SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Wszystkie pisma luksusowe ze spadkami sprzedaży w 2015 roku. „Be Active” i „Women’s Health” tuż za podium

W zeszłym roku na pozycji lidera średniej sprzedaży ogółem wśród miesięczników luksusowych i shoppingowych znalazł się „Twój Styl”. Wszystkie pisma odnotowały spadki sprzedaży, a najbardziej stracił „Shape”.

Article

Średnia sprzedaż ogółem miesięcznika „Twój Styl” (Wydawnictwo Bauer) w 2015 roku wyniosła 200 341 egz. - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl. W porównaniu do 2014 roku pismo to zanotowało spadek o 2,71 proc.

>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki

Druga pozycja należała do shoppingowego miesięcznika „Avanti” (Agora). Jego średnia sprzedaż ogółem w zeszłym roku poszła w dół o 2,60 proc. i wyniosła 95 064 egz.

Podium uzupełnia „Cosmopolitan” (Marquard Media Polska), którego średni wynik sprzedażowy w ub.r. wyniósł 77 758 egz., po stracie o 14,96 proc.

Na czwartym miejscu znalazł się miesięcznik „Be Active. Dietetyka & Fitness” (Edipresse Polska), który trafił na rynek w czerwcu ub.r. Średnia sprzedaż ogółem jego sześciu wydań, które ukazały się w 2015 roku, wyniosła 76 381 egz. Magazyn ten kierowany jest do kobiet w wieku 18-35 lat, zainteresowanych aktywnym stylem życia i zdrowiem, a kieruje nim Ewa Chodakowska (więcej na ten temat).

Oczko niżej uplasował się magazyn „Women’s Health” (Motor-Presse Polska), który od marca ub.r. jest miesięcznikiem, a wcześniej był dwumiesięcznikiem. Średnia sprzedaż ogółem jego dziewięciu wydań ukazujących się w cyklu miesięcznym wyniosła 75 950 egz.

Z kolei najwięcej - 26,13 proc. - stracił miesięcznik „Shape” (Marquard Media Polska), którego średni wynik wyniósł 20 532 egz. W zestawieniu spadł on z miejsca 14 na 17 - ostatnie.

Wirtualnemedia.pl

rok

ZKDP

2015

2014

Tytuł

Średni nakład jednorazowy

Rozpow. płatne razem

Sprzedaż ogółem

Średni nakład jednorazowy

Rozpow. płatne razem

Sprzedaż ogółem

Twój Styl

289 965

202 085

200 341

295 608

207 326

205 927

Avanti

167 891

95 678

95 064

175 353

97 962

97 602

Cosmopolitan

160 000

78 597

77 758

160 000

91 432

91 432

Be Active. Dietetyka & Fitness

129 277

76 381

76 381

-

-

-

Women’s Health

145 816

75 950

75 950

-

-

-

Joy

157 417

79 040

75 735

159 583

89 163

87 481

Zwierciadło

142 485

74 377

73 469

139 763

79 437

79 435

Pani

135 805

72 214

72 018

140 215

78 689

78 509

Grazia

132 125

71 846

71 618

-

-

-

Glamour

116 078

66 645

66 545

139 508

75 139

74 161

Uroda Życia

151 074

72 340

66 258

230 535

74 338

74 338

Wysokie Obcasy Extra

133 333

75 302

65 872

140 413

83 332

77 381

Hot Moda

119 000

51 493

51 489

128 500

58 692

58 683

Elle

101 460

52 622

50 511

106 485

61 438

59 427

In Style - Edycja Polska

96 956

47 291

47 193

107 614

57 389

51 931

Harpers Bazaar

57 650

25 789

25 764

63 151

29 703

29 613

Shape

43 733

21 532

20 532

48 250

27 884

27 794


W grudniu 2015 roku liderem również był „Twój Styl”, którego sprzedaż ogółem w porównaniu do grudnia 2014 roku zwiększyła się o 12,92 proc. do 242 059 egz.

Z czwartego na drugie miejsce awansował magazyn „Avanti”, którego wynik sprzedażowy wyniósł 88 968 egz., po wzroście o 20,44 proc. - największym w zestawieniu. Na podium znalazł się jeszcze „Cosmopolitan” (78 986 egz., do góry o 6,81 proc.).

Największą stratę w tym ujęciu - wynoszącą 41,03 proc. - odnotował magazyn „Uroda Życia” (Edipresse Polska), który wydawany jest od listopada 2014 roku. Jego wynik sprzedażowy w grudniu ub.r. wyniósł 44 877 egz., a tytuł ten spadł z miejsca drugiego na 12.

Wirtualnemedia.pl

grudzień

ZKDP

2015

2014

Tytuł

Średni nakład jednorazowy

Rozpow. płatne razem

Sprzedaż ogółem

Średni nakład jednorazowy

Rozpow. płatne razem

Sprzedaż ogółem

Twój Styl

289 951

243 427

242 059

289 940

215 596

214 370

Avanti

165 000

89 329

88 968

165 000

74 169

73 872

Cosmopolitan

160 000

78 986

78 986

160 000

73 947

73 947

Zwierciadło

140 000

65 280

64 110

135 000

64 407

64 407

Be Active. Dietetyka & Fitness

125 000

58 516

58 516

-

-

-

Pani

134 992

57 877

57 677

139 979

64 366

64 216

Grazia

119 981

54 192

53 992

-

-

-

Joy

155 000

53 738

53 091

155 000

57 587

57 587

Women’s Health

135 000

50 561

50 561

-

-

-

Elle

105 000

51 131

48 911

100 000

54 139

52 139

Wysokie Obcasy Extra

130 000

56 505

47 706

130 000

68 051

63 301

Uroda Życia

118 000

62 198

44 877

230 125

76 106

76 106

Hot Moda

110 000

41 831

41 831

120 000

47 619

47 619

Shape

44 500

24 015

24 015

65 000

29 746

29 746

Harpers Bazaar

50 000

18 005

18 005

58 500

21 221

21 221

Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Wszystkie pisma luksusowe ze spadkami sprzedaży w 2015 roku. „Be Active” i „Women’s Health” tuż za podium

4 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
KoKoSpoKo
Jak to, czyżby Jolka i Ola Kwaśniewskie nie ciągnęły już sprzedaży?
odpowiedź
User
CandyGirl
Shape miał okropne okładki, zupełnie nietrafione, szczególnie panie na nich pozujące- to były złe wybory. Nielubiane kobiety show-biznesu nie sprzedają dobrze pism, pamietam Odete Moro jako porażkę pisma a nie mobilizacje do kupna
odpowiedź
User
Gorky Park
To są katalogi z reklamami, tam nie ma kompletnie nic do czytania.... nie dziwota, że ludzie nie chcą tego kupować.
odpowiedź