Zysk na kapitał zapasowy

6 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
elgarret
Chyba z 9-10 lat temu jak to startowało plan co do jakości treści miał być inny... Mam na myśli publikowanie przez kilka lat tekstów Jacka Liberskiego, który nie powinien zdać matury z języka polskiego...
14 0
odpowiedź
User
Adrian
Matury? Tam większość nie powinna trafić do gimnazjum.

Chyba z 9-10 lat temu jak to startowało plan co do jakości treści miał być inny... Mam na myśli publikowanie przez kilka lat tekstów Jacka Liberskiego, który nie powinien zdać matury z języka polskiego...
15 0
odpowiedź
User
Kk
Matury? Tam większość nie powinna trafić do gimnazjum.

Chyba z 9-10 lat temu jak to startowało plan co do jakości treści miał być inny... Mam na myśli publikowanie przez kilka lat tekstów Jacka Liberskiego, który nie powinien zdać matury z języka polskiego...


Ale zysk wzrasta ;) Ze złotówki do 1,25 zł.

Bzdury publikowane na temat finansowania tego portaliku zawsze mnie bawią.
Obok tego kto tam został head of coś tam :))
6 0
odpowiedź