SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Tylko 30 proc. udziału „wielkiej czwórki”. „Fakty”, „Wiadomości” i „Cena wolności” hitami tygodnia

Największą widownię w zeszłym tygodniu zgromadziły: „Fakty”, „Wiadomości” oraz „Cena wolności”. Liderem oglądalności wśród stacji w 4+ była TVP1, w grupie 16-49 pierwsze miejsce zajął TVN, a w 16-59 - Polsat - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl.

Article

W minionym tygodniu - od 8 do 14 czerwca - najwięcej widzów zgromadziły poniedziałkowe „Fakty” TVN. Dziennik na głównej antenie oglądało średnio 2,64 mln osób. Udział stacji w tym czasie wyniósł 22,51 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń o pracę

Drugie pod względem oglądalności dzienników były „Wiadomości” Jedynki, które zgromadziły 2,38 mln widzów (emisja 8 czerwca; 2. Pozycja w ogólnym rankingu). Do zestawienia top 20 na 9 pozycji uplasowały się „Teleexpress” Jedynki z 1,91 mln oglądających (poniedziałkowe wydanie) oraz „Wydarzenia” Polsatu z 1,77 mln oglądających (emisja 8 czerwca; 11. lokata).

Na trzecim miejscu w ogólnym rankingu uplasował się serial „Cena wolności”. Produkcja we wtorkowy wieczór w TVP1 miała średnio 2,20 mln osób. Udział stacji w tym czasie wyniósł 16,73 proc.

Wśród widzów w grupie komercyjnej 16-49 liderem oglądalności też był dziennik „Fakty”, który miał 1,04 mln osób, co dało TVN 24,86 proc. udziału.

Drugie miejsce zajął magazyn „Uwaga! Koronawirus” (843 tys. widzów; 19,41 proc. udziału), a podium uzupełniają „Wydarzenia” (756 tys.; 18,33 proc.).

20 najlepiej oglądanych programów - grupa 16-59.

TVP1 liderem w 4+

Udział liderującej TVP1 wśród wszystkich widzów w zeszłym tygodniu zwiększył się o 0,79 pkt. proc. do 9,83 proc.

Drugi był Polsat, którego udział w analizowanym okresie wyniósł 7,51 proc. (spadek o 0,52 pkt. proc.).

Podium uzupełnia TVN. Udział stacji w zeszłym tygodniu wyniósł 7,04 proc. (w dół o 0,52 pkt. proc.). Czwarta była TVP2 (stacja miała 5,71 proc. udziału; - 0,62 pkt. proc.).

Łączny udział tzw. „wielkiej czwórki” w zeszłym tygodniu w porównaniu do poprzedniego zmniejszył się z 31,04 proc. do 30,17 proc. - jednego z najniższych poziomów w historii.

Piąte było TVN24 (stacja miała 5,71 proc. udziału; - 0,05 pkt. proc.). Oczko niżej znalazło się TVP Info (4,78 proc. udziału; - 0,28 pkt. proc.). Dwunaste miejsce należało do Polsat News (1,94 proc.; + 0,01 pkt. proc.).

TVN na czele w 16-49

Wśród widzów w grupie 16-49 (docelowej dla stacji komercyjnych) pozycję lidera zajął TVN. Udział stacji zmniejszył się o 1,02 pkt. proc. do 8,88 proc. Wynik drugiego Polsatu uplasował się na poziomie 8,81 proc. (do góry o 0,08 pkt. proc.).

Podium uzupełnia Jedynka (+ 0,32 pkt. proc. do 5,39 proc.), która wyprzedziła Dwójkę (- 0,24 pkt. proc. do 4,89 proc.).

Polsat pierwszy w 16-59

Wśród widzów w grupie wiekowej 16-59 pierwszy był Polsat (8,68 proc.; w dół o 0,36 pkt. proc.).

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Tylko 30 proc. udziału „wielkiej czwórki”. „Fakty”, „Wiadomości” i „Cena wolności” hitami tygodnia

12 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Ewa K.
Ale słabe cztery pierwsze stacje a TVP2 prawie nie istnieje.
odpowiedź
User
Marek
Za chwilę to płatna TVN 24 będzie miała więcej widzów niż TVP 2. O TVP INFO nie wspomne bo coraz mniejsza oglądalność tej stacji. Czyżby ludzie mieli wreszcie dość kłamstw i manipulacji co się dzieje?
odpowiedź
User
Qwert
Ale słabe cztery pierwsze stacje a TVP2 prawie nie istnieje.
Jak ma istnieć, jak wszystko co przyciągało widzów przenieśli do TVP 1, zakończyli albo porozrzucali tak po ramówce, że nie wiadomo gdzie tego szukać.
odpowiedź
User
Merlin
Ponad 200 milionów złotych rocznie kosztuje kanał TVP Info i z takim budżetem przegrywa walkę o widza z TVN 24, która jest telewizją płatną. Na początku byłem zdziwiony pomysłem Rafała Trzaskowski ego by ten kanał zlikwidować, ale w sumie lepiej te pieniądze przeznaczyć na TVP 3 i rozbudować informacje z regionu, sport z regionu, regionalne magazyny historyczne, turystyczne, kulturalne więcej z tego będzie pożytku. A tak wegetacja tych ośrodków trwa, zamiast tego od świtu do nocy bełkot polityczny w TVP info. Mój pomysł jest taki by powołać media regionalne z prawdziwego zdarzenia i na antenie TVP 3 nadawały swoje programy nie tylko ośrodki publiczne, ale także prywatne i tak np. w TVP 3 Łódź byłyby programy produkowane przez TVP3 Łódź prywatną TV TOYA Łódź, prywatną NTL Radomsko. Podobnie byłoby w innych regionach i tak można by obejrzeć np. na antenie TVP 3 Warszawa serwisy prywatnych telewizji z Płocka czy Radomia.Takze rozgłośnie regionalne polskiego radia współpracowałyby przy tworzeniu regionalnych magazynów reporterów. W chwili obecnej na 16 antenach regionalnych nie ma nawet jednego np. teleturnieju o regionie, z którego stacja nadaje.
odpowiedź
User
TVPIS
Przez 5 lat ludzie dostają papkę manipulacji,szczucia i ,,prawd,,rodem z PRL u ale nie tego
Z lat 80 tych ale raczej z lat 50 tych.
odpowiedź