Youtube wprowadza sklepy z gadżetami i płatne kanały, aby pomóc zarabiać twórcom

YouTube zapowiedział nowe sposoby zarabiania pieniędzy przez twórców najpopularniejszych treści w serwisie. Mają oni otrzymać możliwość sprzedawania własnych gadżetów i produktów bezpośrednio na platformie, a także wprowadzenia płatnych subskrypcji za dostęp do treści i ekskluzywnych materiałów.

ps
ps
Udostępnij artykuł:
Youtube wprowadza sklepy z gadżetami i płatne kanały, aby pomóc zarabiać twórcom

O swoich planach związanych z monetyzacją treści przez twórców YouTube poinformował podczas konferencji VidCon w Anaheim w Kalifornii. Potwierdził je także na firmowym blogu Neal Mohan, dyrektor odpowiedzialny w YouTube za rozwój produktu.

Na początku br. YouTube spotkał się z krytyką środowiska twórców po tym, jak zaostrzył zasady przystępowania do jego programu partnerskiego. Zgodnie z nimi aby uczestniczyć w programie filmy konkretnego youtubera muszą zostać obejrzane przez widzów przynajmniej przez 4 tys. godzin, a sam kanał osiągnąć poziom minimum tysiąca subskrybentów. Nowe zasady znacznie ograniczyły liczbę twórców, którzy otrzymują część przychodów generowanych przez reklamy emitowane przy filmikach.

Płatne kanały na YouTube

Teraz YouTube planuje wprowadzenie nowych sposobów na zarabianie pieniędzy przez twórców, które nie będą bezpośrednio związane z emisją reklam przy publikowanych treściach.

Jedną z metod ma być możliwość zastosowania przez twórców płatnego dostępu do zamieszczanych materiałów filmowych. Takie narzędzie otrzymają wszyscy youtuberzy, których zgromadzili na swoim kanale ponad 100 tys. subskrybentów.Zgodnie z zapowiedzią miesięczna opłata subskrypcyjna będzie stała w wysokości 4,99 dol. Twórca otrzyma z tej kwoty 70 proc., pozostała część opłaty trafi do YouTube’a. Według planu płatny dostęp może obejmować cały kanał, a także jego część dotyczącą np. transmisji na żywo bądź ekskluzywnych materiałów niepublikowanych nigdzie indziej.

Sklep z gadżetami

Nieco większa grupa twórców – ci, którzy mają ponad 10 tys. subskrybentów otrzyma możliwość sprzedawania firmowanych przez siebie gadżetów i drobiazgów bezpośrednio na YouTube.

Wcześniej twórcy mieli możliwość sprzedaży pod swoją marką produktów, m.in. w postaci koszulek czy maskotek poprzez zamieszczanie na filmikach linków do odpowiednich sklepów internetowych.

Teraz YouTube zapewnił, że youtuberzy z odpowiednio dużym gronem fanów będą mogli promować własne produkty w specjalnej sekcji pod publikowanymi treściami, która będzie prowadziła bezpośrednio do sklepu. W ten sposób, jak przekonuje YT sprzedaż gadżetów stanie się o wiele łatwiejsza pomagając zwiększyć liczbę nabywców.

 

Zapowiedzi filmów

Trzeci element mający pomóc twórcom w zarabianiu na ich treściach to platforma o nazwie Premieres. W założeniach ma to być miejsce, w którym youtuberzy będą mogli zapowiadać swoje nadchodzące produkcje, a także urządzać ich premiery. W trakcie pierwszej emisji konkretnego filmiku użytkownicy otrzymają możliwość komentowania go na żywo wraz z twórcą za pomocą sekcji o nazwie Super Chat.

Także w tym wypadku kanały będą miały możliwość monetyzacji – użytkownicy chcący aby ich komentarze zostały wyróżnione będą musieli za to zapłacić.

 

YouTube nie jest jedyną platformą społecznościową, która w ostatnim czasie oferuje użytkownikom dodatkowe możliwości zarabiania na publikowanych treściach. Niedawno Facebook rozpoczął próby nowego rozwiązania, które ma ułatwić administratorom grup w serwisie wprowadzenie opłat za dostęp do zamkniętych społeczności.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Połowa TikToka w USA sprzedana. Tego samego inwestora może mieć właściciel TVN

Połowa TikToka w USA sprzedana. Tego samego inwestora może mieć właściciel TVN

Polskie Radio 24 z nową oprawą dźwiękową

Polskie Radio 24 z nową oprawą dźwiękową

Nowa prezes PwC w CEE. Agnieszka Gajewska zastąpi Adama Krasonia

Nowa prezes PwC w CEE. Agnieszka Gajewska zastąpi Adama Krasonia

Dorota Wysocka-Schnepf stawia na YouTube'a. "Poczucie powinności wobec prawdy" [TYLKO U NAS]

Dorota Wysocka-Schnepf stawia na YouTube'a. "Poczucie powinności wobec prawdy" [TYLKO U NAS]

Elastyczny harmonogram płatności - maksymalny komfort przy zakupie nieruchomości
Materiał reklamowy

Elastyczny harmonogram płatności - maksymalny komfort przy zakupie nieruchomości

Wielka przeprowadzka "Królowej przetrwania". Programu nie będzie w TVN7

Wielka przeprowadzka "Królowej przetrwania". Programu nie będzie w TVN7