Przed wyborami do europarlamentu Twitter poinformuje o kampaniach politycznych w serwisie

Twitter zapowiedział, że wprowadzi w Europie system informowania użytkowników o reklamach politycznych zamieszczanych w serwisie. Internauci będą mogli sprawdzić pochodzenie konkretnej kampanii, źródła jej finansowania czy dane dotyczące grupy docelowej. Nowa opcja ma zwiększyć transparentność Twittera przed zbliżającymi się wyborami do Europarlamentu.

ps
ps
Udostępnij artykuł:

Narzędzia pozwalające na dokładną identyfikację reklam i kampanii o charakterze politycznym Twitter wprowadził po raz pierwszy jesienią ub.r. przed wyborami do Kongresu w Stanach Zjednoczonych. Teraz poinformował o rozszerzeniu dostępności tego systemu także na obszar Europy.

Decyzja Twittera jest związana z nadchodzącymi wyborami do Europarlamentu zapowiedzianymi na maj br. i obawami o chęć wpływania na wyborców niedozwolonymi metodami, takimi jak np. fake newsy.

Twitter poinformował, że każdy użytkownik w Europie będzie mógł sprawdzić konkretną reklamę w uruchomionym w tym celu centrum informacji. Zostaną tam zamieszczone dane o tym kto opublikował konkretne ogłoszenie lub kampanię, ile i z jakich środków za nią zapłacił, a także jaka jest grupa docelowa zamieszczonego przekazu.

Twitter zapowiedział też, że przed opublikowaniem reklam o charakterze politycznym kandydaci lub partie polityczne będą musieli przejść proces weryfikacji przygotowany przez serwis. System ma zacząć działać od 11 marca br.

Średnia miesięczna liczba aktywnych użytkowników Twittera w IV kwartale sięgnęła 321 milionów. To o 3 proc. mniej w skali roku oraz o 2 proc. mniej w porównaniu z wcześniejszymi trzema miesiącami. 66 milionów użytkowników pochodziło z USA, a pozostałe 255 milionów - z pozostałych krajów na świecie.

ps
Autor artykułu:
ps
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Cenckiewicz pójdzie do sądu ws. tekstu "Wyborczej". Prokuratura wszczęła czynności

Cenckiewicz pójdzie do sądu ws. tekstu "Wyborczej". Prokuratura wszczęła czynności

Katarzyna Kopeć-Ziemczyk zastępczynią dyrektora w Ministerstwie Zdrowia

Katarzyna Kopeć-Ziemczyk zastępczynią dyrektora w Ministerstwie Zdrowia

PKO BP wybiera w przetargu agencję field marketingową

PKO BP wybiera w przetargu agencję field marketingową

TVP traci prawa piłkarskie. To oni pokażą Lewandowskiego

TVP traci prawa piłkarskie. To oni pokażą Lewandowskiego

Starsze pokolenia o edukacji zdrowotnej w szkołach - badanie opinii
Materiał reklamowy

Starsze pokolenia o edukacji zdrowotnej w szkołach - badanie opinii

"Efekt Smarzowskiego" w liczbach. "Dom dobry" napędza debatę o przemocy domowej

"Efekt Smarzowskiego" w liczbach. "Dom dobry" napędza debatę o przemocy domowej