SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

„Gazeta Polska Codziennie” z największym spadkiem w maju, w górę „Puls Biznesu”

Liderem średniej sprzedaży ogółem wśród dzienników ogólnopolskich w maju br. był „Fakt”. Największym wzrostem sprzedaży w zestawieniu pochwalić się mógł „Puls Biznesu”, a na czele spadków uplasowała się „Gazeta Polska Codziennie” - wynika z analizy portalu Wirtualnemedia.pl.

Article

W maju 2019 roku średnia sprzedaż ogółem „Faktu” (Ringier Axel Springer Polska) wyniosła 222 097 egz., czyli o 10,80 proc. mniej niż w analogicznym okresie rok wcześniej - pokazują dane Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, opracowane przez portal Wirtualnemedia.pl.

>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki

Drugą lokatę ze sprzedażą ogółem wynoszącą 114 875 egz. zajął „Super Express” (ZPR Media). Jego wynik zwiększył się o 0,76 proc.

Podium uzupełnia „Gazeta Wyborcza” (Agora). Jej średni wynik poszedł w dół o 4,25 proc. do 89 180 egz.

Największy spadek średniej sprzedaży ogółem, wynoszący 11,05 proc. do 13 641 egz., zanotowała z kolei „Gazeta Polska Codziennie” (Forum). Tytuł ten w rankingu zajął siódmą lokatę.

Z kolei największym wzrostem w zestawieniu, wynoszącym 4,96 proc., pochwalić się mógł „Puls Biznesu” (Bonnier Business Polska), który w zestawieniu był ósmy. Jego średnia sprzedaż ogółem w badanym miesiącu wyniosła 9 404 egz.

W maju br. w porównaniu do poprzedniego miesiąca największym wzrostem średniej sprzedaży ogółem pochwalić się mogła „Gazeta Wyborcza”, która zyskała tutaj 3,71 proc.

Najwięcej w tym ujęciu stracił „Dziennik Gazeta Prawna” (Infor Biznes), którego średnia sprzedaż ogółem zmalała o 3,05 proc.

Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.

Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.

Nakład jednorazowy to liczba wydrukowanych egzemplarzy danego wydania opatrzonego tą samą datą wydawniczą oraz tym samym numerem, nie zawiera rozpowszechnionych przez wydawcę e-wydań. Średni nakład jednorazowy oblicza się dodając nakłady wszystkich wydań w danym okresie i dzieląc otrzymaną sumę przez liczbę wydań w danym okresie.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: „Gazeta Polska Codziennie” z największym spadkiem w maju, w górę „Puls Biznesu”

10 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
YKK
"Gazeta Polska Codziennie" jak zwykle na czele...spadków. I tylko papieru szkoda, bo drukują tego kilka razy więcej niż sprzedają - i to od lat.
33 6
odpowiedź
User
Propozycja
Proponuję, by wprowadzić poprawkę do tegorocznego budżetu. Gazeta Polska Codziennie powinna uzyskać rekompensatę za brak czytelnictwa w Polsce. Zakup prenumeraty powinien być obowiązkowy z programu 500+
19 5
odpowiedź
User
dobre
Proponuję, by wprowadzić poprawkę do tegorocznego budżetu. Gazeta Polska Codziennie powinna uzyskać rekompensatę za brak czytelnictwa w Polsce. Zakup prenumeraty powinien być obowiązkowy z programu 500+

A nawet bardzo dobre !
8 4
odpowiedź
User
XYZ
Szkoda oczu na takie głupoty
4 2
odpowiedź
User
a
trochę się podniosło wyborczej, ale nie przebiło 90 tys.
7 1
odpowiedź