Wpływy naTemat i INNpoland w górę o 25 proc., a MamaDu o 122 proc. Zysk na kapitał zapasowy

W ub.r. spółka Glob360, wydawca serwisów naTemat, INNpoland i dadHero, osiągnęła wzrost przychodów o 24,6 proc. do 7,7 mln zł oraz zysku netto z 513,3 do 976,3 tys. zł. Procentowo jeszcze bardziej zwiększyły się wpływy jej spółek zależnych ASZ Dziennik i MamaDu. Zysk netto wszystkich spółek przeznaczono na ich kapitał zapasowy.

tw
tw
Udostępnij artykuł:
Wpływy naTemat i INNpoland w górę o 25 proc., a MamaDu o 122 proc. Zysk na kapitał zapasowy

Glob360 osiąga przychody przede wszystkim z usług marketingowych: emisji reklam oraz innych działań marketingowych, m.in. reklamy natywnej i content marketingu. Jesienią ub.r. firma uruchomiła serwis dla ojców dadHero.pl.

W sprawozdaniu firmy podano, że jej główny portal naTemat.pl w całym ub.r. zanotował ok. 62 mln unikalnych użytkowników i 753 mln sesji, a gospodarczy INNpoland.pl - ponad 15 mln użytkowników i przeszło 63 mln odsłon. Według badania Gemius/PBI w styczniu br. naTemat.pl w kategorii informacji i publicystyki zanotował 5,41 mln użytkowników i 31,64 mln odsłon.

Więcej na usługi obce, mniej na wynagrodzenia

Wydatki operacyjne Glob360 zwiększyły się o 25,2 proc. - z 5,75 do 7,2 mln zł. Ich zdecydowaną większość stanowią nakłady na usługi obce, które poszły w górę z 3,67 do 5,28 mln zł. Natomiast wydatki na zużycie materiałów i energii zwiększyły się z 40,3 do 171,8 tys. zł.

Koszty wynagrodzeń zmniejszyły się z 1,79 do 1,57 mln zł, a ubezpieczeń społecznych i innych świadczeń pracowniczych - z 35,3 do 32,5 tys. zł. Z kolei pozostałe koszty rodzajowe zwiększyły się ze 101,2 do 124,8 tys. zł.

Rentowność firmy poprawiło 693,1 tys. zł z dotacji (wiosną ub.r. spółka otrzymała grant w ramach szóstej rundę realizowanej przez Google inicjatywy Digital News Innovation Fund), a pogorszył spadek wpływów finansowych z 128,6 do 39,4 tys. zł.

Zysk sprzedażowy Glob360 zwiększył się z 428,6 do 502 tys. zł, zysk brutto - z 604,3 tys. zł do 1,21 mln zł, a zysk netto - z 513,3 do 976,3 tys. zł.

Właścicielami Glob360 są redaktor naczelny „Newsweek Polska” Tomasz Lis (ma 65 proc. kapitału) i adwokat Robert Jędrzejczyk (35 proc.). Na początku września zdecydowali, że zeszłoroczny zysk netto spółki w całości trafi na jej kapitał zapasowy.

grafika

Wpływy MamaDu 122 proc. w górę

Do Glob360 należą też spółki wydające serwis satyryczny ASZdziennik.pl i witrynę parentingową MamaDu.pl. Pierwsza w ub.r. osiągnęła wzrost przychodów z 766,4 tys. zł do 1,06 mln zł (czyli o 38,4 proc.). Jednocześnie jej koszty operacyjne poszły w górę o 23,8 proc. do 876,9 tys. zł (z czego wydatki na usługi obce - z 491,9 do 621,1 tys. zł).

W efekcie zysk sprzedażowy i brutto spółki wzrósł z 58,1 do 183,5 tys. zł, a zysk netto - z 48,8 do 167 tys. zł.

Z kolei przychody sprzedażowe MamaDu poszły w górę o 121,8 proc. - z 455,5 tys. zł do 1,01 mln zł. Koszty operacyjne zwiększyły się jedynie o 2,4 proc. do 714,6 tys. zł (z czego wydatki na usługi obce: z 465,3 do 548,6 tys. zł).

W efekcie wyniki rentowności spółki wyszło ponad zero: wynik sprzedażowy z 242,1 tys. zł straty do 295,9 tys. zł zysku, a wynik brutto i netto - z 242,1 tys. zł straty do 285,5 tys. zł zysku.

Zyski netto obu spółek zostały przekazane na ich kapitały zapasowe.

Grupa naTemat łączne wyniki finansowe swoich spółek za ub.r. podała już pod koniec lutego. - Ponad rok temu podjęliśmy decyzję o powołaniu nowego zarządu, który dostał bardzo dużą samodzielność w działaniu. Rekordowa oglądalność, przychody i potrojenie zysku w porównaniu do roku poprzedniego to świetne wyniki, które potwierdzają, że była to dobra decyzja. Dodatkowo wprowadziliśmy kilka personalnych zmian, powierzając więcej odpowiedzialności za kluczowe obszary osobom najlepiej znającym rynek i nasz produkt - skomentowała Monika Bogusz-Jędrzejczyk, od ponad 4,5 roku prezes Glob360.

- Najbardziej cieszy mnie, że nie ma w tym przypadku, tylko widać efekty redakcyjnych, technologicznych i biznesowych zmian, które wprowadzaliśmy. Pod względem oglądalności to kolejny bardzo mocny rok wzrostowy - dodał Michał Mańkowski, redaktor naczelny, dyrektor operacyjny i członek zarządu Glob360. - W samym naTemat.pl przekraczamy już 10 mln unikalnych użytkowników miesięcznie, MamaDu.pl jest trzecim portalem parentingowym w całej Polsce, według najnowszego Gemiusa, a nasz profil na Facebooku jednym z najbardziej angażujących wśród mediów w Polsce w ogóle. To pozwala się rozwijać, uruchomiliśmy nowy serwis dadHERO, a Grupę naTemat współtworzy już ok. 65 niesamowitych osób, czyli kilkanaście więcej niż na początku zeszłego roku. Powoli kończą się nam biurka - wyliczył Mańkowski.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Nie żyje Gabriela Andrychowicz. Była głosem Chillizet

Nie żyje Gabriela Andrychowicz. Była głosem Chillizet

Jakub Bujnik odchodzi z Wirtualnej Polski

Jakub Bujnik odchodzi z Wirtualnej Polski

X notuje pierwszy wyraźny wzrost przychodów za kadencji Muska. Strata wciąż obciąża wyniki

X notuje pierwszy wyraźny wzrost przychodów za kadencji Muska. Strata wciąż obciąża wyniki

Płatna telewizja wraca do łask? Pierwszy wzrost liczby abonentów od ośmiu lat

Płatna telewizja wraca do łask? Pierwszy wzrost liczby abonentów od ośmiu lat

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami
Materiał reklamowy

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami

Influencerom spadają zasięgi. To skutek nowego prawa

Influencerom spadają zasięgi. To skutek nowego prawa