„Gazeta Wyborcza” najmocniej w dół, „Puls Biznesu” z 15-proc. wzrostem (dane z września)

Średnie rozpowszechnianie płatne razem wszystkich dzienników ogólnopolskich we wrześniu br. było o 6,05 proc. niższe niż we wrześniu 2020 roku. Najchętniej kupowany był „Fakt”, największym wzrostem pochwalić się mógł „Puls Biznesu”, a najwięcej straciła „Gazeta Wyborcza” - wynika z analizy portalu Wirtualnemedia.pl.

MK
MK
Udostępnij artykuł:
„Gazeta Wyborcza” najmocniej w dół, „Puls Biznesu” z 15-proc. wzrostem (dane z września)

We wrześniu 2021 roku średnie rozpowszechnianie płatne razem „Faktu” (Ringier Axel Springer Polska) wyniosło 154 075 egz., o 7,02 proc. mniej niż w analogicznym okresie rok wcześniej - pokazują dane Polskich Badań Czytelnictwa „Audyt ZKDP”, udostępnione przez PAP.

Drugą lokatę ze wynikiem wynoszącym 88 379 egz. zajął „Super Express” (ZPR Media). Zmniejszył się o 2,77 proc.

Podium uzupełnia „Gazeta Wyborcza” (Agora). Jej średni wynik poszedł w dół najbardziej w zestawieniu - o 13,07 proc. do 53 781 egz.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/fakty-na-czele-programow-informacyjnych-w-pazdzierniku,7170091370760321a ##

Pierwszą piątkę zestawienia uzupełniają „Rzeczpospolita” (Gremi Media; 36 549 egz.; w dół o 10,27 proc.) oraz „Dziennik Gazeta Prawna” (Infor Biznes; 31 442 egz.; - 2,88 proc.).

Dalej uplasowały się: „Gazeta Podatkowa” (Wydawnictwo Podatkowe Gofin; 21 329 egz.; - 4,12 proc.), „Przegląd Sportowy” (Ringier Axel Springer Polska; 16 382 egz.; - 2,63 proc.), „Puls Biznesu” (Bonnier Business Polska; 12 180 egz.; + 15,04 proc. - największy wzrost w zestawieniu) i „Gazeta Giełdy Parkiet” (Gremi Media; 4 048 egz.; + 4,98 proc.).

Sprzedaż dzienników spadła o 6 proc.

Średnie rozpowszechnianie płatne razem wszystkich - monitorowanych przez PBC „Audyt ZKDP” - codziennych gazet we wrześniu br. wyniosła 418 165 egz. Była o 6,05 proc. niższa niż we wrześniu 2020 roku. Od drugiej dekady marca ub.r. w Polsce rząd wprowadził ograniczenia związane z epidemią COVID-19, m.in. zamknięto większość obiektów handlowych (poza sklepami spożywczymi, aptekami, piekarniami itp.), co utrudniło konsumentom zakup prasy.

Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Nowa dziennikarka Wirtualnej Polski. Transfer z naTemat

Nowa dziennikarka Wirtualnej Polski. Transfer z naTemat

Kia Polska prezentuje model Kia K4. Kampania od agencji Interactive Partnersod

Kia Polska prezentuje model Kia K4. Kampania od agencji Interactive Partnersod

Prezenterka TVN ambasadorką marki gastronomicznej sieci stacji paliw MOL

Prezenterka TVN ambasadorką marki gastronomicznej sieci stacji paliw MOL

Publicis przejmuje globalną obsługę kreatywną Vodafone

Publicis przejmuje globalną obsługę kreatywną Vodafone

Stowarzyszenie Nowe Horyzonty wzmacnia zarząd i inwestuje w rozwój najważniejszych projektów filmowych
Materiał reklamowy

Stowarzyszenie Nowe Horyzonty wzmacnia zarząd i inwestuje w rozwój najważniejszych projektów filmowych

Nowy dziennikarz w Kanale Sportowym. Nie znika z własnego projektu

Nowy dziennikarz w Kanale Sportowym. Nie znika z własnego projektu