SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

“Wprost” wyprzedził “Newsweeka”, “Gazeta Polska” mocno do góry

Największy wzrost sprzedaży w segmencie tygodników opinii w listopadzie ub.r. zanotowała “Gazeta Polska”, sporo zyskał też “Wprost”. Liderem sprzedaży był “Gość Niedzielny”.

“Wprost” wyprzedził “Newsweeka”, “Gazeta Polska” mocno do góry

Średnie rozpowszechnianie płatne razem tygodnika "Gość Niedzielny" (Wydawnictwo Kurii Metropolitalnej "Gość Niedzielny”) w listopadzie 2010 roku wyniosło 144 693 egz. i było wyższe o 5,2 proc. niż rok wcześniej, co dało temu tytułowi awans z miejsca drugiego na pierwsze - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

Tuż za "Gościem" uplasowała się “Polityka” (“Polityka Spółdzielnia Pracy), zajmująca pozycję lidera rok wcześniej. W listopadzie ub.r. rozeszła się ona w nakładzie wynoszącym 140 828 egz., czyli o 2,1 proc. wyższym niż rok wcześniej.

Na trzecią pozycję z czwartej awansował “Wprost” (AWR “Wprost”). Jego średnie rozpowszechnianie płatne razem wzrosło względem listopada 2009 roku aż o 56,2 proc. i wyniosło w przedostatnim miesiącu ub.r. 130 496 egz.

Czwarty lokatę po spadku z podium zajął tygodnik “Newsweek Polska” (Ringier Axel Springer Polska), który co prawda też odnotował wzrost, ale wynoszący tylko 5 proc. Jego wynik w listopadzie 2010 roku to 113 195 egz.

Największy wzrost w zestawieniu zanotowała “Gazeta Polska” (Niezależne Wydawnictwo Polskie), której rozpowszechnianie płatne poszło do góry aż o 173,3 proc. i wyniosło 69 338 egz.

Pozostałe tytuły z segmentu zanotowały spadki, a najwięcej stracił zajmujący ostatnie miejsce  “Tygodnik Powszechny” (Tygodnik Powszechny). Jego wynik w listopadzie ub.r. zmniejszył się o 7,7 proc. do 20 385 egz.

Wirtualnemedia.pllistopad
ZKDP20102009
TytułŚredni nakład jednorazowyRozpowszechnianie płatne razemŚredni nakład jednorazowyRozpowszechnianie płatne razem
Gość Niedzielny203 390144 693195 605137 232
Polityka195 491140 828198 713137 938
Wprost185 662130 496167 80083 544
Newsweek Polska199 212113 195178 849107 774
Gazeta Polska132 01769 33858 13825 375
Przekrój85 00044 69584 97247 133
Przewodnik Katolicki40 01427 19632 08628 185
Przegląd60 62020 43568 10021 545
Tygodnik Powszechny38 57220 38538 59322 091


Porównując dane z listopada ub.r. do danych z października ub.r. widać, że większość tygodników zanotowało wzrosty, a najwięcej zyskał “Wprost” (10,7 proc.). Natomiast najbardziej zmalała – o 10,6 proc. - sprzedaż “Newsweeka”.

Wirtualnemedia.pl2010
ZKDPlistopadpaździernik
TytułŚredni nakład jednorazowyRozpowszechnianie płatne razemŚredni nakład jednorazowyRozpowszechnianie płatne razem
Gość Niedzielny203 390144 693200 494143 359
Newsweek Polska199 212113 195206 481126 580
Polityka195 491140 828190 866139 727
Wprost185 662130 496178 777117 922
Gazeta Polska132 01769 338116 85964 298
Przekrój85 00044 69585 00046 827
Przegląd60 62020 43563 10021 546
Przewodnik Katolicki40 01427 19640 01227 064
Tygodnik Powszechny38 57220 38540 47721 345


Wśród tygodników zamieszczających przedruki z prasy polskiej i zagranicznej liderem była tradycyjnie "Angora" (Wydawnictwo Westa-Druk Mirosław Kuliś), która w listopadzie 2010 r. zanotowała wzrost o 7,6 proc. i rozeszła się w nakładzie 360 774 egz. 

Wirtualnemedia.pllistopad
ZKDP20102009
TytułŚredni nakład jednorazowyRozpowszechnianie płatne razemŚredni nakład jednorazowyRozpowszechnianie płatne razem
Tygodnik Angora529 935360 774492 712335 212
Forum31 03316 76531 94218 293
 
Wirtualnemedia.pl2010
ZKDPlistopadpaździernik
TytułŚredni nakład jednorazowyRozpowszechnianie płatne razemŚredni nakład jednorazowyRozpowszechnianie płatne razem
Tygodnik Angora529 935360 774541 809370 282
Forum31 03316 76529 93416 638


 

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: “Wprost” wyprzedził “Newsweeka”, “Gazeta Polska” mocno do góry

22 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Gembal
Czytam "Wprost".
odpowiedź
User
novum
czytam GN
odpowiedź
User
lolek
zobaczymy co bedzie po ustaleniach komisji w sprawie wprost. Ciekawe czy przy rozdawanych za darmo jezeli wezme i wywale do koszato licza mnie jako czytelnik:P. Jezeli tak to ja potrafie czytac za pieciu:P
odpowiedź
User
rrrr
a ja i newsweeka i wprost i polityke :)
odpowiedź
User
lola
Przeciez wydawca Wprost przyznal, ze zawyza sprzedaz!!!!!, wiec po co podajecie niewiarygodne dane!!!!! Panie Lis, ale pan wdepnal w wielkie g...no, szkoda pana talentu.....
odpowiedź