Wynik netto ubezpieczycieli wzrósł o 4,0% r/r do 4,54 mld zł w Ipół. 2009 r.

Wynik netto ubezpieczycieli wyniósł 4.538,5 mln zł w I półroczu, cooznacza wzrost o 4,0% w skali roku, podał Główny Urząd Statystyczny(GUS) w piątkowym komunikacie. Wynik brutto wzrósł w tym czasie o8,7% do 5.290,6 mln zł.

masz / isb
masz / isb
Udostępnij artykuł:

Na wynik finansowy netto złożył się wynik ubezpieczycieli nażycie w wysokości 2,30 mld zł (wyższy o 955 mln zł niż rokwcześniej) oraz towarzystw majątkowych w wysokości 2,24 mld zł(spadek o 781 mln zł w skali roku).

Wartość aktywów zakładów ubezpieczeniowych według stanu nakoniec czerwca 2009 roku wyniosła 140,29 mld zł, co oznacza wzrostw skali roku o 5,5%.

Aktywa ubezpieczycieli na życie wyniosły 83,82 mld zł (wzrost o0,7% r/r), a w ubezpieczeniach majątkowych 56,46 mld zł (wzrost o13,5% r/r).

Składka przypisana brutto zebrana przez ubezpieczycieli ogółemwyniosła 24,82 mld zł i była niższa o 14,5% w porównaniu z końcemczerwca 2008 r.

Odszkodowania i świadczenia brutto wypłacone wzrosły ogółem do20,91 mld zł (wzrost o 78,4% w stosunku do I półrocza 2008 r.) ztego w ubezpieczeniach na życie do 14,97 mld zł (wzrost o 115,5%),w pozostałych ubezpieczeniach osobowych i majątkowych do 5,94 mldzł (wzrost o 24,4%).

Wynik techniczny, wykazany przez ubezpieczycieli, ukształtowałsię na poziomie 2,69 mld zł wobec 2,39 mld zł przed rokiem, z tegowynik w ubezpieczeniach na życie wyniósł 2,49 mld zł, a wmajątkowych 207 mln zł, co oznacza wzrost odpowiednio o 871 mln złi spadek o 562 mln zł.

masz / isb
Autor artykułu:
masz / isb
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Nowe kanały za darmo. Pokazują "Psi patrol" i inne treści stacji Nickelodeon

Nowe kanały za darmo. Pokazują "Psi patrol" i inne treści stacji Nickelodeon

Sylwester w Zakopanem z inną stacją niż TVP

Sylwester w Zakopanem z inną stacją niż TVP

Giganci streamingu zamawiają mniej produkcji w Europie. Silna pozycja Polski

Giganci streamingu zamawiają mniej produkcji w Europie. Silna pozycja Polski

Ilu widzów miał drugi sezon "Unboxing" w TVN?

Ilu widzów miał drugi sezon "Unboxing" w TVN?

Plebiscyt na Młodzieżowe Słowo Roku rozstrzygnięty!
Materiał reklamowy

Plebiscyt na Młodzieżowe Słowo Roku rozstrzygnięty!

Gemini popularniejsze od ChatGPT. Raport "Financial Times"

Gemini popularniejsze od ChatGPT. Raport "Financial Times"