SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Wybrany przez KNF do współpracy Media Group zaproponował prowizję 0,000002 proc.

Komisja Nadzoru Finansowego do rozpoczętej na początku czerwca br. kampanii ostrzegającej przed kryptowalutami i promującej aplikację KNF Alert wybrała dom mediowy Media Group. Ten w przetargu zaproponował prowizję w wysokości 0,000002 proc., co oznacza, że będzie pracować dla instytucji za 1,23 zł brutto.

fot. Shutterstock.com Article

Przetarg na prowadzoną obecnie kampanię rozpoczął się na początku maja. Zgłosiło się do niego dziewięć agencji: Value Media (Group One), NuOrder, Fabryka Marketingu, ClickAd Interactive, Social Art, Fabryka Komunikacji Społecznej, Mastermind Media, Media Group, Performance Media.

Kampania ruszyła 4 czerwca, a wyniki przetargu opublikowano dopiero trzy dni później.

Value Media zaproponowało prowizję w wysokości 9,81 proc., NuOrder - 0,05 proc., Fabryka Marketingu - 0,6 proc., ClickAd Interactive - 1 proc., Social Art - 0,01 proc., Fabryka Komunikacji Społecznej - 0,03 proc., Mastermind Media - 0,25 proc., Performance Media -0,5 proc. i Media Group - 0,000002 proc.

Budżet kampanii, obejmujący prowizję agencji, koszty operacyjne oraz koszty wykupienia czasu i miejsca w serwisach społecznościowych, na platformach wideo i serwisach VOD wynosi 615 tys. zł. Oznacza to, że Media Group będzie pracować dla KNF za 1,23 zł brutto.

Prowizja zaproponowana przez Media Group była najniższa w porównaniu do propozycji złożonych przez konkurentów. Głównym kryterium wyboru była cena – biorąc to pod uwagę, wybór dokonany przez KNF nie dziwi. Jednakże Komisja w finale przetargu odrzuciła pięć ofert: NuOrder, Fabryki Marketingu, Fabryki Komunikacji Społecznej, Mastermind Media i Performance Media.

Z nieoficjalnych informacji, do których udało nam się dotrzeć (KNF nie podał w rozstrzygnięciu przetargu powodu ich odrzucenia) wynika, że powodem tej decyzji były „rażąco niskie ceny rozumiane jako wysokość prowizji”.

Przypomnijmy, że równie niskie prowizje zaproponowały agencje w trwającym właśnie przetargu na obsługę mediową Tauronu.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Wybrany przez KNF do współpracy Media Group zaproponował prowizję 0,000002 proc.

16 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
aZaliż
Brzydzą się rządowych pieniędzy i nie chcą za kilka lat się wstydzić, że je brali czy też pojawiła się jakaś nowa moda na pracę pro publico bono?
38 9
odpowiedź
User
Tolek
To szkodliwa działalność. Jakieś organizacje branżowe powinny to uregulować. Czemu służą takie praktyki? Przecież trzeba zarabiać. Tymczasem uczy się zleceniodawców aby szukali frajerów. Niedługo w przetargach będą wygrywały agencję, które dopłacą do zlecenia? Albo udowodnią, że wpłaciły coś na Caritas?
33 9
odpowiedź
User
Kick back
Przecież oni mają z każdym wydawcą wynegocjowane tzw. kick backi
30 10
odpowiedź
User
Maks
Agencja i tak nieźle zarobi, bo nie jest ważne czy dostanie od KNF 1 zł czy zero istotne jest ile dostanie tzw. feed back od portali gdzie zamieszcza reklamy a to może być i 10 i więcej proc. To tzw. ukryta ale legalna prowizja dla zleceniodawcy ale przecież o kuchni nikt głośno nie będzie opowiadał.
24 9
odpowiedź
User
Eksport Mediowy
Na loda nawet nie starczy
15 10
odpowiedź