Przychód Facebooka sięgnął w II kwartale 2018 roku 13,23 miliarda dolarów. To o 42 proc. więcej w porównaniu z analogicznym okresem roku 2017 (9,32 mld USD). Analitycy oczekiwali przychód na poziomie 13,36 mld USD.
Przychód z reklam społecznościowego portalu wyniósł 13,04 miliarda dolarów, co oznacza wzrost o 42 proc. w ujęciu rocznym. Urządzenia mobilne zapewniły serwisowi ok. 91 proc. całego przychodu z reklam (wobec ok. 87 proc. w II kw. 2017 r.).
Facebook zanotował w II kwartale bieżącego roku zysk netto w wysokości 5,11 miliarda dolarów, w porównaniu do 3,89 miliarda dolarów zysku w II kwartale roku 2017 (+31 proc.).

Miesięczna liczba aktywnych użytkowników Facebooka na koniec czerwca 2018 r. wynosiła 2,23 miliarda - o 11 proc. więcej w skali roku. Także o 11 proc. wzrosła liczba osób codzienne odwiedzających portal - do 1,47 miliarda. Facebook nie podał ile osób korzysta z jego mobilnej odsłony.

Wczoraj akcje Facebooka w handlu pozasesyjnym zniżkowały ponad 8 proc. w reakcji na gorsze od oczekiwań przychody spółki w drugim kwartale.

Rynek z niecierpliwością oczekiwał na wielkość przychodów i liczbę użytkowników Facebooka, zwłaszcza w Ameryce Północnej i w Europie, ponieważ był to pierwszy kwartał, w którym można było w pełni zaobserwować efekty głośnego skandalu związanego z wyciekiem danych Cambrigde Analytica, do którego doszło w marcu tego roku.











