Yieldbird z 3,6 mln zł dofinansowania z Narodowego Centrum Badań i Rozwoju

Firma Yieldbird, specjalizująca się w optymalizacji zasobów reklamowych wydawców (należy do Agory), otrzymała grant w wysokości 3,6 mln zł od Narodowego Centrum Badań i Rozwoju (NCBiR). Fundusze zostaną przeznaczone na opracowanie i wdrożenie systemu zarządzania sprzedażą powierzchni reklamowych wydawców w czasie rzeczywistym.

jd
jd
Udostępnij artykuł:

Grant został przyznany w ramach programu „Inteligentny Rozwój".

Yieldbird pracuje nad rozwiązaniem o nazwie ADXo, które pozwoli zautomatyzować zarządzanie cenami reklam na podstawie analizy danych historycznych oraz zachowania kupujących. Dzięki wykorzystaniu technologii machine learning narzędzie ma zapewnić wydawcom internetowym pełną kontrolę nad polityką cenową oraz lepsze wykorzystanie danych przychodowych.

– Pozyskane środki umożliwią nam stworzenie rozwiązania poprawiającego wyniki biznesowe wydawców, którzy w ostatnich latach mierzą się z niesprzyjającymi zmianami w branży reklamy internetowej. Efektem projektu będzie produkt unikalny nie tylko na rynku europejskim, ale także w skali globalnej, co pozwoli nam dalej rozwijać się na rynkach zagranicznych, takich jak Stany Zjednoczone, Brazylia czy Australia – mówi Marcin Ekiert, prezes spółki Yieldbird.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/agora-przedluzyla-35-mln-zl-limitu-kredytowego-do-marca-2020-roku ##

Yieldbird z grantem od NCBiR

Produkt będący rezultatem projektu pozwoli także wydawcom internetowym ujednolicić raportowanie, zmniejszyć nakłady pracy potrzebnej do obsługi programatycznych przychodów reklamowych, poprawić szybkość reakcji na błędy techniczne i zwiększyć efektywność cenową sprzedawanej powierzchni reklamowej. Dzięki kompatybilności z narzędziem Google Ad Manager produkt rozwijany przez Yieldbird będą mogli implementować i obsługiwać wydawcy na całym świecie.

– Dobór właściwych stawek do odpowiednich segmentów powierzchni przy jednoczesnym uwzględnieniu otoczenia rynkowego i strategii cenowej konkurencji jest jednym z najważniejszych, ale też najtrudniejszych zadań, jakie stoją przed osobami odpowiadającymi za przychody reklamowe wydawców. Dzięki wsparciu NCBR będziemy w stanie zbudować innowacyjny system przetwarzający dane transakcyjne z wykorzystaniem algorytmów uczenia maszynowego tak, aby umożliwić zbadanie niewidocznych okiem zmian i trendów rynkowych – wyjaśnia Łukasz Sidor, head of product development w Yieldbird.

Kluczowe dla rozwoju projektu wyzwania to także rozbudowa działów produktu oraz data science. W realizacji projektu spółkę wspiera również zespół naukowców na czele z prof. dr hab. Witoldem Abramowiczem z Katedry Informatyki Ekonomicznej Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu.

Oprócz funduszy z NCBR Yieldbird zainwestuje dodatkowo w rozwój projektu kolejne 3,6 mln zł. Przewidywany czas trwania projektu to 3 lata liczone od jego startu w czwartym kwartale 2019 roku.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Nie będzie szybkich blokad treści w polskim internecie. Wskazano 27 czynów zabronionych

Nie będzie szybkich blokad treści w polskim internecie. Wskazano 27 czynów zabronionych

Połowa TikToka w USA sprzedana. Tego samego inwestora może mieć właściciel TVN

Połowa TikToka w USA sprzedana. Tego samego inwestora może mieć właściciel TVN

Polskie Radio 24 z nową oprawą dźwiękową

Polskie Radio 24 z nową oprawą dźwiękową

Nowa prezes PwC w CEE. Agnieszka Gajewska zastąpi Adama Krasonia

Nowa prezes PwC w CEE. Agnieszka Gajewska zastąpi Adama Krasonia

New Balance MADE in USA
Materiał reklamowy

New Balance MADE in USA

Dorota Wysocka-Schnepf stawia na YouTube'a. "Poczucie powinności wobec prawdy" [TYLKO U NAS]

Dorota Wysocka-Schnepf stawia na YouTube'a. "Poczucie powinności wobec prawdy" [TYLKO U NAS]