SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Sprzedaż „Gazety Wyborczej” spadła do 87 tys. egz., „Gazety Polskiej Codziennie” do 14 tys.

Liderem średniej sprzedaży ogółem wśród dzienników ogólnopolskich w lipcu br. był „Fakt”. Wszystkie dzienniki odnotowały spadki, a najwięcej straciła „Gazeta Polska Codziennie” - wynika z analizy portalu Wirtualnemedia.pl.

W lipcu 2018 roku średnia sprzedaż ogółem „Faktu” (Ringier Axel Springer Polska) wyniosła 228 630 egz., czyli o 9,48 proc. mniej niż w analogicznym okresie rok wcześniej - pokazują dane Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, opracowane przez portal Wirtualnemedia.pl.

>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki

Drugą lokatę ze sprzedażą ogółem wynoszącą 111 373 egz. zajął „Super Express” (ZPR Media). Jego wynik zmniejszył się o 12,64 proc.

Najniższa sprzedaż w historii

Podium uzupełnia „Gazeta Wyborcza” (Agora). Jej średni wynik poszedł w dół o 19,08 proc. do 87 231 egz.

Jak już informowaliśmy Grupa Agora przedstawiła kilka tygodni temu strategię na lata 2018-2022 z której wynika, że sporą część pieniędzy przeznaczy na akwizycję - 500 mln złotych, 200 mln złotych na rozwój kin Helios, a także na sieć restauracji. W sumie na inwestycje do 2022 roku ma wydać maksymalnie ok. 930 mln zł.

Na czwartej pozycji znalazła się „Rzeczpospolita” (Gremi Media), której średnia sprzedaż ogółem zmniejszyła się w ciągu roku o 7,33 proc. Dziennik ten w lipcu br. sprzedawał się w liczbie 45 214 egz.

Z kolei konkurencyjny „Dziennik Gazeta Prawna” (Infor Biznes) znalazł się w zestawieniu na kolejnym miejscu ze średnim wynikiem na poziomie 34 640 egz., po spadku o 10,57 proc.

Największy spadek średniej sprzedaży ogółem, wynoszący 20,27 proc. do 14 767 egz., zanotowała z kolei „Gazeta Polska Codziennie” (Forum). Tytuł ten w rankingu był siódmy.

Spośród wszystkich dzienników najniższą miesięczną sprzedaż w historii zanotowały „Fakt”, „Super Express”, „Gazeta Wyborcza”, „Dziennik Gazeta Prawna” i „Gazeta Polska Codziennie”.

W lipcu br. w porównaniu do poprzedniego miesiąca jedynym wzrostem średniej sprzedaży ogółem wśród dzienników pochwalić się mógł „Puls Biznesu” (Bonnier Business Polska), który zyskał tutaj 2,31 proc.

Najwięcej w tym ujęciu stracił z kolei „Przegląd Sportowy” (Ringier Axel Springer Polska), którego średnia sprzedaż ogółem zmalała o 10,43 proc.

Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.

Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.

Nakład jednorazowy to liczba wydrukowanych egzemplarzy danego wydania opatrzonego tą samą datą wydawniczą oraz tym samym numerem, nie zawiera rozpowszechnionych przez wydawcę e-wydań. Średni nakład jednorazowy oblicza się dodając nakłady wszystkich wydań w danym okresie i dzieląc otrzymaną sumę przez liczbę wydań w danym okresie.

Dołącz do dyskusji: Sprzedaż „Gazety Wyborczej” spadła do 87 tys. egz., „Gazety Polskiej Codziennie” do 14 tys.

40 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Faz
Agora walczy ostro o klienta dla kin, Helios w Szczecinie (Kupiec), w Bydgoszczy (Galeria Pomorska) i Sosnowcu bilety po 14 zl przez cały tydzień!
odpowiedź
User
Jan Józef Grzyb
Panie Michnik, pozdrów pan brata :)
odpowiedź
User
Ewa
Za wolno upada GW, za wolno. Do kin Heliso nigdy z tego też powodu nie wchodzę,
odpowiedź