SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Żabka pracuje nad konceptem bezobsługowego sklepu. Zmieniony regulamin aplikacji

W ramach prac nad konceptem Nano, sklepu bez obsługi Żabki, sieć zmodyfikowała regulamin swojej aplikacji żappka. Koncept testują na razie pracownicy i współpracownicy firmy.

Article

Nowy regulamin aplikacji żappka wejdzie w życie pod koniec maja. Jak opisuje serwis cashless.pl, w dokumencie wprowadzono dwie zmiany pod kątem przyszłego konceptu bezobsługowego sklepu.

Pierwsza dotyczy płatności za zakupy w modelu "zamów i odbierz", z odbiorem w wybranym sklepie Żabka. Według nowego regulaminu, klient będzie mógł zapłacić za takie zamówienie zdalnie z poziomu karty podpiętej do aplikacji mobilnej.

Kolejny zapis mówi o zasadach zakupów w Żabka Store, czyli w planowanym koncepcie Nano. System informatyczny, wyposażony w kamery i czujniki, będzie sprawdzał, jakie zakupy klient robi w sklepie bezobsługowym, co ma wyeliminować np. kradzieże, ale także i np. pomyłki  w należności za zakupy.

Żabka będzie miała autonomiczne sklepy

Jak poinformowało portal Wirtualnemedia.pl biuro prasowe Żabki, obecnie format Nano testowany jest wśród osób zatrudnionych lub współpracujących z siecią.

- Od lat w Żabce funkcjonuje inkubator technologiczny, którego działanie obejmuje również testowanie nowych technologii na kilku etapach, aż do etapu testu z klientami. Wśród technologii, które testujemy, są te związane z częściowo lub całkowicie anatomicznymi sklepami. Obecnie testujemy kompleksowy system sklepu autonomicznego w ramach formuły friends&family, czyli wśród pracowników i współpracowników. Standardowo kolejnym etapem testów będzie możliwość sprawdzenia tych rozwiązań przez naszych klientów. Aby to umożliwić także użytkownikom aplikacji Żappka, zawczasu dokonujemy korekt w regulaminie naszej aplikacji - wyjaśnia portalowi Wirtualnemedia.pl biuro prasowe Żabki.

O koncepcie bezobsługowego sklepu opowiadał portalowi Wirtualemedia.pl w wywiadzie Tomasz Suchański, prezes Żabka Polska.

- Pandemia zmieniła wiele naszych planów względem tego projektu. Tworzymy go z amerykańską firmą AiFiKoncept opierając się na sztucznej inteligencji, która maszynowo uczy się pracy z klientami. Od jakiegoś czasu sklep testowany jest przez grupę pracowników Żabki. Przez pandemię wielu testerów klientów pracuje zdalnie w ramach home office, co znacząco utrudnia rozpoczęcie fazy testów, w której algorytmy uczyłyby się na grupie klientów. Początek tych testów to kwestia kilku miesięcy. Sklep będzie typową Żabką, ale nie będzie wymagał obecności obsługi. Natomiast na poziomie asortymentu, funkcjonalności nie będzie różnił się od innych sklepów. Technologię opracowaną przez firmę AiFi będziemy wdrażali też częściowo do tradycyjnych sklepów po to, by szybciej i wygodniej obsługiwać naszych klientów. To był jeden z głównych celów "store of the future" - testowanie technologii usprawniających obsługę klientów - mówił w lutym prezes Żabki. 

Żabka ma w całej Polsce ponad siedem tysięcy sklepów.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Żabka pracuje nad konceptem bezobsługowego sklepu. Zmieniony regulamin aplikacji

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl