Majówka należała do Polsatu. „M jak miłość” hitem

Największą widownię w zeszłym tygodniu zgromadziły seriale „M jak miłość” i „Ojciec Mateusz” oraz dziennik „Fakty”. Wśród stacji w 4+ liderem był Polsat, a z czwartego na drugie miejsce awansowała TVP2 - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl.

Michał Kurdupski
Michał Kurdupski
Udostępnij artykuł:

W minionym tygodniu, tj. w okresie od 29 kwietnia do 5 maja 2019 roku, najwięcej widzów zgromadził poniedziałkowy odcinek serialu „M jak miłość”. Miał on średnio 5,04 mln osób. Udział stacji w tym czasie wyniósł 33,74 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

Drugi był serial „Ojciec Mateusz”. Odcinek tej produkcji pokazany 5 maja miał w TVP1 3,09 mln oglądających, a jego SHR% wyniósł 22,78 proc.

Najchętniej oglądanym programem informacyjnym były „Fakty” TVN, które 5 maja na antenie tej stacji obejrzało 2,98 mln widzów (20,42 proc. udziału). Była to trzecia topowa pozycja programowa w rankingu.

Drugie pod względem oglądalności dzienników były „Wydarzenia” Polsatu, które zgromadziły 2,47 mln widzów (emisja również 5 kwietnia; 9. pozycja). Do zestawienia top 20 na 12 pozycji uplasowały się jeszcze „Wiadomości” Jedynki z 2,44 mln oglądających (także niedzielne wydanie).

grafika

Wśród widzów w grupie komercyjnej 16-49 liderem oglądalności też był serial „M jak miłość”, który miał 1,51 mln osób, co dało TVP2 27,42 proc. udziału.

Drugie miejsce zajęły „Fakty” (1,11 mln widzów; 20,25 proc. udziału), a podium uzupełniają „Wydarzenia” (1 widzów; 18,74 proc. udziału).

grafika

20 najlepiej oglądanych programów - grupa 16-59.

grafika

Udział liderującego Polsatu wśród wszystkich widzów w zeszłym tygodniu zmniejszył się o 1,20 pkt. proc. do 9,25 proc.

Z czwartej na drugą lokatę awansowała TVP2, której udział w analizowanym okresie wyniósł 8,40 proc. (do góry o 0,20 pkt. proc.).

Podium uzupełnia TVP1, która spadła z drugiej lokaty. Udział tej stacji w zeszłym tygodniu wyniósł 8,36 proc., po spadku względem poprzedniego wynoszącym 0,16 pkt. proc.

Na czwartą pozycję (z trzeciej) spadł TVN (stacja ta miała 8,13 proc. udziału; w dół o 0,23 pkt. proc.).

Łączny udział tzw. „wielkiej czwórki” w zeszłym tygodniu w porównaniu do poprzedniego zmniejszył się z 35,53 proc. do 34,14 proc.

grafika

Wśród widzów w grupie 16-49 (docelowej dla stacji komercyjnych) pozycję lidera zajął Polsat. Udział tej stacji zmniejszył się o 1,27 pkt. proc. do 9,99 proc. Wynik drugiego TVN uplasował się na poziomie 9,98 proc. (w dół o 0,81 pkt. proc.).

Podium uzupełnia Dwójka (+ 0,25 pkt. proc. do 6,97 proc.), a czwarta była Jedynka (- 0,17 pkt. proc. do 5,58 proc.).

grafika

Wśród widzów w grupie wiekowej 16-59 pierwszy był Polsat (w dół o 1,29 pkt. proc. do 9,78 proc.).

grafika
Michał Kurdupski
Autor artykułu:
Michał Kurdupski
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Tejchman twarzą "Gościa Wydarzeń". Rymanowski skupi się na YouTube i "Śniadaniu"

Tejchman twarzą "Gościa Wydarzeń". Rymanowski skupi się na YouTube i "Śniadaniu"

TikTok przekonuje Polaków, że jest bezpieczny dla dzieci. Ekspertka się nie zgadza

TikTok przekonuje Polaków, że jest bezpieczny dla dzieci. Ekspertka się nie zgadza

Znamy prowadzących sylwestra Polsatu. Tylu jeszcze nie było

Znamy prowadzących sylwestra Polsatu. Tylu jeszcze nie było

Solorz odwołany z podpisem syna. Znika z "serialowej fabryki" Polsatu

Solorz odwołany z podpisem syna. Znika z "serialowej fabryki" Polsatu

SDP i szefowa KRRiT przypominają "przejęcie" TVP. "Proces rzekomej "likwidacji" ma charakter pozorny"

SDP i szefowa KRRiT przypominają "przejęcie" TVP. "Proces rzekomej "likwidacji" ma charakter pozorny"

Polskie Radio nagrodziło dziennikarzy za popularne cykle. Na liście m.in. Grochal i Czejarek

Polskie Radio nagrodziło dziennikarzy za popularne cykle. Na liście m.in. Grochal i Czejarek