Zalando z rosnącymi przychodami i stratą operacyjną, ponad 25 mln użytkowników

W III kwartale 2018 roku platforma Zalando zanotowała wzrost przychodów o 11,7 procent przy stracie operacyjnej w wysokości 38,9 mln euro. Obecnie ze sklepu w całej Europie korzysta aktywnie 25,1 mln użytkowników, a średnia wartość koszyka wynosi 57,5 euro.

ps
ps
Udostępnij artykuł:
Zalando z rosnącymi przychodami i stratą operacyjną, ponad 25 mln użytkowników

W III kwartale br. Zalando wykazało przychody w wysokości 1,2 mld euro, co oznacza wzrost rok do roku o 11,7 proc. Niemal tyle samo przyniósł firmie region DAH (Niemcy, Austria i Szwajcaria – 542,4 mln), co reszta Europy (558,9 mln euro). Z kolei w ciągu 9 miesięcy br. zakończonych 30 września przychody Zalando zamknęły się kwotą 3,428 mld euro – o 18,1 proc. wyższą niż w analogicznym okresie rok wcześniej.

W raportowanym okresie Zalando zanotowało 38,9 mln euro straty operacyjnej, podczas gdy w poprzednim kwartale zysk operacyjny osiągnął kwotę 0,4 mln euro. W ujęciu 9-miesięcznym wskaźnik EBIT spółki osiągnął 55,5 mln euro.

grafika

Według opublikowanych danych systematycznie rośnie popularność Zalando na rynkach, na których funkcjonuje platforma. Obecnie korzysta z niej aktywnie 25,1 mln użytkowników miesięcznie, o 13,2 proc. więcej niż przed rokiem. W raportowanym okresie liczba miesięcznych wizyt w Zalando przekroczyła 728 mln, z czego 80 proc. wykonano za pomocą urządzeń mobilnych. Średnia liczba zamówień na jednego klienta wzrosła rok do roku o 13,1 proc., z kolei średnia wartość koszyka wyniosła 57,5 euro.

grafika
ps
Autor artykułu:
ps
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Kultowa "Biała bluzka" w reżyserii Magdy Umer w TVP1

Kultowa "Biała bluzka" w reżyserii Magdy Umer w TVP1

Marka Streboxar w gronie klientów BeDigital

Marka Streboxar w gronie klientów BeDigital

VZK Laboratory z pierwszą kampanią na polskim rynku

VZK Laboratory z pierwszą kampanią na polskim rynku

Kampania mBanku "Jedna/Trzecia" edukuje Polaków o przyszłości finansowej

Kampania mBanku "Jedna/Trzecia" edukuje Polaków o przyszłości finansowej

Plebiscyt na Młodzieżowe Słowo Roku rozstrzygnięty!
Materiał reklamowy

Plebiscyt na Młodzieżowe Słowo Roku rozstrzygnięty!

HBO Max pokazało spot z zapowiedziami na 2026. To premierowe materiały

HBO Max pokazało spot z zapowiedziami na 2026. To premierowe materiały