SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

„Gazeta Wyborcza” najbardziej w dół wśród dzienników, „Przegląd Sportowy” zyskał najwięcej

Średnie rozpowszechnianie płatne razem wszystkich dzienników ogólnopolskich w maju br. było o 3,03 proc. niższe niż w maju 2020 roku. Najchętniej kupowany był „Fakt”, największym wzrostem pochwalić się mógł „Przegląd Sportowy”, a najwięcej straciła „Gazeta Wyborcza” - wynika z analizy portalu Wirtualnemedia.pl.

Article

W maju 2021 roku średnie rozpowszechnianie płatne razem „Faktu” (Ringier Axel Springer Polska) wyniosło 163 817 egz., o 7,69 proc. mniej niż w analogicznym okresie rok wcześniej - pokazują dane Polskich Badań Czytelnictwa „Audyt ZKDP”, udostępnionych przez PAP.

>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń o pracę

Drugą lokatę ze wynikiem wynoszącym 91 564 egz. zajął „Super Express” (ZPR Media). Zwiększył się o 4,49 proc.

Podium uzupełnia „Gazeta Wyborcza” (Agora). Jej średni wynik poszedł w dół najbardziej w zestawieniu - o 11,07 proc. do 58 312 egz.

Pierwszą piątkę zestawienia uzupełniają „Rzeczpospolita” (Gremi Media; 36 495 egz.; w dół o 8,23 proc.) oraz „Dziennik Gazeta Prawna” (Infor Biznes; 30 447 egz.; - 2,30 proc.).

Dalej uplasowały się: „Gazeta Podatkowa” (Wydawnictwo Podatkowe Gofin; 21 169 egz.; - 4,34 proc.), „Przegląd Sportowy” (Ringier Axel Springer Polska; 16 155 egz.; + 57,92 proc. - zdecydowanie największy wzrost w zestawieniu), „Puls Biznesu” (Bonnier Business Polska; 11 800 egz.; + 25,83 proc.) i „Gazeta Giełdy Parkiet” (Gremi Media; 4 042 egz.; + 0,22 proc.).

Sprzedaż dzienników spadła o 3 proc.

Średnie rozpowszechnianie płatne razem wszystkich - monitorowanych przez PBC „Audyt ZKDP” - codziennych gazet w maju br. wyniosła 433 801 egz. Była o 3,03 proc. niższa niż w maju 2020 roku. Od drugiej dekady marca ub.r. w Polsce rząd wprowadził ograniczenia związane z epidemią COVID-19, m.in. zamknięto większość obiektów handlowych (poza sklepami spożywczymi, aptekami, piekarniami itp.), co utrudniło konsumentom zakup prasy.

Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: „Gazeta Wyborcza” najbardziej w dół wśród dzienników, „Przegląd Sportowy” zyskał najwięcej

33 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
kicz
no prosze - GieWu, "instytucja demokracji", "ikona wolnosci i niezależnosci" z największymi spadkami? tońcie dalej, nie będe po was płakał.
87 27
odpowiedź
User
andyd
no prosze - GieWu, "instytucja demokracji", "ikona wolnosci i niezależnosci" z największymi spadkami? tońcie dalej, nie będe po was płakał.
tak się nie ciesz, czytelnicy Wyborczej przechodzą do internetu, i tam czytają Wyborczą
40 80
odpowiedź
User
Falk
Adam odejdź wreszcie...
62 10
odpowiedź