Wynik netto ubezpieczycieli wzrósł o 4,0% r/r do 4,54 mld zł w Ipół. 2009 r.

Wynik netto ubezpieczycieli wyniósł 4.538,5 mln zł w I półroczu, cooznacza wzrost o 4,0% w skali roku, podał Główny Urząd Statystyczny(GUS) w piątkowym komunikacie. Wynik brutto wzrósł w tym czasie o8,7% do 5.290,6 mln zł.

masz / isb
masz / isb
Udostępnij artykuł:

Na wynik finansowy netto złożył się wynik ubezpieczycieli nażycie w wysokości 2,30 mld zł (wyższy o 955 mln zł niż rokwcześniej) oraz towarzystw majątkowych w wysokości 2,24 mld zł(spadek o 781 mln zł w skali roku).

Wartość aktywów zakładów ubezpieczeniowych według stanu nakoniec czerwca 2009 roku wyniosła 140,29 mld zł, co oznacza wzrostw skali roku o 5,5%.

Aktywa ubezpieczycieli na życie wyniosły 83,82 mld zł (wzrost o0,7% r/r), a w ubezpieczeniach majątkowych 56,46 mld zł (wzrost o13,5% r/r).

Składka przypisana brutto zebrana przez ubezpieczycieli ogółemwyniosła 24,82 mld zł i była niższa o 14,5% w porównaniu z końcemczerwca 2008 r.

Odszkodowania i świadczenia brutto wypłacone wzrosły ogółem do20,91 mld zł (wzrost o 78,4% w stosunku do I półrocza 2008 r.) ztego w ubezpieczeniach na życie do 14,97 mld zł (wzrost o 115,5%),w pozostałych ubezpieczeniach osobowych i majątkowych do 5,94 mldzł (wzrost o 24,4%).

Wynik techniczny, wykazany przez ubezpieczycieli, ukształtowałsię na poziomie 2,69 mld zł wobec 2,39 mld zł przed rokiem, z tegowynik w ubezpieczeniach na życie wyniósł 2,49 mld zł, a wmajątkowych 207 mln zł, co oznacza wzrost odpowiednio o 871 mln złi spadek o 562 mln zł.

masz / isb
Autor artykułu:
masz / isb
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Była Miss Polski z programem w Gońcu

Była Miss Polski z programem w Gońcu

Miliony od państwowych gigantów dla publicystki wPolsce24. "To bezpodstawne oszczerstwa"

Miliony od państwowych gigantów dla publicystki wPolsce24. "To bezpodstawne oszczerstwa"

Przeprosiny nie wystarczyły. Donald Trump chce 10 mld dolarów od BBC

Port Polska czy Port Wpadka? Coś poszło nie tak z rebrandingiem CPK

Port Polska czy Port Wpadka? Coś poszło nie tak z rebrandingiem CPK

Reklama, która nie wygląda jak reklama: lekcja skuteczności z nominacji TikTok Ad Awards
Materiał reklamowy

Reklama, która nie wygląda jak reklama: lekcja skuteczności z nominacji TikTok Ad Awards

Zygmunt Solorz znowu odwołany. Teraz znika z rady nadzorczej Interii

Zygmunt Solorz znowu odwołany. Teraz znika z rady nadzorczej Interii