SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

„Wprost”: dystrybucja w restauracjach i hotelach wyższa niż sprzedaż kioskowa

Już ponad 70 tys. egz. tygodnika „Wprost” trafia w niższych cenach do restauracji, hoteli, samolotów i firm, podczas gdy w kioskach i prenumeracie sprzedawanych jest 65-75 tys. egz. W takich proporcjach nie jest dystrybuowany żaden z pozostałych tygodników opinii.

Z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl. wynika, że we wrześniu sprzedaż wydań drukowanych „Wprost” wynosiła niecałe 65 tys. egz., ale ogółem na papierze rozchodziło się prawie 88 tys. egz. pisma. 23 tys. egz. było bowiem dystrybuowanych poza sprzedażą. - Dostarczamy „Wprost” do ok. 380 restauracji, m.in. sieci Pizza Hut, KFC, Starbucks i Sphinx, oraz ok. 60 hoteli, głównie w Warszawie, a także do samolotów linii LOT - opisuje w rozmowie z Wirtualnemedia.pl Paweł Gago, dyrektor dystrybucji Platformy Mediowej Point-Group, właściciela „Wprost”. W wszystkich tych miejscach tygodnik jest najczęściej wystawiony do czytania dla klientów.

Paweł Gago nie chce ujawnić, w jakiej cenie „Wprost” jest sprzedawany właścicielom tych punktów. - Z każdym indywidualnie ustalamy warunki współpracy - zaznacza. Wiadomo tylko, że zgodnie z regułami ZKDP pismo nie może być w ten sposób sprzedawane za mniej niż 39 proc. ceny okładkowej, czyli w przypadku kosztującego 5 zł „Wprost” - 1,95 zł.

Dodatkowo we wrześniu poza zwykłą sprzedażą zostało rozpowszechnionych już ponad 56 tys. egz. e-wydań „Wprost”. Paweł Gago wyjaśnia, że są one oferowane w pakietach firmom, które wykupują je dla swoich pracowników. - Orlen, Orange, Stereo.pl, Internetowy Dom Handlowy - wylicza odbiorców takich pakietów. W tym przypadku cena musi wynosić minimum 30 proc. normalnej ceny okładkowej. Dla „Wprost” ten limit wynosi 1,50 zł.

>>> Tygodniki opinii: tylko „Newsweek” do góry, „Wprost” poniżej 70 tys.

W br. pozasprzedażowa dystrybucja „Wprost” znacznie się zwiększyła. Jeszcze w styczniu tylko niecałe 30 tys. egz. papierowego i elektronicznego wydania tygodnika trafiało do restauracji, hoteli i firm, natomiast we wrześniu było to już ponad 75 tys. egz. W sierpniu i wrześniu takie rozpowszechnianie przewyższyło już standardową sprzedaż „Wprost” po cenie okładkowej.

Jednocześnie dzięki wzrostowi pozasprzedażowej dystrybucji zwiększyło się rozpowszechnianie ogółem „Wprost” - z poziomu ok. 125 tys. egz. na początku br. do 140-145 tys. w sierpniu i wrześniu. I to mimo spadku standardowej sprzedaży pisma, która zmalała w tym okresie z 90-80 tys. do 65-70 tys. egz.

Dystrybucja "Wprost" w 2012 roku
 Sprzedaż ogółemSprzedaż wyd. druk.Rozpow. wyd. druk.Rozpow. wyd. druk. poza sprzedażąRozpow. e-wydańRozpow. ogółem poza sprzedażąRozpow. płatne razem
IX66 98564 84887 87323 02552 62275 647140 495
VIII73 37271 34294 36723 02550 71673 741145 083
VII71 56969 70192 72623 02535 49258 517128 218
VI73 37171 52894 55323 02536 00359 028130 556
V72 31970 53693 56123 02536 78559 810130 346
IV74 95473 29195 20121 91036 99558 905132 196
III71 69570 42690 36119 93536 39456 329126 755
II84 62283 341103 60120 26020 18040 440123 781
I95 31193 998103 6019 60320 18029 783123 781


Podobnego modelu dystrybucji nie stosują inne czołowe tygodniki opinii. We wrześniu najwięcej egzemplarzy poza regularną sprzedażą rozprowadził „Newsweek Polska” - ponad 10 tys., z czego ponad 9 tys. to e-wydania. „Gość Niedzielny” i „Polityka” zanotowały po ponad tysiąc rozpowszechnionych w ten sposób egzemplarzy, a „Uważam Rze” - niecałe 700.

Wszystkie te tytuły miały we wrześniu całościowe rozpowszechnianie płatne na poziomie 130-137 tys. egz., czyli mniej niż „Wprost”, mimo że ich regularna sprzedaż wyniosła od 128 do 134 tys. egz., czyli mniej więcej dwa razy więcej od „Wprost”.

Dystrybucja innych tygodników opinii we wrześniu 2012
 Sprzedaż ogółemSprzedaż wyd. druk.Rozpow. wyd. druk.Rozpow. wyd. druk. poza sprzedażąRozpow. e-wydańRozpow. ogółem poza sprzedażąRozpow. płatne razem
Gość Niedzielny134 643134 472135 4059331711 104135 576
Polityka130 229128 924128 92401 3051 305130 229
Uważam Rze129 884129 705130 205500179679130 384
Newsweek128 205127 066128 2821 2169 14410 360137 426

Dołącz do dyskusji: „Wprost”: dystrybucja w restauracjach i hotelach wyższa niż sprzedaż kioskowa

6 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
ważny
Wprost - czołowy tygodnik hotelowy. Doskonały do kartkowania w oczekiwaniu na windę.
odpowiedź
User
juma
Za chwilę Wprost będzie w wersji toaletowej w wc, i ogłoszą, że są liderem rozpowszechniania w kiblach.
odpowiedź
User
werty
no i będzie nowy tytuł W SIECI i bedzie pozamiatane. wprost nie wie jaki chce być a ten nowy dwutygodnik jest jasny
odpowiedź