Wysoki wzrost na rosyjskim rynku reklamy online

W pierwszej połowie bieżącego roku rosyjski rynek reklamyinternetowej osiągnął wartość 260 milionów dolarów.

km
km
Udostępnij artykuł:

To o 73 procent więcej w porównaniu z analogicznym okresem roku2007 - informuje serwis Quintura, powołując się na raport firmyMindShare Interaction.

62 procent rynku (161 milionów dolarów) stanowiła reklamakontekstowa, a pozostałe 38 procent (99 milionów dolarów) reklamatypu display. W przypadku tej pierwszej wydatki zwiększyły się o 57procent.

Z kolei 10 największych internetowych reklamodawców w Rosjistanowiły firmy: Ford Motor (4,6 miliona dolarów), MTS (2,5 mln),Megafon (2,3 mln), General Motors (2 mln), VimpelCom (1,9 mln),Peugeout Citroen (1,6 mln), Nissan (1,5 mln), Samsung (1,3 mln),Honda (1,2 mln) oraz Procter & Gamble (1,1 mln).

Producenci samochodów inwestowali w pierwszych sześciumiesiącach bieżącego roku w internet do 20 procent swoichreklamowych budżetów. Tymczasem w przypadku ogółu reklamodawcówśrednia wyniosła tutaj 3,5 procenta.

Firma MindShare Interaction przedstawiła również prognozę,według której w całym bieżącym roku wydatki na reklamę online wRosji wyniosą ponad 600 milionów dolarów.

źródło: Quintura

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Nie żyje białoruski dziennikarz. Biełsat pokaże jego ostatnie nagranie

Nie żyje białoruski dziennikarz. Biełsat pokaże jego ostatnie nagranie

Zmarł wieloletni redaktor "Faktu"

Zmarł wieloletni redaktor "Faktu"

Tylu widzów oglądało show Małgorzaty Rozenek-Majdan o metamorfozach

Tylu widzów oglądało show Małgorzaty Rozenek-Majdan o metamorfozach

Sony zapowiada "kinową" transmisję 4K z Watykanu w święta

Sony zapowiada "kinową" transmisję 4K z Watykanu w święta

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń
Materiał reklamowy

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń

Wigilijne kolędowanie na ekranie. Co przygotowały największe stacje?

Wigilijne kolędowanie na ekranie. Co przygotowały największe stacje?