Yieldbird z mniejszym zyskiem, wypłacił Agorze 7,7 mln zł dywidendy

Należąca do Agory firma marketingu internetowego Yieldbird w ub.r. przy wzroście przychodów o 7,2 proc. do 161,31 mln zł zanotował spadek zysku z 10,47 do 8,03 mln zł. Zysk w całości został wypłacony jako dywidenda, Agora dostała 7,69 mln zł.

tw
tw
Udostępnij artykuł:
Yieldbird z mniejszym zyskiem, wypłacił Agorze 7,7 mln zł dywidendy
Siedziba Agory, fot. materiały prasowe

Yieldbird zajmuje się przede wszystkim realizacją internetowych kampanii reklamowych w modelu programatycznym. Skala działalności firmy znacząco rośnie od kilku lat: w 2016 roku jej przychody wyniosły 44,38 mln zł, w 2017 roku - 68,77 mln zł, rok później - 93,31 mln zł, a w 2019 roku - już 141,92 mln zł.

Wyniki spółki stanowią dużą część segmentu internetowego grupy kapitałowej Agora, który w ub.r. zanotował wzrost wpływów o 233,1 mln zł i spadek zysku EBITDA z 45,1 do 44,6 mln zł.

W sprawozdaniu Yieldbird zaznaczył, że w ub.r. jego wpływy zwiększyły się przede wszystkim wskutek „dalszej ekspansji na rynki globalne głównej działalności”. Natomiast Agora stwierdziła w swoim raporcie, że w samym czwartym kwartale przychody Yieldbirda zmalały „głównie z powodu zmiany w portfolio klientów”.

10 proc. wyższe koszty obniżyły zysk

Wydatki operacyjne spółki w ub.r. sięgnęły 144,92 mln zł, po wzroście rok do roku o 10,5 proc. To przede wszystkim skutek zwiększenia się ze 135,66 do 148,72 mln zł pozostałych kosztów obcych, czyli zakupu powierzchni reklamowych na potrzeby realizowanych kampanii.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/agora-liczba-pracownikow-wynagrodzenia-wlasciciele-prezes,7169843002599553a ##

Natomiast koszty pracownicze zmalały z 3,9 do 2,75 mln zł, a amortyzacji - z 1,01 mln zł do 923 tys. zł.

grafika

7,7 mln zł dywidendy dla Agory

W konsekwencji zysk operacyjny Yieldbirda zmniejszył się z 10,33 do 8,87 mln zł, a zysk netto - z 10,47 do 8,03 mln zł. W ub.r. spółka zapłaciła 947 mln zł podatku dochodowego, natomiast rok wcześniej skorzystała z tarczy podatkowej w kwocie 100 tys. zł.

Agora ma 95,76 proc. udziałów Yieldbirda, w ub.r. dokupiła kolejne (na początku roku należało do niej 92,1 proc.). Pozostałe walory należą do menedżerów spółki: Bartłomieja Chmiela, Fredrika Straussa (obaj mają po 1,03 proc.), Łukasza Sidora, Karola Jurgi (po 0,83 proc.) oraz Marcina Ekierta (0,52 proc.).

Na walnym zgromadzeniu zdecydowano, że cały zysk netto z ub.r. trafi do udziałowców. Dywidenda została wypłacona w drugiej połowie czerwca.

grafika

Yieldbird w ub.r. był najbardziej zyskowną spółką zależną Agory, także dlatego że od wiosny 2020 roku ograniczenia epidemiczne mocno uderzyły w wyniki sieci kin Helios i zajmującego się reklamą zewnętrzną AMS. W ub.r. Helios przy 216,39 mln zł wpływów miał 30,48 mln zł straty netto, a AMS zanotował 128,18 mln zł przychodów i 1,81 mln zł straty netto.

Natomiast na plusie były firmy radiowe. Doradztwo Mediowe, działające jako broker reklamy radiowej i internetowej, osiągnęło wzrost przychodów z 84,81 do 99,47 mln zł i 3,59 do 4,88 mln zł zysku netto. Cały zeszłoroczny zysk netto wypłacono jako dywidendę spółce Grupa Radiowa Agory, której jedynym właścicielem jest Agora.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/zwiazkowcy-agora-walka-o-podwyzki-dla-pracownikow,7169838546274433a ##

W pierwszym kwartale br. przychody grupy kapitałowej Agora zwiększyły się o 73,4 proc. do 253,1 mln zł, głownie dzięki wznowieniu działalności przez kina Helios. Wynik EBITDA wzrósł z 8,1 mln zł straty do 17,6 mln zł zysku, a strata netto zmalała z 59,4 do 33,1 mln zł.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Kultowa "Biała bluzka" w reżyserii Magdy Umer w TVP1

Kultowa "Biała bluzka" w reżyserii Magdy Umer w TVP1

Marka Streboxar w gronie klientów BeDigital

Marka Streboxar w gronie klientów BeDigital

VZK Laboratory z pierwszą kampanią na polskim rynku

VZK Laboratory z pierwszą kampanią na polskim rynku

Kampania mBanku "Jedna/Trzecia" edukuje Polaków o przyszłości finansowej

Kampania mBanku "Jedna/Trzecia" edukuje Polaków o przyszłości finansowej

Plebiscyt na Młodzieżowe Słowo Roku rozstrzygnięty!
Materiał reklamowy

Plebiscyt na Młodzieżowe Słowo Roku rozstrzygnięty!

HBO Max pokazało spot z zapowiedziami na 2026. To premierowe materiały

HBO Max pokazało spot z zapowiedziami na 2026. To premierowe materiały