SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

„Gazeta Wyborcza” i „GPC” z największymi spadkami sprzedaży we wrześniu

Liderem średniej sprzedaży ogółem wśród dzienników ogólnopolskich we wrześniu br. był „Fakt”. Wszystkie dzienniki odnotowały spadki, a najwięcej straciły „Gazeta Wyborcza” i „Gazeta Polska Codziennie” - wynika z analizy portalu Wirtualnemedia.pl.

We wrześniu 2018 roku średnia sprzedaż ogółem „Faktu” (Ringier Axel Springer Polska) wyniosła 224 215 egz., czyli o 9,77 proc. mniej niż w analogicznym okresie rok wcześniej - pokazują dane Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, opracowane przez portal Wirtualnemedia.pl.

>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki

Drugą lokatę ze sprzedażą ogółem wynoszącą 110 605 egz. zajął „Super Express” (ZPR Media). Jego wynik zmniejszył się o 12,07 proc.

Podium uzupełnia „Gazeta Wyborcza” (Agora). Jej średni wynik poszedł w dół o 16,04 proc. do 90 088 egz. Jednocześnie był to największy spadek w zestawieniu.

Na czwartej pozycji znalazła się „Rzeczpospolita” (Gremi Media), której średnia sprzedaż ogółem zmniejszyła się w ciągu roku o 7,10 proc. Dziennik ten w sierpniu br. sprzedawał się w liczbie 44 795 egz.

Z kolei konkurencyjny „Dziennik Gazeta Prawna” (Infor Biznes) znalazł się w zestawieniu na kolejnym miejscu ze średnim wynikiem na poziomie 38 342 egz., po spadku o 3,59 proc.

Duży spadek średniej sprzedaży ogółem, wynoszący 15,56 proc. do 14 829 egz., zanotowała również „Gazeta Polska Codziennie” (Forum). Tytuł ten w rankingu był siódmy.

We wrześniu br. w porównaniu do poprzedniego miesiąca największym wzrostem średniej sprzedaży ogółem wśród dzienników pochwalić się mógł „Dziennik Gazeta Prawna”, który zyskał tutaj 9,42 proc.

Najwięcej w tym ujęciu stracił z kolei „Przegląd Sportowy” (Ringier Axel Springer Polska), którego średnia sprzedaż ogółem zmalała o 8,34 proc.

Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.

Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.

Nakład jednorazowy to liczba wydrukowanych egzemplarzy danego wydania opatrzonego tą samą datą wydawniczą oraz tym samym numerem, nie zawiera rozpowszechnionych przez wydawcę e-wydań. Średni nakład jednorazowy oblicza się dodając nakłady wszystkich wydań w danym okresie i dzieląc otrzymaną sumę przez liczbę wydań w danym okresie.

Dołącz do dyskusji: „Gazeta Wyborcza” i „GPC” z największymi spadkami sprzedaży we wrześniu

10 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
untermensz
noż qutva, co za wredne goooje - kto teraz bedzie naszym untermenszem?!
odpowiedź
User
Kacper
To, że tuby propagandowe tracą - cieszy.
odpowiedź
User
ttt
fanatycy z obu stron spadają najszybciej. Bravo!
odpowiedź