SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Wyniki słuchalności rozgłośni radiowych w miastach (raport z drugiej połowy 2015 roku)

Przedstawiamy raport Radio Track Millward Brown za okres od sierpnia 2015 roku do stycznia 2016 roku przygotowany dla portalu Wirtualnemedia.pl - dotyczący najpopularniejszych stacji radiowych w wybranych miastach Polski, pod względem udziału słuchania, w grupie wiekowej słuchaczy od 15 do 75 lat.

Article

W Warszawie na pozycję lidera - z drugiej lokaty - awansowała Trójka (z 11,2 proc. do 14,7 proc. udziału). Na drugie miejsce spadło Radio ZET (taki sam udział na poziomie 13,1 proc.). Na ostatnią pozycję podium - z miejsca czwartego - awansowało RMF FM (z 8,0 proc. do 8,4 proc.). Z kolei na czwartą lokatę - z siódmej - awansowało VOX FM (z 5,8 proc. do 7,6 proc.).

>>> Rynek radiowy w Warszawie

W Aglomeracji Śląskiej pierwszą lokatę zajęło RMF FM (spadek z 33,7 proc. do 30,9 proc. udziału). Na drugie miejsce - z trzeciego - awansowała Trójka (z 7,3 proc. do 11,3 proc.). Na ostatnią pozycję podium - z miejsca czwartego - awansowała Jedynka (pomimo straty z 6,3 proc. do 5,2 proc.). Na czwartą lokatę - z ósmej - awansowało RMF MAXXX (z 4,4 proc. do 5,1 proc.).

>>> Rynek radiowy w Aglomeracji Śląskiej

W Trójmieście nowym liderem - po awansie z drugiego miejsca - została Trójka (z 13,6 proc. do 15,8 proc. udziału). Na drugą pozycję spadło RMF FM (z 18,8 proc. do 15,6 proc.). Ostatnią lokatę podium zajęło Radio ZET (strata z 11,2 proc. do 10,2 proc.). Na czwartym miejscu sklasyfikowane zostało Polskie Radio Gdańsk (taki sam udział na poziomie 9,1 proc.).

>>> Rynek radiowy w Trójmieście

W Poznaniu na pierwsze miejsce - z czwartego - awansowała Trójka (z 8,7 proc. do 14,5 proc. udziału). Wiceliderem było Radio Eska (strata z 13,1 proc. do 11,2 proc.). Ostatnią pozycję podium zajęły Złote Przeboje (z 12,3 proc. do 11,1 proc.). Natomiast na czwartą lokatę - z pierwszej - spadło RMF FM (z 13,6 proc. do 10,4 proc.).

>>> Rynek radiowy w Poznaniu

W Krakowie pierwsza lokata należała do RMF FM (spadek z 25,5 proc. do 24,5 proc. udziału). Drugie miejsce zajęła Trójka (wzrost z 10,0 proc. do 11,8 proc.). Na ostatniej pozycji podium ulokowało się Radio ZET (strata z 8,4 proc. do 7,1 proc.). Z kolei na czwartą lokatę - z miejsca piątego - awansowała Jedynka (z 6,4 proc. do 6,8 proc.).

>>> Rynek radiowy w Krakowie

W Łodzi na pozycji lidera uplasowało się RMF FM (spadek z 14,8 proc. do 13,6 proc. udziału). Drugie miejsce zajęło Radio ZET (z 12,5 proc. do 12,2 proc.). Na ostatnią pozycję podium - z miejsca piątego - awansowała Trójka (z 8,3 proc. do 10,1 proc.). Czwarta lokata należała do Eski (strata z 10,3 proc. do 9,6 proc.).

>>> Rynek radiowy w Łodzi

We Wrocławiu na pierwsze miejsce - z drugiego - awansowała Trójka (z 9,8 proc. do 14 proc. udziału). Na drugą pozycję spadło RMF FM (z 11,9 proc. do 10,0 proc.). Na ostatnią lokatę podium - z miejsca szóstego - awansowały Złote Przeboje Kolor (z 7,0 proc. do 7,1 proc.). Natomiast na czwartą pozycję - z miejsca dziewiątego - awansowało TOK FM (z 4,7 proc. do 7,0 proc.).

>>> Rynek radiowy we Wrocławiu

W Szczecinie pierwszą lokatę zajęło Radia Szczecin (spadek z 18,2 proc. do 17,6 proc. udziału). Wiceliderem było Radio ZET (z 13,7 proc. do 12,8 proc.). Na ostatnią lokatę podium - z miejsca czwartego - awansowało RMF FM (z 12 proc. do 12,5 proc.). Natomiast na czwarte miejsce spadła Trójka (z 13 proc. do 11,6 proc.).

>>> Rynek radiowy w Szczecinie

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Wyniki słuchalności rozgłośni radiowych w miastach (raport z drugiej połowy 2015 roku)

15 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
gość
Dane mają charakter historyczny - mamy już 3 miesiąc następnego roku.
13 9
odpowiedź
User
orion2
Polskie Radio powinno odejść od kierowania się wynikami tego typu badań. Albo misja, albo słupki-wybór jest oczywisty-oferta Polskiego Radia w żadnym wypadku nie powinna uwzględniać wyników słuchalności. Priorytetem powinien być wysoki poziom w zakresie kultury, która ma podnosić poziom intelektualny słuchaczy. Tutaj ewentualnie widzę możliwość badań odpowiadających na pytanie: czy oferta Polskiego Radia spełnia wymagania kultury najwyższych lotów.
16 9
odpowiedź
User
kunon
Trójka wygrała z Zetką w Warszawie. No, brawo! Padł bastion....
14 8
odpowiedź
User
Ekspert medialny
Jakieś głupoty orion2 pisze. Oczywiście, że Polskie Radio powinno starać się o jak najlepsze wyniki słuchalności. Z "oferty spełniającej wymagania kultury najwyższych lotów" nie będzie żadnego pożytku, jeżeli słuchać tej oferty będzie 0,1% słuchaczy. To żadna sztuka marnotrawić w taki sposób publiczne pieniądze (z abonamentu), tworząc zbyt konserwatywne audycje, które mało kogo zainteresują. Prawdziwą sztuką jest zrobić radio na poziomie, które będzie chętnie słuchane przez miliony ludzi. Trzeba umieć znaleźć kompromis: przemycać treści na poziomie, ale oprawić je przystępną formą dla słuchaczy. Taki kompromis doskonale udaje się w Trójce i w Jedynce, ale w Dwójce niestety już nie i w Dwójce mamy doskonały przykład żenującego marnotrawienia pieniędzy na audycje, których prawie nikt nie słucha. :( :(
10 12
odpowiedź
User
Laik medialny
Jakieś głupoty orion2 pisze. [...] Taki kompromis doskonale udaje się w Trójce i w Jedynce, ale w Dwójce niestety już nie i w Dwójce mamy doskonały przykład żenującego marnotrawienia pieniędzy na audycje, których prawie nikt nie słucha.

Bo słuchaczy, ekspercie od 7 boleści, to trzeba sobie wychować. Komuna potrafiła zainteresować prostego człowieka np. Teatrem Telewizji i dzisiaj możesz z emerytem, mającym podstawowe lub wyższe wykształcenie, pogadać na ciekawsze tematy niż z absolwentem wyższej szkoły gotowania na gazie. Media są współodpowiedzialne za wychowanie troglodytów. Niestety mało ludzi mediów potrafi się uderzyć we własne piersi, jak np. lata temu Jagielski.
Ja nie zgadzam się na media publiczne, przemycające treści. Wystarczy mi robienie ze słuchaczy idiotów poprzez wciskanie playlisty, która udaje oprawę muzyczną, a moim zdaniem brzydko pachnie usługą reklamową. Nie zgadzam się na wywiady-ustawki z muzykami, w których tzw. ikony radiowe pełnią rolę prezenterów. Nie zgadzam się na robienie szwedzkiego stołu dla największych wytwórni fonograficznych, tym bardziej, że za każdą emisja utworu idą tantiemy, które musi płacić radio. Niech idą w różnych kierunkach, niech muzyka będzie różnorodna. Nie zgadzam się na dyktat słupków, natomiast ucieszy mnie wzrost słuchalności przy jednoczesnym realizowaniu misji. Natomiast irytuje mnie jaranie się samymi słupkami dla zasady, bez jakiejkolwiek refleksji na temat jakości treści. Wolę np. Trójkę ze słuchalnością na poziomie 5% zamiast 8,5%, ale bez playlisty, porannych cyklów, seriali "Bowie co sie zowie", dętych wywiadów, zapętleń wokół promowanych płyt w audycjach autorskich, promowania kilku festiwali i olewania wielu innych wartościowych wydarzeń muzycznych. Jednocześnie wcale nie uważam, że to oznaczałoby spadek słuchalności do 5%. Udowodnij mi, że granie 30 razy utworu Adele, który można usłyszeć prawie w każdej rozgłośni komercyjnej da większą słuchalność niż granie 30 różnych dobrych utworów nawet z tego samego gatunku. Taka Rykarda Parasol, Andrea Schroeder, Chelsea Wolf itd. zjadają na śniadanie Lanę del Rey, ale niech będzie i miejsce dla niej, ale nie przede wszystkim, lecz między innymi. Podaj mi 1 powód, dla którego mają istnieć media publiczne, które działają w tym samym segmencie rynku, co media komercyjne. Podaj mi 1 powód, dla którego mam na to płacić. Ja, mimo, że rzadko słucham Dwójki, jestem gotów na nią płacić, bo żadne radio komercyjne nie oferuje tego, co to radia. Dlaczego? Bo inwestowanie w kulturę zawsze się opłaci, choć nie mówimy tu tylko o pieniądzach. Chcesz, żeby ludzie słyszący "Dni, których nie znamy" w wykonaniu Grechuty pisali "dobry kawałek, lepszy niż oryginał", twierdząc, że oryginał to wersja Bednarka?
Co do kompromisu. Na razie to jest żaden kompromis. Trójka to radio popadające w skrajności: jak nie pierdyliardowe emisje utworów Floydów czy Zeppelinów, to redaktorka grająca przez pół roku, co tydzień, Lanę del Rey w audycji autorskiej albo dwóch redaktorów katujących płyty Bowiego. Trójkę ratują niektóre audycje autorskie, w których jest dużo muzyki nieobecnej w mediach komercyjnych i to te audycje mają właśnie bardzo wysoką słuchalność, mimo późnej pory emisji. To za tymi redaktorami idą słuchacze, tak jak np. poszli za Kosiakiem. Jak jesteś "ekspertem" to pewnie masz dostęp do badań słuchalności poszczególnych audycji, mimo, że to materiał z kategorii "poufne" - ciekawe, dlaczego.
14 8
odpowiedź