SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

„Fakt” liderem sprzedaży w czerwcu. Tylko 92 tys. egz. „Gazety Wyborczej” - najmniej w historii

Liderem średniej sprzedaży ogółem wśród dzienników ogólnopolskich w czerwcu br. był „Fakt”. Wszystkie dzienniki odnotowały spadki, a najwięcej straciła „Gazeta Wyborcza”, której wynik obniżył się do najniższego poziomu w historii - wynika z analizy portalu Wirtualnemedia.pl.

Article

W czerwcu 2018 roku średnia sprzedaż ogółem „Faktu” (Ringier Axel Springer Polska) wyniosła 236 756 egz., czyli o 8,95 proc. mniej niż w analogicznym okresie rok wcześniej - pokazują dane Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, opracowane przez portal Wirtualnemedia.pl.

>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki

Drugą lokatę ze sprzedażą ogółem wynoszącą 117 419 egz. zajął „Super Express” (ZPR Media). Jego wynik zmniejszył się o 8,42 proc.

Podium uzupełnia „Gazeta Wyborcza” (Agora). Jej średni wynik poszedł w dół o 17,86 proc. do 92 148 egz. - najniższego miesięcznego wyniku w historii tego tytułu. Dziennik ten zanotował również największy spadek w zestawieniu.

Jak już informowaliśmy Grupa Agora przedstawiła kilkanaśnie dni temu strategię na lata 2018-2022 z której wynika, że sporą część pieniędzy przeznaczy na akwizycję - 500 mln złotych, 200 mln złotych na rozwój kin Helios, a także na sieć restauracji. W sumie na inwestycje do 2022 roku ma wydać maksymalnie ok. 930 mln zł.

Na czwartej pozycji znalazła się „Rzeczpospolita” (Gremi Media), której średnia sprzedaż ogółem zmniejszyła się w ciągu roku o 6,71 proc. Dziennik ten w czerwcu br. sprzedawał się w liczbie 45 590 egz.

Z kolei konkurencyjny „Dziennik Gazeta Prawna” (Infor Biznes) znalazł się w zestawieniu na kolejnym miejscu ze średnim wynikiem na poziomie 35 073 egz., po spadku o 9,32 proc.

W czerwcu br. w porównaniu do poprzedniego miesiąca największym wzrostem średniej sprzedaży ogółem wśród dzienników pochwalić się mógł „Przegląd Sportowy” (Ringier Axel Springer Polska), który zyskał tutaj 26,76 proc.

Najwięcej w tym ujęciu stracił z kolei „Dziennik Gazeta Prawna”, którego średnia sprzedaż ogółem zmalała o 5,71 proc.

Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.

Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.

Nakład jednorazowy to liczba wydrukowanych egzemplarzy danego wydania opatrzonego tą samą datą wydawniczą oraz tym samym numerem, nie zawiera rozpowszechnionych przez wydawcę e-wydań. Średni nakład jednorazowy oblicza się dodając nakłady wszystkich wydań w danym okresie i dzieląc otrzymaną sumę przez liczbę wydań w danym okresie.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: „Fakt” liderem sprzedaży w czerwcu. Tylko 92 tys. egz. „Gazety Wyborczej” - najmniej w historii

42 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
ja
Jeszcze jedna kadencja PiS i znikną z rynku. A PiS kolejne wybory wygra bo w Polsce opozycja to jest jeszcze większy dowcip niż sprzedaż Wyborczej.
odpowiedź
User
najwięcej straciła „Gazeta Wyborcza”
Nic tak nie cieszy Polaków, jak spadki "GW" i Agory. Tak trzymać!
odpowiedź
User
Krasawica
Zdjęcie ilustracyjne, użyte przez Wirtualne Media do tego artykułu pokazuje I stronę jakiegoś wydania ,,Gazety wyborczej" z tekstem ,,Nie ma zgody na taką demokrację". Sądząc po wynikach sprzedaży, nie ma zgody na taką gazetę.
99 24
odpowiedź
User
majstry manipulacji
Zdjęcie ilustracyjne, użyte przez Wirtualne Media do tego artykułu pokazuje I stronę jakiegoś wydania ,,Gazety wyborczej" z tekstem ,,Nie ma zgody na taką demokrację". Sądząc po wynikach sprzedaży, nie ma zgody na taką gazetę.
Mają rozmach chłopaki z Czerskiej :P W tak krótkim czasie przeputać pół miliona sprzedaży :D
83 17
odpowiedź
User
ed
Gazeta Wyborcza sprzedaje coraz więcej płatnych subskrypcji elektronicznych, a przychody z tego tytułu i zarobki dziennikarzy rosną. Wystarczy spojrzeć na znakomitą prezencję i styl czołowych dziennikarek i dziennikarzy Wyborczej. Każdy obrońca polskiej konstytucji z 1997 roku popiera Wyborczą i wykupuje po kilka subskrypcji.
24 74
odpowiedź