SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Wydatki reklamowe 5,6 proc. w górę. Radio z największym wzrostem - w dół telewizja, gazety i outdoor

W lutym br. cennikowe nakłady reklamowe w mediach pozinternetowych były o 5,6 proc. większe niż rok wcześniej. Największy wzrost nastąpił w radiu, spadki zanotowały natomiast telewizja, gazety i outdoor.

fot. Shutterstock.com Article

Wydatki reklamowe w mediach pozainternetowych wyniosły w lutym br. nieco ponad 2 mld zł - wynika z danych cennikowych przygotowanych przez Kantar Media dla portalu Wirtualnemedia.pl. Było to 5,6 proc. więcej niż w lutym ub.r.

Największy wzrost wpływów z reklam zanotowało radio - o 30,7 proc., do 390,6 mln zł. Więcej na reklamach zarobiły też magazyny - 195,6 mln zł (18,1 proc. w górę) i kina - 164,2 mln zł (wzrost o 16,2 proc.)

Spadły natomiast cennikowe nakłady reklamowe w telewizji, gazetach i na outdoorze. W telewizji zmalały o 3,2 proc. w skali roku (do 1,04 mld zł), w gazetach - o 2,9 proc. (do 109,2 mln zł), a na outdoorze - o 3,4 proc. mniej (do 98,2 mln zł).

Cennikowe wydatki reklamowe (dane Kantar Media)

WIRTUALNEMEDIA.PL

II 2014

II 2015

zmiana proc.

Telewizja

1 073 228 750 zł

1 039 069 783 zł

-3,2

Radio

298 840 174 zł

390 571 652 zł

30,7

Gazety

112 493 470 zł

109 215 088 zł

-2,9

Magazyny

165 536 242 zł

195 572 762 zł

18,1

Outdoor

101 637 517 zł

98 190 841 zł

-3,4

Kina

141 354 644 zł

164 242 670 zł

16,2

Indoor

1 610 080 zł

3 168 400 zł

96,8

Razem

1 894 700 877 zł

2 000 031 196 zł

5,6

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Wydatki reklamowe 5,6 proc. w górę. Radio z największym wzrostem - w dół telewizja, gazety i outdoor

1 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
mam pytanie
kiedy wreszcie przestaniecie publikować oderwane od rzeczywistości dane Kantara? to jak czytanie faktoidu
8 8
odpowiedź