SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

YouTube z dużymi wypłatami dla branży muzycznej. 4 mld dolarów w jeden rok

W ciągu ostatnich 12 miesięcy wypłaciliśmy branży muzycznej ponad 4 mld dolarów - poinformował YouTube. Serwis ujawnił, że w pierwszym kwartale 2021 roku przybyło więcej płatnych subskrybentów słuchania muzyki w YT Music niż w którymkolwiek wcześniejszym kwartale od momentu uruchomienia usługi.

YouTube od dawna notuje wysoką popularność wśród internautów, co przekłada się także na finansowe wyniki serwisu. W pierwszym kwartale 2021 r. YouTube wygenerował przychód z reklam w wysokości 6,01 mld dolarów. To tylko o 17,4 proc. mniej od 7,16 mld dol. całkowitego przychodu serwisu streamingowego Netflix

4 mld dol. dla branży muzycznej

YT ma w swojej ofercie treści muzyczne w postaci klipów wideo oraz nagrań dostępnych m.in. na platformie YouTube Music, która w Polsce została udostępniona w 2019 r.

Czytaj także: Szef Google w Polsce: Nie zarabiamy na linkach do serwisów informacyjnych. Wspieramy polskie media

Teraz Lyor Cohen, szef segmentu muzyki w YT poinformował na blogu, że w ciągu ostatnich 12 miesięcy serwis zapłacił branży muzycznej tantiemy w wysokości ponad 4 mld dol. Pieniądze trafiły do wykonawców, autorów tekstów i kompozytorów oraz wytworni muzycznych posiadających prawa do konkretnych utworów.

Menedżer zdradził również, że w pierwszym kwartale 2021 r. przybyło więcej płatnych subskrybentów słuchania muzyki niż w którymkolwiek wcześniejszym kwartale od momentu uruchomienia usługi, nie podał jednak dokładnych liczb. Poinformował natomiast, że każdego miesiąca muzyczne klipy na platformie są odtwarzane przez ponad 2 mld użytkowników.

Według Lyora Cohena segment muzyczny YT jest wdzięcznym miejscem dla reklamodawców, którzy przy poszczególnych utworach mogą dotrzeć precyzyjnie do interesujących dla nich grup odbiorców. Według zapowiedzi serwis będzie w przyszłości oferował nowe rozwiązania pozwalające monetyzować treści muzyczne zarówno artystom, jak i markom.

Czytaj także: YouTube Ads Leaderboard: Kubuś bez cukru, Castorama i Play na Kartę najpopularniejsze w lutym, marcu i kwietniu

Dołącz do dyskusji: YouTube z dużymi wypłatami dla branży muzycznej. 4 mld dolarów w jeden rok

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl