SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google RSS Twitter

„Gazeta Polska Codziennie” z największym spadkiem, „Fakt” liderem sprzedaży w lutym

Liderem średniej sprzedaży ogółem wśród dzienników ogólnopolskich w lutym br. był „Fakt”. Największym wzrostem sprzedaży w zestawieniu pochwalić się mógł „Puls Biznesu”, a na czele spadków uplasowała się „Gazeta Polska Codziennie” - wynika z analizy portalu Wirtualnemedia.pl.

Article

W lutym 2019 roku średnia sprzedaż ogółem „Faktu” (Ringier Axel Springer Polska) wyniosła 228 266 egz., czyli o 11,90 proc. mniej niż w analogicznym okresie rok wcześniej - pokazują dane Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, opracowane przez portal Wirtualnemedia.pl.

>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki

Drugą lokatę ze sprzedażą ogółem wynoszącą 116 162 egz. zajął „Super Express” (ZPR Media). Jego wynik zmniejszył się o 6 proc.

Podium uzupełnia „Gazeta Wyborcza” (Agora). Jej średni wynik poszedł w dół o 6,04 proc. do 92 259 egz.

Największy spadek średniej sprzedaży ogółem, wynoszący 16,26 proc. do 13 903 egz., zanotowała z kolei „Gazeta Polska Codziennie” (Forum). Tytuł ten w rankingu zajął siódmą lokatę.

Z kolei największym wzrostem w zestawieniu, wynoszącym 6,40 proc., pochwalić się mógł „Puls Biznesu” (Bonnier Business Polska), który w zestawieniu był ósmy. Jego średnia sprzedaż ogółem w badanym miesiącu wyniosła 9 441 egz.

W lutym br. w porównaniu do poprzedniego miesiąca największym wzrostem średniej sprzedaży ogółem pochwalić się mógł „Przegląd Sportowy” (Ringier Axel Springer Polska), który zyskał tutaj 14,78 proc.

Najwięcej w tym ujęciu też stracił „Dziennik Gazeta Prawna” (Infor Biznes), którego średnia sprzedaż ogółem zmalała o 10,34 proc.

Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.

Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.

Nakład jednorazowy to liczba wydrukowanych egzemplarzy danego wydania opatrzonego tą samą datą wydawniczą oraz tym samym numerem, nie zawiera rozpowszechnionych przez wydawcę e-wydań. Średni nakład jednorazowy oblicza się dodając nakłady wszystkich wydań w danym okresie i dzieląc otrzymaną sumę przez liczbę wydań w danym okresie.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: „Gazeta Polska Codziennie” z największym spadkiem, „Fakt” liderem sprzedaży w lutym

17 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
holmes
Puls Biznesu jako jedyny miał w lutym rozpowszechnianie większe od nakładu. To ciekawe, dotąd słyszałem tylko o zwrotach większych od nakładu...
Oczywiście żartuję. Chodzi o e-wydania nie sumowane z nakładem fizycznym.
11 1
odpowiedź
User
Jean
Ciekaw jestem, kiedy wydawca Gazety Polskiej Codziennie zrozumie, że jego pismo jest absolutnie niestrawne, po prostu bardzo złe? Może wtedy, kasa z naszych podatków przestanie płynąć? :)
30 8
odpowiedź
User
YKK
Możesz mi wytłumaczyć Sakiewicz, po co drukujesz prawie 70 000 egzemplarzy gadzinówki, skoro "sprzedaje" się raptem 15 000 (a tak naprawdę 5000)? Zwrotami tapetujesz swoje ego?
29 6
odpowiedź
User
nik
Możesz mi wytłumaczyć Sakiewicz, po co drukujesz prawie 70 000 egzemplarzy gadzinówki, skoro "sprzedaje" się raptem 15 000 (a tak naprawdę 5000)? Zwrotami tapetujesz swoje ego?
To działanie prospołeczne. Dzięki jego działaniu papiernicy, drukarze i transportowcy mają na chleb i tacę.
30 4
odpowiedź
User
luk
a spółki państwowe czyli obywatele, pchają kasę na reklamy u sakiewicza, przecież to jawna niegospodarność...
17 3
odpowiedź