SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Wyborcza najchętniej czytana

PBC: Najpopularniejszym dziennikiem w pozostaje Gazeta Wyborcza. Tygodnikom przewodzi Tele Tydzień, a miesięcznikom Claudia.

„Gazetę Wyborczą” czyta 19,61 proc. Polaków, zaś drugi w zestawieniu „Fakt” ma czytelnictwo na poziomie 18,81 proc. Kolejne tytuły od czołówki dzieli przepaść. Trzeci w rankingu „Super Express” jest czytany przez 8,89 proc. respondentów, natomiast czwarte „Metro”( 8,25 proc.) wyprzedza minimalnie „Dziennik” (8,16 proc.) - wynika z najnowszych danych PBC (październik 2006-marzec 2007).

Dzienniki procent respondentów
Gazeta Wyborcza 19,61%
Fakt 18,81%
Super Express 8,89%
Metro (dziennik bezpłatny) 8,25%
Dziennik Polska Europa Świat 8,16%
Rzeczpospolita 5,42%
Przegląd Sportowy 5,03%
Gazeta Prawna 2,41%
Giełda Samochodowa 1,23%
Gazeta Podatkowa 1,00%
Puls Biznesu 0,55%
Parkiet Gazeta Giełdy 0,20%

Najpopularniejszym tygodnikiem jest „Tele Tydzień”, którego czyta 37,49 proc. ankietowanych. Na kolejnych pozycjach uplasowały się: „Życie na Gorąco” (20,59 proc.) i „Pani Domu” (19,09 proc.). Najlepszą pozycję wśród tygodników opinii zajmuje „Newsweek”, który w rankingu ogółem jest na 8. miejscu.

Tygodniki procent respondentów
Tele Tydzień 37,49%
Życie na Gorąco 20,59%
Pani Domu 19,09%
Przyjaciółka 17,56%
Chwila dla Ciebie 17,02%
NAJ 15,64%
Tina 14,05%
Newsweek 10,76%
Wprost 10,33%
Tele-Świat 9,70%
Gala 9,61%
Auto Świat 9,48%
Angora 9,14%
Polityka 7,90%
Twoje Imperium 7,24%
To i Owo 6,62%
Magazyn Telewizyjny Kurier TV 5,23%
Teleprogramy 4,73%
Super TV 4,55%
Takie jest Życie 4,41%
Przekrój 4,27%
Motor 4,08%
Gość Niedzielny 3,78%
Rewia 3,67%
Imperium TV 3,60%
Forum 1,69%
Tele Max 1,56%
Świat i Ludzie 1,56%
Bella Relaks 1,52%
Jarmark 1,14%
Tygodnik Siedlecki 0,75%
Anonse (wyd. pomorskie) - Tygodnik 0,61%
Tygodnik Ostrołęcki 0,55%
Panorama Leszczyńska 0,54%
MM Moje Miasto (tygodnik bezpłatny) ** 0,29%
Teraz Toruń (tygodnik bezpłatny)* 0,19%

Wśród dwutygodników najwięcej czytelników ma „Z Życia Wzięte” (11,18 proc.), które wyprzedza „Vivę!” (10,98 proc.) i „Komputer Świat” (9,45 proc.).

Dwutygodniki procent respondentów
Z Życia Wzięte 11,18%
Viva 10,98%
Komputer Świat 9,45%
Bravo 6,08%
Sukcesy i Porażki 4,20%
Bravo Sport 3,72%
Świat Seriali 3,22%
Bravo Girl 3,09%
Cogito* 2,21%
Monitor Księgowego 0,80%

W kategorii miesięczników najchętniej czytana jest „Claudia”, którą wybiera 14,51 proc. respondentów. Drugie miejsce zajmuje „Twój Styl” (12 proc.), zaś trzecie są „Cztery Kąty” (11,19 proc.).

Miesięczniki procent respondentów
Claudia 14,51%
Twój Styl 12,00%
Cztery Kąty 11,19%
Olivia 9,58%
Poradnik Domowy 9,16%
Focus 8,78%
Mój Piękny Ogród 7,23%
Auto Moto 7,13%
Świat Kobiety 7,04%
Murator 7,01%
Mamo To Ja 6,16%
Moje Mieszkanie 5,98%
Dobre Rady 5,90%
Avanti 5,57%
CKM 5,52%
National Geographic 5,12%
Glamour 4,71%
CD Action 4,35%
Ładny Dom 4,35%
Cosmopolitan 4,05%
Auto Motor i Sport 3,84%
Dziewczyna 3,76%
Uroda 3,73%
Pani 3,71%
Playboy 3,61%
PC Format 3,57%
M jak mieszkanie 3,53%
Joy 3,44%
Twoje Dziecko 3,26%
Zdrowie 3,25%
Moje Gotowanie 3,23%
Popcorn 3,15%
Przegląd Reader's Digest 3,13%
Dom & Wnętrze 3,13%
Kuchnia 3,12%
Samo Zdrowie 3,07%
Dziecko 3,06%
Elle 3,01%
Magazyn dla Rodziców Mam Dziecko 2,81%
Komputer Świat Ekspert 2,78%
Cienie i Blaski 2,76%
Kwietnik 2,72%
Ogrody, Ogródki, Zieleńce 2,66%
Rodzice 2,38%
Film 2,33%
Świat Motocykli 2,30%
Burda 2,23%
Vita 2,15%
Mój Piękny Dom 2,08%
Dobre Wnętrze 2,08%
Click 2,05%
Twist 2,03%
Zwierciadło 1,94%
Logo 1,82%
Komputer Świat - Gry 1,76%
Majster 1,63%
Twój Maluszek 1,62%
Sekrety Serca 1,47%
Zbuduj Dom 1,29%
Men's Health 1,24%
Na ścieżkach życia 1,19%
Sól i Pieprz 1,04%
Elle Decoration 1,01%
Play 0,94%
Forbes 0,92%
Sukces 0,88%
Shape 0,83%
Podróże 0,82%
Architektura-Murator 0,66%
Voyage 0,56%
Fun Club 0,48%
Żagle 0,47%
Manager Magazin 0,45%

Jedynym odnotowanym w badaniu dwumiesięcznikiem jest „Pani Domu Poleca”, który czyta 5,29 proc. pytanych.

Badanie PBC General na zlecenie Polskich Badań Czytelnictwa Sp. z o.o. zrealizował instytut Millward Brown SMG/KRC. Badanie odbyło się za pomocą techniki CAPI w okresie od października  2006 roku do marca 2007 roku na losowej próbie ogólnopolskiej osób w wieku 15 – 75 lat (23593 przypadków), dobieranej z operatu PESEL i realizowanej do wyczerpania. Podane liczby to wskaźniki CCS - Czytelnictwo Cyklu Sezonowego.

Podobne informacje:

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Wyborcza najchętniej czytana

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl