Tąpnięcie na amerykańskim rynku reklamowym - wydatki 30 proc. w dół

Według estymacji IAB USA, w Stanach Zjednoczonych wydatki na reklamę w tradycyjnych mediach - w porównaniu z 2019 r. - będą w tym roku mniejsze o 30 proc. Za to budżety na reklamę w digitalu mają być o 6 proc. wyższe.

jd
jd
Udostępnij artykuł:
Tąpnięcie na amerykańskim rynku reklamowym - wydatki 30 proc. w dół
fot. Shutterstock.com

Jak podaje amerykański oddział organizacji branży internetowej IAB, reklamodawcy w roku 2020 postawią zdecydowanie na promowanie się w internecie. Na reklamę w tym kanale wydatki wzrosną o 6 proc., co wynika z faktu, że od marca do lipca br. konsumenci spędzili w internecie o 10 proc. więcej czasu, porównując z 2019 r. Za to budżety na reklamę telewizyjną będą niższe o 24 proc. rok do roku. 

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/rynek-reklamy-po-covid-19-koronawirus-analiza-opinie-prognozy ##

Co z budżetami na marketing w 2021 roku?

Tylko 9 proc. amerykańskich firm ma zaplanowany budżet na marketing w 2021 roku - pokazują dane IAB. Średnio wydatki reklamowe amerykańskich firm w 2021 roku mają być niższe o 8 proc. w skali roku. Najmocniej ucierpią tradycyjne media, gdzie wydatki na reklam szacunkowo spadną o 30 proc.

Wydatki w branży reklamy zewnętrznej będą w przyszłym roku aż o 46 proc. niższe niż w bieżącym (w DOOH -43 proc.). W prasie i radiu wydatki reklamowe będą niższe o jedną trzecią.

Wzrosty będą widoczne za to w telewizji internetowej (+19 proc.), social mediach (+25 proc.) i wyszukiwarkach (+26 proc.).

grafika

Co piąta firma w USA zamierza zwiększyć w 2021roku budżet na reklamę w social mediach, za to aż 42 proc. chce wstrzymać promocję w tym kanale. Co trzeci marketer już podjął decyzję o wycofaniu planowanych reklam w mediach społecznościowych.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Marka Streboxar w gronie klientów BeDigital

Marka Streboxar w gronie klientów BeDigital

VZK Laboratory z pierwszą kampanią na polskim rynku

VZK Laboratory z pierwszą kampanią na polskim rynku

Kampania mBanku "Jedna/Trzecia" edukuje Polaków o przyszłości finansowej

Kampania mBanku "Jedna/Trzecia" edukuje Polaków o przyszłości finansowej

HBO Max pokazało spot z zapowiedziami na 2026. To premierowe materiały

HBO Max pokazało spot z zapowiedziami na 2026. To premierowe materiały

Plebiscyt na Młodzieżowe Słowo Roku rozstrzygnięty!
Materiał reklamowy

Plebiscyt na Młodzieżowe Słowo Roku rozstrzygnięty!

Google i Apple wdrażają awaryjne zabezpieczenia po atakach zero-day

Google i Apple wdrażają awaryjne zabezpieczenia po atakach zero-day