Duży spadek oglądalności TVP1. Seriale TVP2 i „Fakty” hitami tygodnia

Największą widownię w zeszłym tygodniu zgromadziły seriale TVP2: „M jak miłość”, „Na dobre i na złe” i „Barwy szczęścia” oraz dziennik „Fakty”. Wśród stacji w 4+ na pierwsze miejsce awansował Polsat. duży spadek oglądalności zanotowała TVP1, która spadła z pierwszej na czwartą lokatę - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl.

Michał Kurdupski
Michał Kurdupski
Udostępnij artykuł:
Duży spadek oglądalności TVP1. Seriale TVP2 i „Fakty” hitami tygodnia

W minionym tygodniu, tj. w okresie od 25 do 31 marca 2019 roku, najwięcej widzów zgromadził poniedziałkowy odcinek serialu „M jak miłość”. Miał on średnio 5,58 mln osób. Udział stacji w tym czasie wyniósł 34,90 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

Drugi był medyczny serial „Na dobre i na złe”. Odcinek tej produkcji pokazany 27 marca miał 3,74 mln oglądających, a jego SHR% wyniósł 25,19 proc.

Podium uzupełnia codzienny serial Dwójki „Barwy szczęścia”. Produkcję w środę śledziło 3,38 mln widzów (21,72 proc. udziału).

Najchętniej oglądanym programem informacyjnym były „Fakty” TVN, które 26 marca na antenie tej stacji obejrzało 3,24 mln widzów (21,93 proc. udziału). Była to czwarta topowa pozycja programowa w rankingu.

Drugie pod względem oglądalności dzienników były „Wydarzenia” Polsatu, które zgromadziły 2,55 mln widzów (emisja 31 marca; 10. pozycja). Do zestawienia top 20 na 14 pozycji uplasowały się jeszcze „Wiadomości” Jedynki z 2,33 mln oglądających (wtorkowe wydanie) oraz „Teleexpress” Jedynki z 2,27 mln oglądających (25 marca; 16 lokata).

grafika

Wśród widzów w grupie komercyjnej 16-49 liderem oglądalności też był serial „M jak miłość”, który miał 1,79 mln osób, co dało TVP2 29,83 proc. udziału.

Drugie miejsce zajęły „Fakty” (1,18 mln widzów; 23,42 proc. udziału), a podium uzupełniają „Kuchenne rewolucje” (1,17 mln widzów; 22,88 proc. udziału).

grafika

20 najlepiej oglądanych programów - grupa 16-59.

grafika

Udział liderującego Polsatu wśród wszystkich widzów w zeszłym tygodniu zwiększył się o 0,41 pkt. proc. do 11,15 proc. Stacja ta na pozycję lidera awansowała z miejsca drugiego.

Z trzeciej na drugą lokatę awansował TVN, którego udział w analizowanym okresie wyniósł 9,18 proc. (do góry o 0,59 pkt. proc.).

Podium uzupełnia TVP2, która awansowała z czwartej lokaty. Udział tej stacji w zeszłym tygodniu wyniósł 8,93 proc., po wzroście względem poprzedniego o 0,38 pkt. proc.

Na czwartą pozycję - z pierwszej - spadła telewizyjna Jedynka (stacja ta 8,42 proc. udziału; w dół o 2,68 pkt. proc.).

Łączny udział tzw. „wielkiej czwórki” w zeszłym tygodniu w porównaniu do poprzedniego zmniejszył się z 38,78 proc. do 37,68 proc.

grafika

Wśród widzów w grupie 16-49 (docelowej dla stacji komercyjnych) pozycję lidera zajął Polsat. Udział tej stacji zwiększył się o 0,49 pkt. proc. do 12,22 proc. Wynik drugiego TVN uplasował się na poziomie 12,17 proc. (do góry o 0,64 pkt. proc.).

Podium uzupełnia Dwójka (+ 0,36 pkt. proc. do 7,55 proc.), która wyprzedziła Jedynkę (- 3,02 pkt. proc. do 4,90 proc.).

grafika

Wśród widzów w grupie wiekowej 16-59 pierwszy był Polsat (do góry o 0,31 pkt. proc. do 12,05 proc.).

grafika
Michał Kurdupski
Autor artykułu:
Michał Kurdupski
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Nie będzie szybkich blokad treści w polskim internecie. Wskazano 27 czynów zabronionych

Nie będzie szybkich blokad treści w polskim internecie. Wskazano 27 czynów zabronionych

Połowa TikToka w USA sprzedana. Tego samego inwestora może mieć właściciel TVN

Połowa TikToka w USA sprzedana. Tego samego inwestora może mieć właściciel TVN

Polskie Radio 24 z nową oprawą dźwiękową

Polskie Radio 24 z nową oprawą dźwiękową

Nowa prezes PwC w CEE. Agnieszka Gajewska zastąpi Adama Krasonia

Nowa prezes PwC w CEE. Agnieszka Gajewska zastąpi Adama Krasonia

New Balance MADE in USA
Materiał reklamowy

New Balance MADE in USA

Dorota Wysocka-Schnepf stawia na YouTube'a. "Poczucie powinności wobec prawdy" [TYLKO U NAS]

Dorota Wysocka-Schnepf stawia na YouTube'a. "Poczucie powinności wobec prawdy" [TYLKO U NAS]