SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Wydawnictwo Zwierciadło: przychody zmalały o 13 proc. - 1,7 mln zł straty

W ub.r. Wydawnictwo Zwierciadło, publikujące miesięczniki „Zwierciadło” i „Sens” oraz książki, zanotowało 20,49 mln zł wpływów sprzedażowych (13,3 proc. niższe niż rok wcześniej) oraz 1,7 mln zł straty netto (wobec 1,53 mln zł straty w 2016 roku).

Na 19 mln zł wpływów netto Wydawnictwa Zwierciadło ze sprzedaży produktów w ub.r. złożyło się przede wszystkim 9,01 mln zł z usług reklamowych, 6,46 mln zł ze sprzedaży czasopism oraz 3,02 mln zł ze sprzedaży książek.

Firma wydaje miesięczniki „Zwierciadło” i „Sens”. Według danych ZKDP w ub.r. średnia sprzedaż ogółem pierwszego tytułu wynosiła 71 690 egz. (po wzroście o 11,55 proc. w skali roku), a drugiego - 18 014 egz. (po spadku o 17 proc.). W sprawozdaniach złożonych do KRS wydawnictwo tłumaczy, że spadek jego łącznych przychodów sprzedażowych wynika głównie ze spadku wpływów ze sprzedaży reklam prasowych.

Jeśli chodzi o książki, to spółka od 2010 roku opublikowała ok. 100 tytułów w wersji papierowej i elektronicznej.

Koszty działalności operacyjnej Wydawnictwa Zwierciadło zmalały z 24,15 mln zł w 2016 roku do 21,69 mln zł w ub.r. Najbardziej ograniczono nakłady na usługi obce (z 17,18 do 15,21 mln zł), wynagrodzenia (z 4,61 do 4,19 mln zł) oraz zużycie materiałów i energii (z 1,39 do 1,02 mln zł). Natomiast pozostałe koszty rodzajowe zwiększyły się z 238 do 591,3 tys. zł.

Strata spółki ze sprzedaży wyniosła w ub.r. 1,21 mln zł, wobec 524,9 tys. zł rok wcześniej. Po doliczeniu kosztów i przychodów pozostałych i finansowych strata brutto firmy wzrosła w skali roku z 1,36 do 1,84 mln zł, a strata netto - z 1,53 do 1,7 mln zł.

Na koniec ub.r. firma miała -2,35 mln zł kapitału własnego, wobec -648 tys. zł rok wcześniej.

Zobowiązania i rezerwy na nie wzrosły w skali roku z 10,67 do 13,1 mln zł. Wartość rezerw zmalała z 2,71 do 1,8 mln zł, zobowiązań długoterminowych - z 4,78 do 3,49 mln zł, a tych krótkoterminowych - wzrosła z 2,83 do 7,54 mln zł (głównie wskutek wzrost innych zobowiązań wobec jednostek powiązanych z zera do 4,77 mln zł).

Właściciel zapewnia wsparcie, Wydawnictwo Zwierciadło tnie koszty

W sprawozdaniach zaznaczono, że w czerwcu br. firma European Media Essence Limited, właściciel Wydawnictwa Zwierciadło, zadeklarował udzielenie mu dalszego wsparcia finansowego w celu umożliwienia kontynuacji działalności.

Jednocześnie wydawnictwo pracuje nad poprawieniem swojej kondycji finansowej. - Produkty ulegają zmianom merytorycznym i wizualnym, rozpoczęto proces redukcji kosztów. Głównym założeniem strategicznym spółki jest odzyskanie stabilnej pozycji na rynku wydawniczym, realizacja projektów oraz usług o wysokiej jakości, kontynuacja dotychczasowej działalności oraz poszerzenie działalność digitalowej - opisano w sprawozdaniu.

 


Wydawnictwo Bauer - wyniki finansowe w 2017 roku
Edipresse Polska - wyniki finansowe w 2017 roku
Marquard Polska - wyniki finansowe w 2017 roku
Burda Publishing Polska - wyniki w 2017 roku
Egmont Polska - wyniki finansowe w 2017 roku
Media Service Zawada - wyniki finansowe w 2017 roku

Dołącz do dyskusji: Wydawnictwo Zwierciadło: przychody zmalały o 13 proc. - 1,7 mln zł straty

13 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Misia
Teraz to juz rownia pochyła. Zaraz ich łyknie ktoś większy kto się na tym po prostu zna.
odpowiedź
User
a
Teraz to juz rownia pochyła. Zaraz ich łyknie ktoś większy kto się na tym po prostu zna.


Najwyższy czas wymienić kadrę zarządczo-kreatywno-tekściarską. Zwierciadło jako firma była długi czas na plusie. Oczywiście było to przed ostatnimi "cudownymi zmianami"
odpowiedź
User
beata b
Trudno się dziwić, że jest źle. Dział książek (nazwa na wyrost) to kilku autorów na krzyż i to wciąż tych samych. Wybitnie nieudolnie zarządzany i nie rozwijany, a szkoda. Nie rozumiem dlaczego, przecież wydawnictwo miało potencjał (znana marka, pieniądze), chyba zabrakło fachowych ludzi. Szkoda.
odpowiedź