SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Wyborcza najchętniej czytana

PBC: Najpopularniejszym dziennikiem w pozostaje Gazeta Wyborcza. Tygodnikom przewodzi Tele Tydzień, a miesięcznikom Claudia.

„Gazetę Wyborczą” czyta 19,61 proc. Polaków, zaś drugi w zestawieniu „Fakt” ma czytelnictwo na poziomie 18,81 proc. Kolejne tytuły od czołówki dzieli przepaść. Trzeci w rankingu „Super Express” jest czytany przez 8,89 proc. respondentów, natomiast czwarte „Metro”( 8,25 proc.) wyprzedza minimalnie „Dziennik” (8,16 proc.) - wynika z najnowszych danych PBC (październik 2006-marzec 2007).

Dziennikiprocent respondentów
Gazeta Wyborcza19,61%
Fakt18,81%
Super Express8,89%
Metro (dziennik bezpłatny)8,25%
Dziennik Polska Europa Świat8,16%
Rzeczpospolita5,42%
Przegląd Sportowy5,03%
Gazeta Prawna2,41%
Giełda Samochodowa1,23%
Gazeta Podatkowa1,00%
Puls Biznesu0,55%
Parkiet Gazeta Giełdy0,20%

Najpopularniejszym tygodnikiem jest „Tele Tydzień”, którego czyta 37,49 proc. ankietowanych. Na kolejnych pozycjach uplasowały się: „Życie na Gorąco” (20,59 proc.) i „Pani Domu” (19,09 proc.). Najlepszą pozycję wśród tygodników opinii zajmuje „Newsweek”, który w rankingu ogółem jest na 8. miejscu.

Tygodnikiprocent respondentów
Tele Tydzień37,49%
Życie na Gorąco20,59%
Pani Domu19,09%
Przyjaciółka17,56%
Chwila dla Ciebie17,02%
NAJ15,64%
Tina14,05%
Newsweek10,76%
Wprost10,33%
Tele-Świat9,70%
Gala9,61%
Auto Świat9,48%
Angora9,14%
Polityka7,90%
Twoje Imperium7,24%
To i Owo6,62%
Magazyn Telewizyjny Kurier TV5,23%
Teleprogramy4,73%
Super TV4,55%
Takie jest Życie4,41%
Przekrój4,27%
Motor4,08%
Gość Niedzielny3,78%
Rewia3,67%
Imperium TV3,60%
Forum1,69%
Tele Max1,56%
Świat i Ludzie1,56%
Bella Relaks1,52%
Jarmark1,14%
Tygodnik Siedlecki0,75%
Anonse (wyd. pomorskie) - Tygodnik0,61%
Tygodnik Ostrołęcki0,55%
Panorama Leszczyńska0,54%
MM Moje Miasto (tygodnik bezpłatny) **0,29%
Teraz Toruń (tygodnik bezpłatny)*0,19%

Wśród dwutygodników najwięcej czytelników ma „Z Życia Wzięte” (11,18 proc.), które wyprzedza „Vivę!” (10,98 proc.) i „Komputer Świat” (9,45 proc.).

Dwutygodnikiprocent respondentów
Z Życia Wzięte11,18%
Viva10,98%
Komputer Świat9,45%
Bravo6,08%
Sukcesy i Porażki4,20%
Bravo Sport3,72%
Świat Seriali3,22%
Bravo Girl3,09%
Cogito*2,21%
Monitor Księgowego0,80%

W kategorii miesięczników najchętniej czytana jest „Claudia”, którą wybiera 14,51 proc. respondentów. Drugie miejsce zajmuje „Twój Styl” (12 proc.), zaś trzecie są „Cztery Kąty” (11,19 proc.).

Miesięcznikiprocent respondentów
Claudia14,51%
Twój Styl12,00%
Cztery Kąty11,19%
Olivia9,58%
Poradnik Domowy9,16%
Focus8,78%
Mój Piękny Ogród7,23%
Auto Moto7,13%
Świat Kobiety7,04%
Murator7,01%
Mamo To Ja6,16%
Moje Mieszkanie5,98%
Dobre Rady5,90%
Avanti5,57%
CKM5,52%
National Geographic5,12%
Glamour4,71%
CD Action4,35%
Ładny Dom4,35%
Cosmopolitan4,05%
Auto Motor i Sport3,84%
Dziewczyna3,76%
Uroda3,73%
Pani3,71%
Playboy3,61%
PC Format3,57%
M jak mieszkanie3,53%
Joy3,44%
Twoje Dziecko3,26%
Zdrowie3,25%
Moje Gotowanie3,23%
Popcorn3,15%
Przegląd Reader's Digest3,13%
Dom & Wnętrze3,13%
Kuchnia3,12%
Samo Zdrowie3,07%
Dziecko3,06%
Elle3,01%
Magazyn dla Rodziców Mam Dziecko2,81%
Komputer Świat Ekspert2,78%
Cienie i Blaski2,76%
Kwietnik2,72%
Ogrody, Ogródki, Zieleńce2,66%
Rodzice2,38%
Film2,33%
Świat Motocykli2,30%
Burda2,23%
Vita2,15%
Mój Piękny Dom2,08%
Dobre Wnętrze2,08%
Click2,05%
Twist2,03%
Zwierciadło1,94%
Logo1,82%
Komputer Świat - Gry1,76%
Majster1,63%
Twój Maluszek1,62%
Sekrety Serca1,47%
Zbuduj Dom1,29%
Men's Health1,24%
Na ścieżkach życia1,19%
Sól i Pieprz1,04%
Elle Decoration1,01%
Play0,94%
Forbes0,92%
Sukces0,88%
Shape0,83%
Podróże0,82%
Architektura-Murator0,66%
Voyage0,56%
Fun Club0,48%
Żagle0,47%
Manager Magazin0,45%

Jedynym odnotowanym w badaniu dwumiesięcznikiem jest „Pani Domu Poleca”, który czyta 5,29 proc. pytanych.

Badanie PBC General na zlecenie Polskich Badań Czytelnictwa Sp. z o.o. zrealizował instytut Millward Brown SMG/KRC. Badanie odbyło się za pomocą techniki CAPI w okresie od października  2006 roku do marca 2007 roku na losowej próbie ogólnopolskiej osób w wieku 15 – 75 lat (23593 przypadków), dobieranej z operatu PESEL i realizowanej do wyczerpania. Podane liczby to wskaźniki CCS - Czytelnictwo Cyklu Sezonowego.

Podobne informacje:

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Wyborcza najchętniej czytana

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl