SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Wybory w Polskim Radiu

Kampania wyborcza do Parlamentu Europejskiego w Polskim Radiu

Zarząd Polskiego Radia S.A. określił zasady postępowania dziennikarzy oraz zasady obowiązujące w programach Polskiego Radia S.A. w okresie kampanii wyborczej do Parlamentu Europejskiego. Wziął przy tym pod uwagę zobowiązania Polskiego Radia S.A. wynikające z ustawy z dnia 23 stycznia 2004 r., Ordynacja wyborcza do Parlamentu Europejskiego (Dz. U. Nr 25, poz.219).

Pierwsze w naszym kraju wybory do Parlamentu Europejskiego odbędą się 13 czerwca 2004 r.

Do 14 maja br. informacje o kampanii przekazywane będą na antenie Polskiego Radia S.A. w audycjach informacyjnych, zaś w programach publicystycznych przedstawiony będzie Parlament Europejski, objaśniona jego rola i działalność, a także przebieg kampanii w innych krajach europejskich.

Prezentacja programów komitetów wyborczych i kandydatów do Parlamentu Europejskiego, we własnych audycjach publicystycznych, rozpocznie się po 14 maja br.- to jest po ogłoszeniu przez Państwową Komisję Wyborczą informacji o komitetach, które zarejestrowały swoje listy okręgowe w co najmniej 9 okręgach wyborczych. Decyzję taką podjął Zarząd PR S.A., chcąc zagwarantować równy dostęp do anten Polskiego Radia wszystkim uprawnionym komitetom.

W dniach od 29 maja do 11 czerwca Polskie Radio S.A. emitować będzie w czterech programach ogólnokrajowych i w Radiu Polonia - Programie dla Zagranicy audycje przygotowane przez komitety wyborcze, które zarejestrowały swoje listy okręgowe co najmniej w 9 okręgach wyborczych.

Zarząd Polskiego Radia S.A. przypomniał swoim pracownikom, że w okresie kampanii wyborczej, od postępowania dziennikarzy zależy, czy Polskie Radio utrzyma u odbiorców opinię instytucji publicznej kierującej się zasadą rzetelności i bezstronności i cieszącej się najwyższym zaufaniem społecznym.

Zarząd wykluczył uczestnictwo dziennikarzy PR S.A. w pracy komitetów wyborczych lub w prowadzeniu kampanii kandydatów.

Pełnomocnikiem Zarządu PR S.A. ds. radiowej obsługi kampanii wyborczej jest red. Tadeusz Fredro-Boniecki.

Polskie Radio
2004-04-04

Dołącz do dyskusji:

 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl