SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Internauci wydają miesięcznie prawie 700 zł na zakupy online

Konsumenci miesięcznie wydają w internecie łącznie 690 zł na odzież, buty, książki oraz bilety do kina i teatru - wynika z badania Gemiusa.

Z raportu „E-commerce w Polsce 2018. Gemius dla e-Commerce Polska” wynika, że na zakupy online wydajemy więcej niż w zeszłym roku. Internauci średnio miesięcznie przeznaczyli na odzież, buty, książki oraz bilety do kina i teatru odpowiednio 224 zł, 299 zł, 99 zł i 68 zł. We wszystkich przypadkach, kwoty były wyższe w ujęciu rocznym. Badani wskazali również wyższe kwoty, jeśli chodzi o wydatki na sprzęt RTV i AGD (632 zł) oraz urządzenia mobilne (362 zł).

52 proc. badanych deklaruje, że w najbliższym roku ich wydatki zakupowe w internecie nie ulegną zmianie. 30 proc. planuje zwiększyć, a 6 proc. - zmniejszyć wydatki. Więcej pieniędzy na e-zakupy zamierzają przeznaczyć mężczyźni oraz osoby w wieku 15-24 lat.

Za zakupy online tylko szybkim przelewem

Szybkie przelewy przez specjalny serwis internetowy motywują do zakupów 68 proc. ankietowanych (o 6 p. proc. więcej rdr.). Szczególną popularnością cieszą się wśród osób z wyższym wykształceniem oraz w wieku 25-34 lata. Na kolejnych miejscach znalazły się płatność gotówką u kuriera przy odbiorze (42 proc.) oraz przesyłka za pobraniem (41 proc.).

Celem badania, którego wyniki zostały zaprezentowane w raporcie „E-commerce w Polsce 2018. Gemius dla e-Commerce Polska”, było poznanie postaw, zwyczajów i motywacji związanych z kupowaniem online. Przedmiotem badania były m.in. zachowania zakupowe e-konsumentów, rozpoznawalność marek, czynniki, które zachęcają internautów do zakupów w sieci, ale też napotykane przez użytkowników problemy. W tegorocznej edycji raportu znalazły się także bliższe informacje na temat preferowanych godzin dostaw, a także opinie ankietowanych na temat wpływu zakazu handlu w niedzielę na ich stosunek do kupowania online. Raport przygotowała firma Gemius we współpracy z Izbą Gospodarki Elektronicznej. Prezentowane w raporcie badanie zostało zrealizowane w formie ankiety elektronicznej z wykorzystaniem techniki CAWI (ang. computer-assisted web interview) na reprezentatywnej próbie 1500 internautów mających co najmniej 15 lat. Dane zbierano na przełomie marca i kwietnia 2018 roku.

Dołącz do dyskusji: Internauci wydają miesięcznie prawie 700 zł na zakupy online

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl