SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Yieldbird z mniejszym zyskiem, wypłacił Agorze 7,7 mln zł dywidendy

Należąca do Agory firma marketingu internetowego Yieldbird w ub.r. przy wzroście przychodów o 7,2 proc. do 161,31 mln zł zanotował spadek zysku z 10,47 do 8,03 mln zł. Zysk w całości został wypłacony jako dywidenda, Agora dostała 7,69 mln zł.

Siedziba Agory, fot. materiały prasoweArticle

Yieldbird zajmuje się przede wszystkim realizacją internetowych kampanii reklamowych w modelu programatycznym. Skala działalności firmy znacząco rośnie od kilku lat: w 2016 roku jej przychody wyniosły 44,38 mln zł, w 2017 roku - 68,77 mln zł, rok później - 93,31 mln zł, a w 2019 roku - już 141,92 mln zł.

Wyniki spółki stanowią dużą część segmentu internetowego grupy kapitałowej Agora, który w ub.r. zanotował wzrost wpływów o 233,1 mln zł i spadek zysku EBITDA z 45,1 do 44,6 mln zł.

W sprawozdaniu Yieldbird zaznaczył, że w ub.r. jego wpływy zwiększyły się przede wszystkim wskutek „dalszej ekspansji na rynki globalne głównej działalności”. Natomiast Agora stwierdziła w swoim raporcie, że w samym czwartym kwartale przychody Yieldbirda zmalały „głównie z powodu zmiany w portfolio klientów”.

10 proc. wyższe koszty obniżyły zysk

Wydatki operacyjne spółki w ub.r. sięgnęły 144,92 mln zł, po wzroście rok do roku o 10,5 proc. To przede wszystkim skutek zwiększenia się ze 135,66 do 148,72 mln zł pozostałych kosztów obcych, czyli zakupu powierzchni reklamowych na potrzeby realizowanych kampanii.

Natomiast koszty pracownicze zmalały z 3,9 do 2,75 mln zł, a amortyzacji - z 1,01 mln zł do 923 tys. zł.

7,7 mln zł dywidendy dla Agory

W konsekwencji zysk operacyjny Yieldbirda zmniejszył się z 10,33 do 8,87 mln zł, a zysk netto - z 10,47 do 8,03 mln zł. W ub.r. spółka zapłaciła 947 mln zł podatku dochodowego, natomiast rok wcześniej skorzystała z tarczy podatkowej w kwocie 100 tys. zł.

Agora ma 95,76 proc. udziałów Yieldbirda, w ub.r. dokupiła kolejne (na początku roku należało do niej 92,1 proc.). Pozostałe walory należą do menedżerów spółki: Bartłomieja Chmiela, Fredrika Straussa (obaj mają po 1,03 proc.), Łukasza Sidora, Karola Jurgi (po 0,83 proc.) oraz Marcina Ekierta (0,52 proc.).

Na walnym zgromadzeniu zdecydowano, że cały zysk netto z ub.r. trafi do udziałowców. Dywidenda została wypłacona w drugiej połowie czerwca.

Yieldbird w ub.r. był najbardziej zyskowną spółką zależną Agory, także dlatego że od wiosny 2020 roku ograniczenia epidemiczne mocno uderzyły w wyniki sieci kin Helios i zajmującego się reklamą zewnętrzną AMS. W ub.r. Helios przy 216,39 mln zł wpływów miał 30,48 mln zł straty netto, a AMS zanotował 128,18 mln zł przychodów i 1,81 mln zł straty netto.

Natomiast na plusie były firmy radiowe. Doradztwo Mediowe, działające jako broker reklamy radiowej i internetowej, osiągnęło wzrost przychodów z 84,81 do 99,47 mln zł i 3,59 do 4,88 mln zł zysku netto. Cały zeszłoroczny zysk netto wypłacono jako dywidendę spółce Grupa Radiowa Agory, której jedynym właścicielem jest Agora.

Natomiast nadająca Radio TOK FM spółka Inforadio osiągnęła w ub.r. wzrost przychodów o 30,1 proc. do 15,26 mln zł i zysku netto z 1,39 do 2,42 mln zł. 66,1 proc. zysku wypłacono Grupie Radiowej Agory, a 33,9 proc. - Polityce Info.

W pierwszym kwartale br. przychody grupy kapitałowej Agora zwiększyły się o 73,4 proc. do 253,1 mln zł, głownie dzięki wznowieniu działalności przez kina Helios. Wynik EBITDA wzrósł z 8,1 mln zł straty do 17,6 mln zł zysku, a strata netto zmalała z 59,4 do 33,1 mln zł.

Dołącz do dyskusji: Yieldbird z mniejszym zyskiem, wypłacił Agorze 7,7 mln zł dywidendy

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl