SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Trzy razy więcej na reklamy lodów. Koral liderem, Biedronka najbardziej w górę (Top 5)

Wydatki na reklamy lodów w I połowie br. były blisko trzykrotnie większe niż w tym samym okresie ub.r. Najwięcej wydała firma Koral, zaś budżet Biedronki na reklamy jej lodów wzrósł ponad siedmiokrotnie - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl.

Article

W okresie od stycznia do czerwca br. producenci lodów wydali na reklamę w tradycyjnych mediach (bez internetu) 67,4 mln zł. To 294,6 proc. więcej niż w tym samym okresie 2020 roku – wynika z analizy Wirtualnemedia.pl (na podstawie danych cennikowych netto Kantar, bez rabatów).

Największym reklamodawcą w tej branży było Przedsiębiorstwo Produkcji Lodów Koral. To firma, która sprzedaje Lody Ekipy Friza. Na reklamę w mediach w omawianym okresie przeznaczyła 15,7 mln zł, czyli 92,7 proc. więcej niż przed rokiem.

Drugie miejsce na podium zajmuje sieć sklepów Biedronka (Jeronimo Martins Polska), która intensywnie w tym roku promuje głównie w telewizji lody marki własnej Marletto.

W mediach wydała w pierwszej połowie tego roku blisko 13 mln zł. To ponad 7 razy więcej niż w ub.r. (1,5 mln zł).

Trzecia w zestawieniu firma Froneri na wsparcie swoich produktów wydała z kolei 10,7 mln zł, czyli 79,7 proc. więcej rok do roku.

Kolejne miejsca w rankingu „lodowych” reklamodawców zajmują Unilever Polska, który wydał 10,6 mln zł i Lotte Wedel z wydatkami w kwocie 8,4 mln zł. Unilever reklamował w tym roku m.in. lody Big Milk

Gigantyczne wzrosty w radiu, gazetach i telewizji

Producenci lodów prawie wszystkie swoje wydatki reklamowe – 58,9 mln zł – skierowali do telewizji. Zwiększyli je znacząco w porównaniu z ub.r. , bo o 351 proc.

2,79 mln zł trafiło w tym roku do magazynów (+2,1 proc.), 2,42 mln zł – do radia (+2477 proc.). W kinach wydano 2,17 mln zł, a na reklamę zewnętrzną – 1,07 mln zł (-10,6 proc.), zaś w gazetach – 62,4 tys. zł (+2079 proc.).

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Trzy razy więcej na reklamy lodów. Koral liderem, Biedronka najbardziej w górę (Top 5)

2 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
brat ze Szwecji
Koral to wodne "Lody Ekipy" (50 mililitrów za 2 - 2,5 PLN). Naczesali miliony z milionów dzieciaków które wydają na to swoje kieszonkowe z portfeli swoich rodziców.
6 1
odpowiedź
User
ubuntu2000
y2k grupa2000 natura2000 - czyli im wiecej obiektowosci tym lepiej ale jesli za malo legacy to evacuate the danceflor - touch me am loosing shape look am invisible can you say my name - all eyes on michnik (i legacy skoro nawet windows2000 sie zaangazowalo)
1 0
odpowiedź